19 juli 2025, 13:30:49

Krumm & Coo Back in town

Gestart door Patries, 10 september 2008, 19:44:52

« vorige - volgende »

Patries

15 oktober 2008, 10:57:29 #75 Last Edit: 15 oktober 2008, 11:17:50 by Patries
doorbraak!  :o

ik ben op dit moment ziek thuis. ben net wakker gemaakt door mijn geliefde vogelvriend krummeltje. ik dacht, laat ik coco nog even proberen op mijn vinger te krijgen. ze zat lekker rustig dus ik dacht dat moet goedkomen.

en dat deed het  ;D toen mijn vinger kwam ging ze al gelijk wat achterover leunen. van 'ga weg!' maar toen ik even doorzette stapte ze toch op in plaats van naar de zijkanten te sprinten! nouja, ik dus me vinger maar stil houden, zodat ze ziet dat we der niks aan willen doen. nou het werkte! denk dat ze wel een minuut bleef zitten. (met een hele grote trilling in der pootjes!  :P) nou, toen stapte ze af, beetje trillerig, maar ze had dus wel op mijn vinger gezeten :D we komen er wel!

en nu zit ze lekker te eten terwijl krum naast der aan de tralies hangt! wat een stel joh!  :-* ((I'M IN LUF!!))

Gr. Patries

bezoek ons Dagboekje eens!

Kimm

goed van je hoor  :D  :D

en beterschap!!!!!

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Patries

dankjewel  :-*

net weer even met cootje gezeten, en wat denk je? ze is een stuk rustiger, en stapte zelfs 1 keertje (van de 1000 keer ofzo) zelf op! ik heb haar ook al een keertje van de bovenste stok naar de voerbakstok gebracht  ;D mevrouw leert dus lekker snel :D ben echt trots op der :D

lekkerding!!

xPatries

Sharon

Hoi  Patries

ik ben erg blij om te horen dat het hier allemaal heel erg goed gaat! Van harte gefeliciteerd met de doorbraak met Coco! Echt super voor je! We zijn denk ik allemaal wel hartstikke verliefd op onze schatjes.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Patries

DOorbraak 2 is binnen ;D

Coco mocht net weer even vliegen. alles relaxed. ze ging op mijn vinger eruit (doorbraak nr 2 eigenlijk) beetje versuft doordat ze op me hand eruit mocht. zat ze lekker. schrok ze ineens. zij rond vliegen. vloog ze tegen de spiegel ipv. erop. (brokkenpiloot) gelijk op mijn boeken (haar favo plekje denk ik) en daar zat ze een beetje versuft.

ik dacht, dit is mijn kans, ik naar haar toe, ze stapte versuft op. zat ze echt een kwartier ofzo op mijn vinger, vlakbij me gezicht. ik haar allemaal kusjes geven enzo, af en toe een beetje bijten, (heel zacht) maar ze vond het toch wel fijn. nou toen ben ik naar beneden gegaan (stond op bureaustoel, met haar op mijn vinger) en toen liep ik langzaam naar mijn kooi. schrok ze een beetje van, vloog ze zelf op haar kooi. ik haar weer oppakken. (beetje moeizaam) en toen heb ik haar inde kooi gezet en een beetje geprezen enzo. ben erg tevreden over lil'coco :D gaat erg goed naar mijn idee.

Die komt er nog wel! het kost wat tijd, maar alles komt goed!

(YES :-[)

X Patries

Sabrina

Hoi hoi,

Coco is echt een mooi valkje, ik heb der ook bij Anke gezien want we zijn valkjes familie:D Ik heb de oudtse van de C-tjes. Hij heet Billy.

Wel super dat Coco nu al opstapt en dat terwijl die eigenlijk best bang was.

Veel plezier ermee :D

Groetjes Sabrina

lynette

Hoi Hoi

Ik kom ook eens even in jou boekje kijken. Helaas heb ik daar nog niet eerder tijd voor gehad  :-[ Maar wat heb je een prachtig 2tal. En coco een ADHD vogeltje  :P hier heb ik er 3 die die fratsen ook uitvoeren op een dag extreem druk zijn  ;D

Wat een mooie voliere voor je valkjes heb je. Zo een voliere heb ik vroeger ook gehad en de valkjes hebben het er goed naar hun zin in gehad. Ik had aan de tralies aleen extra zitstokjes gedaan dat a;s ze niet wilde klimmen aan de tralies ze toch over konden springen op de zitstokjes.

En je heb ook een prachtige handtekening gemaakt.
Die wildkleurtje was dat jou eerste valkparkietje?
Ik had eens een foto van jou van vroeger geloof ik voorbij zien komen met jou met de wildkleurtje op je schouder.

Succes met het stappenplan.

ik kom snel weer een keertje buurten  ;D

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sharon

Hoi Paties

zo, doorbraak 2 alweer!  :o Dat gaat lekker bij jou zeg. Echt super voor je dat het nu zo goed gaat. Hopelijk blijven jullie zo met stappen vooruit gaan  :D Vind het echt ontzettend leuk voor je! Blijf zo doorgaan zou ik zeggen, maar dat doe je al, dus...  ;)

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Patries

hey sharon en lynette..

ik durf het bijna niet te zeggen..

doorbraak 3 :P

Cocotje is echt gewend aan de hand. ze begint uit eigenwijsheid af en toe al eens te pikken ernaar, als ze bijvoorbeeld erop moet en niet wil. ook mag ik haar kusjes geven en al heeel even met veel geknor ligt over der wangetjes aaien. ik denk dat ze dit allemaal durft dankzij me aapiej krumble! die durft namelijk alles. en dat ziet ze, en dan voelt ze zich op der gemak. dat denk ik :P

@ Lynette:
ik heb inderdaad eerst een wildkleurtje gehad. die was al bijna 6/7 (jaar) toen ik hem kreeg, best oud al dus. hij had al bij een vrouw gezeten, die het bejaardehuis inmoest en geen valkje mee mocht, toen bij een ander iemand, toen bij mijn achterneef in de voilère. al zijn valkjes werden gestolen behalve joepie. die zielig en alleen achterbleef. toen was ik denk 9 ofzo, en toe aan een beste maate (ik=vogelmens, vandaar joepie) ik leerde voordat ik hem kreeg uit allemaal boekjes hoe je ze het beste kon behandelen, en met mijn verjaardag kreeg ik een kooi. toen gingen we hem halen, en bleek dat ie epilepsie had.  :o snachts kreeg die dan aanvallen, en had ie een soort tik ofzo, als die dan weer bijkwam ging die weer op stok en was alles weer ok. toen kreeg die een keer overdag heel veel aanvallen, en gingen we naar de dierenarts. die wou laten inslapen. maar me moeder dacht dat ie net als altijd wel weer erboven op zou komen. dat was ook zo. 1 dag ging alles weer goed, en die nacht kreeg die om het uur aanvallen en s'ochtends tijdens z'n aanval een hartaanval. nou ik heb nog nooit zoiets zieligs gehoord als joepie die een aanval kreeg. die schreeuwen. echt heel erg. nouja dat was dus mijn wildkleurtje. mijn bste maatje joepie.. hier wat foto's (die jij waarschijnlijk gezien hebt) :

Kimm

wat een mooie lieve foto's van jou en joepie  :D  :D
prachtig hoor!  :D  ;)

Patries

lief hea :D en ik heb nog veel meer voor jullie in petto  :o

hier de nieuwe foto's van krum en co :P (leuk hea, fotografie als hobby.. nou nog een goeie camera :-\)

komen ze: (Helaas rode ogen nog niet bewerkt!)

Gezellig bij elkaar, doen ze vaak de laatste tijd!!

Lief hea :D

Zit ze lekker in de voerbak!! :P

Zit ze lekker met der oogjes dicht te slapen!

Is Ze geen plaatje?

Zo zitten ze weer vlakbij elkaar

krum houdt der goed in de gaten

portretje :D

nog een keer. this toch gewoon een plaatje?

zeg (nog) eens cheese :D

steeds een stapje dichterbij..

en dichterbij..

en nog veel dichterbij bij :P

kijk mijn fotomodel krum is lief kijken! :P

leuk die speel dingetjes

ook cocotje vind het toch wel interessant

supermodelletje :D

dat waren ze weer :P
morgen weer? :P nee geintje! Over een poosje weer meer nieuwe fototjes :D Supers niet? !!

Gr. Patries

Sharon

Hoi Patries

zo hey... dat gaat nu ineens als een sneltrein zeg bij jou!  :o Wat super voor je! Echt heerlijk als je ziet dat zo'n beestje je steeds meer en meer gaat vertrouwen.

Bij het verhaal van Joepie heb ik toch echt wel even moeten slikken hoor. Wat ontzettend zielig. Eerst al die valkjes die worden gestolen en hij helemaal alleen overblijft :'( :'( Wie weet wat er met die arme beestjes is gebeurd, ik moet er echt niet aan denken gewoon  :'( :'( (Ja, ik weet het, ik ben veel te gevoelig, sorry  :-\ :-X). Wat een trauma moet dat ook voor Joepie zijn geweest om te zien dat al zijn vriendjes werden meegenomen  :'( :'(

Daarna komt hij in een heel fijn huisje bij jou terecht, blijkt dat hij epilepsie heeft  :'( De arme schat. Ik kreeg echt tranen in mijn ogen toen ik las dat hij dan zo aan het schreeuwen was tijdens zijn aanvallen. Wat moet dat arme ventje geleden hebben zeg  :'( :'( :'( Het is maar beter dat hij is overleden, nu heeft hij tenminste geen pijn meer. (En vat dit aub niet verkeerd op  :-X). Ik moet er niet aan denken dat 1 van mijn schatjes zo'n pijn zou hebben. Ik zou dan denk ik toch de vreselijk moeilijke beslissing maken om hem in te laten slapen als hij echt zoveel pijn heeft.

Hè bah toch... nu heb ik echt even een naar gevoel  :-\

Ik heb in ieder geval wel heel erg genoten van je prachtige foto's! Wat heb je toch prachtige, lieve valkjes meid! Heerlijk gewoon. Er zitten echt schitterende close-upjes bij! Ik krijg die van mij er niet zo goed op hoor!

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Patries

hey sharon!

Gaat snel hea, komt gewoon omdat ik vandaag de hele dag thuis ben. dan ben ik de hele dag met ze bezig en zie je er gewoon vooruitgang in.

bedankt voor je complimentjes over de foto's  :D (kwil later fotograve worden, dan kan wat oefening geen kwaad natuurlijk!)

verder, over joepie. die heeft inderdaad z'n laatste 4 jaar hier toch nog goed doorgebracht. toen ik hem kreeg was die nog heel afstandelijk. wel opstappen enzo, maar toch afstandelijk. na die eerste aanval was ik onwijs geschrokken. die schreeuw blijft gewoon echt hangen. alsof je die elke keer weer opnieuw in je hoofd hoort. echt niet fijn om mee te maken. voor joepie natuurlijk al helemaal niet.

na die eerste aanval had ie wel gelijk door dat we hem geen kwaad wouden doen, en de volgende dag kon ik hem aaien en lekker met hem zitten enzo. maar pas een paar weken voordat ie overleed kon ik hem echt kroelen enzo. heb echt 2 jaar mijn maatje onwijs gemist. en nu had ik zoiets van, nu ben ik wel weer toe aan een nieuwe 2e best mate.

maargoed, het zieligste vond ik nog dat hij echt in mijn hand overleden is, hij kreeg een aanval s'ochtends, en toen hadden we hem op mijn hand gehouden, en toen ineens zakte die weg.

dat gun ik echt niemand. maarja. het is wel beter natuurlijk dat ie nu lekker fijn in de vogelhemel is  :-[

Hoop dat ie het goed heeft ;)

maargoed, ik moet nu blij zijn met mijn nieuwe sgatjes :)
krum en co zijn geweldig!

CO: slaapt in voerbak
Krum: eet uit voerbak

wat een sgeetjes!

nou dat was het denk wel weer voor vandaag  :o wat heb ik toch veel gepost!!

Gr. Patries

Sabrina

Hea Patries

Echt super foto's en wat een vooruitgang:D

Super!!

Groetjes Sabrina

Kimm

morgen weer patries  ;D  ;D  ;D
hele mooie foto's!!!

groetjes kim