20 juli 2025, 10:42:22

Krumm & Coo Back in town

Gestart door Patries, 10 september 2008, 19:44:52

« vorige - volgende »

Kimm

haha nee ik zal eens gaan kijken bij de dierenwinkel ;D  ;D  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi,

Wat is Coo mooi zeg  :o :o
En ja, dat opstappen en tam maken heeft even tijd nodig, maar dat komt vast goed  ;)

Patries

hey manon!

jaa inderdaad! ik hoop dat ze het toch wel snel onder de knie heeft! zowizo dat we haar geen kwaad willen doen maar haar willen helpen. (dat ze dat doorkrijgt!)

Haha kim :P
ik wens je heel veel succes met zoeken :-X

Gr. Patries

bezoek ons Dagboekje eens!

Anke

Hoi Patries,
Ik heb nog vergeten te zeggen dat ik je handtekenig heel mooi vind!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Patries

Bedankt anke!  :D

even een nieuwsflits:
krum en lil'coco kunnen het goed met elkaar vinden. ze wassen zich vaak samen enzo, (wel coco in kooi, krum daarbuiten) verder heeft coco al even op mijn hand gezeten. al ging het na een lang gevecht pas goed hoor..

((Geintje!! don't worry!! Ik probeerde haar op mijn hand te krijgen, en dan vloog ze wel eens weg. hand weer terug, en als ze dan weer rustig was langzaam weer dichterbij. en dat denk een paar uur lang.. soms met korte opstapjes. totdat ze doorhad dat als ze ging zitten ik niet bewoog en gewoon mijn hand rustig hield. maar toch ging ze er dan snel al weer af..  ::)nou toen weer met wat trosgierst geprobeerd, en mevrouw zat lekker te eten terwijl ik met mijn vinger haar liet opstappen. IT WORKED! totdat ze klaar wasmet eten. toen werd ze weer doodsbang voor mijn ~scaryy :-\..~ vingertje..))

Helaas.. dus nog weinig resultaat met de training.. zo noem ik het maar even  :-X

verder is alles perfect met krummeltje. het is een dikzakje, maar echt een lieverd. als ik ook maar even wegloop (hij kent ondertussen heel de overloop al, en is daar ook rustig en aan gewend) dan gaat ie al snel naar het puntje van lil'coo's hokje, om te kijken waar ik gebleven ben. als ik dan aan kom lopen moet en zal die een kusje krijgen! lekker ding toch!?

coco heeft trouwens tijdens der training mij nog wel een leuk cado op mijn hand gegeven. een schram! yeay..  :-X

maar.. ben wel verliefd op allebei! voor het geval dat nog niet duidelijk was xD

Gr. Patries

Anke

Hoi Patries,
Ik vind het juist een hele stap vooruit dat ze zich door de trosgierst laat verleiden om bij je op de hand te komen :)
Zo kan ze leren dat je hand echt niet eng is.
Succes :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Patries

ja ok, maar dat ze daarna weer gelijk zo angstig is. je zou dan toch denken dat het tot haar doordringt dat het niet zo is. maar het maakt niet uit!  :D alle beetjes helpen! ik ga gewoon zodoorgaan totdat ze echt rustig is  ;D (op de hand dan. denk niet dat lil'coo ooit écht rustig zal zijn! ADHD vogeltje!  ;D ;D)

maargoed. ben dus wel al blij. krum deed net eventjes vaag! cootje was lekker aan het eten, en toen ging die zegmaar op de tralies naast haar voerbak hangen. echt grappig om te zien! gekkie!

Gr. Patries

Anke

Hoi Patries,
Ik vind dat je het hartstikke goed doet :)
Coco zal veel langzamer aan je wennen dan krum, je kan dat echt niet vergelijken.
Ga rustig door zoals je nu doet, verwacht niet teveel in 1 keer van Coco en je zal zien dat ze je gaat vertrouwen :)
Go Coco!!! ;D
Groetjes Anke

Patries

haha lache peptalk  ;D

krum is weer eens aan het flierenfluiten voor coco. gaat ie weer aan het deurtje hangen, alsof die zeggen wil: 'ga je nou nog open of niet >:(

haha draakiej is het ook!!

Gr. Patries

Sharon

Hoi Patries

ik zag dat je in mijn boekje was geweest, dus kwam ik ook even jouw boekje opzoeken en meteen even gelezen  ;)

Je hebt echt twee prachtige valkjes zeg en je hebt ze erg grappige namen gegeven! Leuk hoor.

Het is duidelijk te merken dat je echt gek bent van je schatjes. Heerlijke beestjes zijn het toch hè. Ik ben ook echt super verliefd op mijn trio :-* Zou niet meer zonder ze willen en kunnen  ;)

Ik wens je veel succes met het tammaken van Coco. Ik ben nu zelf ook bezig een vogeltje tam te maken: mijn Caily. Ze is 8 maanden oud en komt uit een volière, helemaal niet gewend aan handen en mensen, dus een stuk lastiger om nog tam te krijgen dan een valkje van 8 weken oud  ;) Ze is nu een week bij me en ze doet het echt heel erg goed al.

En wat het gewicht van Krumm betreft: valkjes mogen tot 120 wegen hoor, dus je hoeft je geen zorgen te maken  ;) Er zijn nu eenmaal (net als bij mensen) dikkere en dunnere valkjes. Dat is heel normaal, en die van jou heeft gewoon een goed gewicht. Mijn Angel weegt ook rond de 100 hoor. En wat het voer betreft: ze moeten altijd genoeg voer hebben om van te eten.

Zo, ik denk dat ik nu wel alles gezegd heb  :P Is een beetje lang geworden  ;)

Oh nee, nog 1 ding: je hebt een hele mooie handtekening en hele mooie foto's gemaakt  ;)

Groetjes
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Patries

hea sharon!

wat een lief berichtje :D

ik heb nu nog meer hoop om coco tam te krijgen. ze moet ook alleen nog maar aan mijn hand wennen. en zelfs daar heeft ze vandaag voor de eerste keer al eventjes langer dna 2 seconden op gezeten.

verder over krum zijn gewicht maak ik me ook geen zorgen meer. het is nou eenmaal een lekker beertje :P daar valt niets meer aan te doen! en dik is ie nog niet eens, dus ik laat het lekker zo gaan. zolang hij zich maar fijn voelt :D

heb net zo gelachen :P ik ging eten, en toen moest ik haasten, dus ik beetje stressen want ik moest krum der nog in doen, hoor ik van alles, kijk ik om, is ie er zelf al in geklommen. lekker ding :P

en coco heeft der lievelingsplekje gevonden. de voerbak. ik heb foto's van dat ze erin slaapt! zal ze binnenkort uploaden :D

Gr. Patries

Sharon

Hoi Patries

;D Erg grappig dat Krumm vanzelf weer in zijn kooi was geklommen. Toch wel handig  ;) Hier doet Boyd dat ook af en toe  :)

Fijn dat je nu toch meer vertrouwen krijgt in Coco! Komt vast helemaal goed. Ik heb ook echt vertrouwen in mijn Caily dat ik haar tam kan krijgen  :) Ze is echt helemaal niet bang, dus dat is echt fijn. Wat ontzettend lief dat is haar voerbakje slaapt zeg  :-*

Groetjes
Sharon
Hun dagboekje

Patries

nouja kijk, dat is dus wel weer een probleem. cootje is wel echt heel bang voor je hand. ik ga morgen trouwens maar ff inkopen doen. want krum heeft nu een liksteen en zee(schuim?) ofzo, en coco heeft eigenlijk alleen een snoepje. dat is wel wat zielig natuurlijk! :P

daar word aan gewerkt! ;)

Gr. Patries

Sharon

Nou, dan hoop ik voor je dat die angst voor handen snel voorbij is. Ondanks dat Caily 8 maanden lang in een volière heeft geleefd en nooit met handen in aanraking is geweest, is ze eigenlijk nooit echt bang geweest voor mij, of voor mijn handen. Daar was ik toch wel erg blij mee, want het is niet echt vanzelfsprekend meer om een valkje van 8 maanden oud nog tam te maken  :) Maar ze doet het erg goed. Ze was vandaag zelfs trosgierst aan het eten van het gedeelte waar ik het vasthield  :o Ze heeft zelfs met haar snavel mijn hand lichtjes aangeraakt. Natuurlijk gebeurde dit maar 1 keer, maar toch  ;) Ze krijgt elke dag meer vertrouwen.

Hier hebben ze echt vanalles in de kooi: ze hebben constant zaadjes, een sepiaschelp, een mineraalblok (roze blokje), kiezel en grit ter beschikking, en een halve week ook eivoer  :) Snoepgoed krijgen ze hier niet zo heel vaak. (Behalve dan Caily nu, die krijgt trosgierst voor het tammaakproces  ;)).

Groetjes
Sharon
Hun dagboekje

Patries

ja inderdaad, krum heeft dat ook altijd voor zijn ebschikking, maar coco moet dat natuurlijk ook gewoon. dus voor die meid ga ik dat morgen lekker allemaal kopen. snoepgoed is het niet echt, gewoon z'n staafje met allerlei soorten zaadjes. (geen trosgierst, maar wat uitgebreider) dat heb nik nu maar bij cootje gehangen, maar die moet er nog niets van hebben. hoop dat krum en co toch snel bij elkaar kunnen, aangezien dat ff handiger is met alle speeltjes en snoepjes en voerbakken enzo. krum is nu echt onhandig met zijn voerbak..

((z'n eentje met de pootjes ervoor.. ))

maargoed. ik ga slapen! heb mijn slaap hard nodig met mijn heerlijke griepje..

Gr. Patries