20 juni 2025, 19:52:52

Krumm & Coo Back in town

Gestart door Patries, 10 september 2008, 19:44:52

« vorige - volgende »

Patries

10 september 2008, 19:44:52 Last Edit: 16 maart 2009, 17:38:48 by Patries
na 4 jaar lang een valkje te hebben, is mijn eerste valkje joepie overleden aan een hartaanval (epilepsie). Nu twee jaar later, is het eindelijk zover. Ik heb een nieuw maatje opgehaald.

De voorbereidingen waren getroffen en we waren klaar om krummeltje op te halen in Capelle.

en zo zaten we even later in de auto. Met mijn moedertje achter stuur. om vervolgings een aantal uur, in de fille te staan.

daar aangekomen kregen we de baby foto van onze kleine krummeltje te zien. ook kregen we een lijst, met zijn gewicht toen die nog jong was! plus een lijst met allerlei handige details (split, ouders enz.) We hebben zelfs zijn eitje meegekregen!!

even later zat meneer al in zijn kooitje. beetje donkere foto.

de volgende ochtend was meneer al aardig relaxed.

hier zie je de kooi. zodra ik een vriendje voor hem erbij krijg, koop ik een kamer voliere. want deze kooi is dan ook gekocht voor 1 valkje, en is dnek ik niet groot genoeg voor 2. vandaar de kamervolière.

nog geen dag nadat ik hem gekregen had, was meneer al super relaxed. zo zit hij hier dna ook al uit z'n kooitje, op een touw.

nog een keertje op het touw. lekker dik zat meneer te dutten.

weer een dagje later. een handigheidje om niet al het trosgierst door de kamer te laten vliegen. Een eigen bordje! en wat was die blij!!

het begon met een klein beetje zaadjes. maar narmate hij zijn trosgierst verwerkt had....

kwam er steeds meer.. oow.. wat verwen ik hem toch! maar als je hem dan zo ziet smullen..

dan kan je toch niet anders??

nu een week later, is meneer helemaal gewend, begint al weisjes te fluiten en weegt weer precies goed (dat was nog even een probleem)

natuurlijk is het een vogeltje met een eigen persoonlijkheid, en ik denk dat ik daarom ook zo op hem verliefd ben geworden. bijten is nog wel zijn hobby, zo heeft hij mijn linker control, en mijn delete al verwoest. maja.. die heb je toch niet nodig? (hij had ze alleen maar losgemaakt, mijn moeder heeft ze opgezogen met de stofzuiger. altijd fijn)

Nou.. dat was mijn kleine krummeltje. binnenkort weer meer foto's zodra ik die weer heb!!

(had ik al gezegd dat hij op dit moment mijn oorbel aan het slopen is?)

Gr. Patries

bezoek ons Dagboekje eens!

Anke

Hoi Patries,
Wat een leuk fotoverhaal :)
Je kan een moderator vragen om het extra topic te verwijderen.

Oh ja... had je al een nieuwe naam voor kleine Coco?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Patries

haha wat vind jij? ik denk gewoon coco :D

dat past toch wel bij hem/haar? wat vind jij? heb je anders nog tips?

Anke

Hoi Patries,
Ik vindt Coco zeker wel bij hem/haar passen.
Is ook handig want het is een unisex naam ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Patries

10 september 2008, 20:04:39 #4 Last Edit: 13 oktober 2008, 18:00:37 by Patries
denk dat ik het bij coco houd :D

dan heeft de titel van dit dagboek ook nog eens een dubbele betekenis xD

plus dat ik al een beetje gewend ben aan cocotje :P

me moeder vind die naam ook geweldig :P dan komt ze boven, en dan is et cococococo  ::) ((zo zaten we in de auto toen we een naam wouden bedenken voor krummeltje.. maargoed :P))

Krummeltje komt uit een nestje van 4, alleen de 4e is overleden. en aangezien kuiken1 kuiken2 en ga zo maar door zo saai was, werd het krummeltje, hummeltje, pummeltje, en frummeltje :P en toen we hem kwamen ophalen, was het gewoon in 1 oogopslag toch echt een krummeltje. vandaar de naam xD

Kimm

prachtige foto's patries! ik heb genoten hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Patries

Gelukkig kim :D dat is de bedoeling!!

Krummeltje ligt nu te slapen op zijn ronde touw. denk dat ik zo ook maar eens naar bed ga :o pff.. wat ben ik moe!

Sabrina

Hoi hoi

Wat een leuk valkje heb je ;D
Leuke foto's ook! heb ervan genoten!

Groetjes Sabrina

Dierenfreackske

11 september 2008, 10:54:08 #8 Last Edit: 11 september 2008, 16:30:51 by Gerda
Hoi Patrice ...wat een mooie foto's van je valkje en het donsje , en wat een leuk verhaal , leuke naam trouwens he Coco-tje .
Origineel ook he ,
mooie foto's hoor ! , vooral die laatste fotot , smelt smelt
grtjs Ann

Hermien

Patries

haha thanks hermien en ann :D nouja.. thanks van krummeltje natuurlijk! hihi! hij is al zo gewend!! Ben er echt bijna trots op! Een over een poosje krijgt hij waarschijnlijk het c'tje coco van anke als maatje erbij! Grote binnenvoliére op komst, en natuurlijk een nieuw foto verhaaltje :P

Patries

nou haha xD origineel is ie geloof ik niet zo hoor!! haha! ben zo trots op mijn lieve valkje die nu met heel de luxeflex open rond in de kamer kan vliegen! (wel nog naar beneden, maar nu kan je bijna alles zien :P zegmaar.. ag laat ook maar!)

zit hier al met vreugde te wachten tot little coco hier kan komen wonen! Hoop zo dat alles nog goed verloopt! ga eerdaags ook eens kijken voor een kamervolière. welke zouden jullie aanraden? vind het ook wel belangrijk voor krum, dat ie een goede grote kooi heeft.

verder.. wou ik nog wat zeggen maar ben het vergeten..

nee kan er echt niet opkomen ::)

Gr. Patries

Gerda

Hoi Patries,

Ik heb even je twee dagboeken samengevoegd

Gerda - moderator

Patries

dankjewel gerda!!

zojuist geprobeerd meneer een douche te geven. helaas. hij schud het af, zodra het erop komt. hij is nu wel nat, en ruikt naar bami ofzo! heel vaag  ::) natte valkparkietlucht!!

hihi, hoop dat hij er nog van gaat genieten!

Later weer fotos. lastig want ik maak er genoeg, alleen alles moet via mijn moeders comp gemaild worden naar mij. z'n gedoetje dus.. (madre heeft een ww op der computer.. ))

Kimm

hahahahaha valkparkietenlucht ;D  ;D

ik zal de volgende keer toch eens gaan ruiken als ik die van mij douche ;D  ;D  ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010