Spikey en zijn kindjes Fientje en Bailey

Gestart door danielle, 29 maart 2009, 10:35:09

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi hoi, ik denk dat ze misschien eerst al de eitjes gaan leggen en dan pas beginnen broeden? Ik denk dat Pita gelijk heeft!
Rustig blijven en geduld hebben , hihi! Grtjs Ann

sabine

Hoi Danielle,

Gefeliciteerd met je paasei!
Hopelijk komt het met broeden goed!

Groetjes Sabine

Anja

Diaantje

Hoi Danielle,,

Leuk al 3 eitjes...
Ik volg je wel elke keer hoor, ben zo benieuwd hoe het gaat!
Ik hoop voor je dat Spikey het uiteindelijk gaat begrijpen en ook mee gaat doen, anders is het voor Izzy wel heel vermoeiend.

eitje2 is op mijn verjaardag gekomen,hihi....leuk kado ;)

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hey Danielle

Gefeliciteerd met je paasei, maar ik had het gisteren al via msn gehoord.

Ik hoop dat Spikey gauw gaat meebroeden.

Succes!

Mara

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Danielle, ik ben benieuwd  of Spikey gaat mee broeden.
Grtjs Ann

Sally

Hoi,

Gefeliciteerd met het paaseitje. ;D
Heb je vandaag nog geschouwd? En hoe gaat het broeden vandaag?

Hier zijn ze net zoals bij Petra ook pas vanaf eitje 4 helemaal goed gaan broeden, dus niet te snel panikeren. Misschien gaat Spikey pas echt meehelpen als Izzie dr eitjes allemaal gelegd zijn!
Ik hoop het allesinds voor u dat er een paar bevruchte bijzitten!!
Zou erg fijn zijn voor jou.

Groetjes!

danielle

Ik beantwoord jullie even niet individueel. Ik had namelijk net een uitgebreidt berichtje getypt valt alles weg  >:( . Mijn laptop ging opeens heel vreemd doen.

Ik wil jullie allen bedanken voor de leuke paasgroeten en het feliciteren van mijn paasei! Ik zal jullie even vertellen hoe hier alles gaat  ;)

-------------------------------------

Vandaag lag eitje 4 in het blok  :D

08-04-09 1ste eitje
10-04-09 2de eitje
12-04-09 3de eitje
14-04-09 4de eitje

Het broeden lijkt wat beter te worden. Spikey heeft gister avond voor het eerst echt gebroedt  ;D . Ook hebben ze veel met elkaar in het blok gezeten. Vandaag is echter Izzie weer alles alleen aan het doen tot nu toe.

Net was er flinke ruzie in het blok. Ik weet niet wat er precies gebeurde, maar toen ze eruit kwamen ging Spikey dreigend Izzie achterna en zag ik allemaal bloed. Ik snel alles dichtdoen hier. Eerst dacht ik dat het van Izzie kwam, dus ik haar snel vastpakken, maar buiten bloed zag ik niets. Toen zag ik dat het van Spikey's pootje kwam. Ik hem snel opgepakt en bloem erop gedaan, waarvan het bloeden uiteindelijk ophield. Ik heb hem nog even uit de kooi gehouden en lekker van trosgierst laten eten. Het is een soort schaafwond op zijn teentje.
ik zou het toch mooi vinden als ze wat vriendelijker tegen elkaar gaan worden tijdens het broeden. Ze worden het maar niet eens met elkaar. Nu is Spikey Izzie er weer de hele tijd aan het uitjagen. Maar gaat vervolgens niet broeden, waarop Izzie weer in de stress raakt om vervolgens snel weer te gaan broeden. 

Groetjes Danielle

danielle

Ze worden hier echt agressief naar elkaar toe. In hoeverre kan ik dit gaan toelaten?

Groetjes Danielle

danielle

Ze vallen elkaar echt aan. Ik heb Spikey nu uit de kooi.
Izzie wil broeden, maar Spikey laat dit niet toe. Dit heeft net al een bloedend pootje veroorzaakt, maar het gaat er nogal heftig aan toe.
ik weet niet of jullie tips hebben?
Ik zal ook nog een topic bij kweken openen.

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Jeetje meiss, ik wou dat ik het wist, maar dat gaat niet van een leien dakje precies...ik hoop dat iemand tips heeft? Grtjs Ann ( beterschap voor z'n pootje)

danielle

Hoi Ann,
Het is echt lastig. Spikey uit de kooi is echt niet leuk. Hij wordt echt gefrustreerd, maar zodra ik hem in de kooi doe is het hevige ruzie.

Ik heb een topic geopend:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,31478.0.html

Met zijn pootje gaat alles goed, het bloed niet meer.

Kimm

he balen hoor  :-\  :-\
ik hoop dat je wat goede tips krijgt.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010