23 juni 2025, 21:37:16

Limburgse Tom en Gerrie. Valkjesterror

Gestart door Sjaak, 20 april 2008, 17:27:54

« vorige - volgende »

Mara

HOi Sjaak

Moeilijk te zeggen of ze nu echt pas 14 weken is of wat ouder. Maar ik vind haar wel prachtig hoor. Echt waar. Heel mooie valkje hebben jullie in huis.

Groetjes

mara

Sjaak

Ja ze is ook heel mooi (dat zeg ik dan als leek want ik heb er echt geen kijk op) en het maakt ook niet zoveel uit of ze iets ouder is. Ik was alleen maar nieuwsgierig. Ik ben ook heel erg blij met haar.

Ik moet haar nu even gaan redden uit de misere waar ze zichzelf in geholpen heeft. Op dit moment hangt ze in spagaat in het vliegengordijn.

Anja

Hoi Sjaak,

Je hoeft geen zorgen te maken. Ik heb een valkje gehad dat zat al eerder kippetje dan 14 weken.

Heel normaal dus. De ene is er vroeg bij en de andere laat. daar kun je niets van zeggen.

Groetejs Anja

Sjaak

Ja, het leven kan raar lopen.  Als je me een half jaar geleden had verteld dat ik de dienaar van een Valkje zou worden had ik je recht in het gezicht uitgelachen. "Hahahahaha, wat moet ik nu met een valkparkiet?"

Ik wilde namelijk nog maar 1 huisdier erbij en dat moest een.........................rat zijn. Helaas is De Baas hier toch De Baas en hij zag dat echt wel helemaaaaaaal niet zitten. Een vogeltje mocht ik er nog bij hebben maar dan was het ook  genoeg geweest. We hebben jaren kanaries gehad en een vogeltje zag ik echt niet zitten. "Daar kun je toch niets mee?"

De Baas ging toch stoicijns eens hier en daar informeren en kwam met van allerhande info thuis. Van een prachtrossella tot een Bont Boertje, ze passeerden allen de revue. Ik wilde inmiddels best een vogeltje maar dan moest het ook tam worden, deuntjes fluiten en het liefst ook nog praten. Ik ben dus zelf op zoek gegaan naar info en kwam al snel hier terecht. Ik heb weken als gast mee zitten lezen en begon het steeds leuker te vinden, ja een valkje leek me wel iets.

Die eis van het fluiten en praten verdween, al lezende hier, naar de achtergrond, een maatje wilde ik. Een klein maatje dat ik kon vertroetelen en verzorgen en dat het fijn bij me vond. En zo kwam Gerrie hier. De kooi was er lang voor Gerrie, compleet met een overlevingspakket besteld via internet.

Dat was best een tegenvaller, het verhaal van Gerrie kunnen jullie in mijn dagboek lezen, het ging allemaal niet zoals ik me had voorgesteld. Ik dacht dat wel even te doen, of zoals de fokker zei: "binnen een maand heb je haar tam".  Weken heb ik getraind en geoefend en weken wilde Gerrie niets of weinig van me weten.  De Baas zei zelfs: "Ik wist niet dat jij zoveel geduld kon hebben." Nee, ik ook niet!!!! En niets lukte. Daar ging mijn illusie over een maatje dat onafscheidelijk van me was.

Nu weet ik, dankzij dit forum, wel beter. Ieder valkje is anders en je moet dat gewoon even inzien.

Gerrie stapt inmiddels netjes op de stok en ook steeds vaker  op mijn vinger.  Ze vind het heerlijk om uit de kooi te zijn, in haar speeltuintje, maar ook om op mijn buik te zitten. De knopen van mijn bloes zijn dan de absolute uitdaging, daar amuseert ze zich uren mee. Ook mijn vingers zijn prachtige bijtspeeltjes, al ben ik daar niet altijd even blij mee. De honden (echt geen kleintjes hoor) verjaagd ze, bij al te grote nieuwsgierigheid, met een venijnige pik op de neus. Om een uur of negen savonds gaat ze haar kooi in, eet een hapje, drinkt een slokje en valt in een diepe slaap. Kortom, Gerrie heeft hier haar plaatsje verworven.  Ze wil nog steeds niet aangeraakt worden maar dat komt ook nog wel.

Al snel vond ik dat er een maatje voor Gerrie moest komen, alleen is ten slotte ook maar aleen. En daar kwam Goliath (Eppo) op ons pad, net geboren bij Dorothe. Goliath is nu 3 weken oud (als ik het wel heb) en komt over een tijdje bij ons wonen. Ik verheug mij erop.

Ja, de valkenkoorts heeft toegeslagen in huize Vroomen en hoe!

Kijk eens hoe Goliath al groeit.

Anja

Wat een poepie die Goliath. Hij groeit als kool.

Groetejs Anja

Anke

Hoi,
Goliath wordt al een echt valkje ;D
Het is een schatje hoor :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Bello

hmmmmmm

en ik (en Ivo ook )mag Goliath nu lekker al knuffelen.

Ja als jeop kraamvisite komt dan kun je hem al knuffelen.

Dorothé

mooie foto!!!
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sjaak

Kimm

hoi sjaak,

wat leuk dat je goliath hebt. wat een mooi valkje !!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sjaak

Hup Holland hup, ook Gerrie is aangestoken door het EK.

Anja

Whaaaaaaaaaahahahahhahahaa

Zou Goliath er maar niet op zetten..................dan heb je geen vlaggetje meer over :o :o :o :o

Groetejs Anja

Bello

Nee,

Dat gaat niet lukken Jaqueline,

Goliath weegt nu 102 gram!!!

Ach hij eet al wat parkietenzaad wat ik tussen mijn vingers houd.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sjaak

Oh, hij gaat zo goed!!!! Ik zal morgen eens proberen om Gerrie te wegen, maar volgens mij haalt die geen 102 gram. Dat wordt toch een nieuwe kooi, hahaha.

Sjaak

Boos vogeltje bij haar wekelijkse badje. Gerrie vind er niets aan.

Anke

Hoi Sjaak,
Wat zit Gerrie daar gezellig op de vlaggetjes :)
Niet alle valkjes vinden badderen leuk.
Bij mij zijn er een paar die het wel doen. Ook de plantenspuit wordt niet echt gewaardeerd.
Badderen is geen verplichting, ik doe het alleen als ze het leuk vinden :)
Wow Goliath al 102 gram :o
Dat halen mijn volwassen valkjes niet eens ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes