23 juni 2025, 23:49:45

Limburgse Tom en Gerrie. Valkjesterror

Gestart door Sjaak, 20 april 2008, 17:27:54

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Sjaak,

Hier gaan mijn pietjes elke zondagmorgen douchen. Heb een speciale douchekop met nevelstand. Ook hang ik regelmatig een badje in de kooi.
Soms sproei ik ze ook met de plantenspuit en doe er dan een beetje aloe vera in.

Wel lekker verfrissend voor Gerrie. Gewoon vol blijven houden hoor. Heb je Gerrie nog gewogen trouwens?

Groetejs Anja

Sjaak

Ik heb haar in de afwasbak gezet en toen met lauwwarm geplantensproeid zeg maar. Het badje gaat ze niet meer in.

Ik heb ook een sproeistand op de keukenkraan. Ervaring leert echter dat die straal te hard is, tenzij een valkje: "pruttelmftrftcfdgdsdszhgfcghtsjoe" zeggen moet.

Ze ondergaat het gelaten omdat ze weet dat ze er toch niet uitkomt, maar nu ik haar beter leer kennen zie ik dat ze er helemaal niets aan vind. Ik dacht trouwens dat een badje noodzakelijk was

Anja

De douchekop hier gaat hetzelfde als de palntenspuit zo zacht.

Misschien als je Gerrie eens mee neemt als je gaat douchen. Al is het maar om te laten kijken.

Groetejs Anja

Bello

Hoi hoi

ff heel snel iets vertellen (voor ons bezoek er zo is)

Goliath is vandaag uit gevlogen
maar gaat nog veilig terug het blok in om te slapen.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sjaak

Citaat van: Anja op 21 juni 2008, 12:18:57
Heb je Gerrie nog gewogen trouwens?

Ik heb Gerrie net gewogen, ze weegt 82 gram. Ik heb Anke al even geraadpleegt want ik vind dat wat minnetjes.

Hermien

Hoi Sjaak,

Eindelijk, eindelijk ben ik dan ook eens in jouw boekje beland. Ik wist niet eens dat je er een had. Per ongluk klikte ik in mijn eigen verhalenboekje op jou 'handtekening' en toen gebeurde het. Kreeg ik zowaar het 'beam me up' gevoel en hoeps daar was ik en daar las is.... ;D
Je hebt dus al heel wat met je valkje doorstaan. Leuk dat er nu een tweede bij gaat komen. Spannend weer, hoor. Trouwens, jouw schrijfstijl heeft wel raakvlakken met die van mij........ik zié de situatie's ook gewoon voor me. Je schrijft kort maar krachtig. Boeiend. Ga zo door! :D

*Manon*

Hoi hoi,

Ik had al eens eerder in je boekje geschreven en toen was ik een tijdje wat minder op het forum en toen was ik je boekje ineens vergeten  :-[
Maar ik heb m weergevonden en wat goed dat het zo goed gaat met Gerrie.
Ze zeggen wel eens de volhouder wint en vaak is dat ook zo, maar jee je moet er af en toe zoveel geduld voor opbrengen, maar het is je gelukt!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

En wat is Goliath een knapperd zeg!
Je hebt ook kans als Goliath dus tam is, dat ze van elkaar dingetjes gaan overnemen en zo leren ze ook dingen van elkaar, altijd handig ;) ;)

Bello

Hallootjes

Was ff jullie boekje kwijt maar haal het ff voor jullie naar boven.

Goliath doet het nu goed. Ze weten het nog niet maar maandag ga ik ze uit elkaar helen. De ouders verhuizen voor 2 weken naar boven en Goilath gaat bij Bello en Yeentje in de kooi.

Het groene licht is er dus nog niet......

Maar je weet Goliath mag als hij 100 % zelfstandig is verhuizen van Noord- Limburg naar Zuid Limburg!!!

Golaith zit graag bij me en als ik het eten klaar maak voor de birdies zit hij op mijn schouder. Knuffelen doet het net als Catka, met zijn snaveltje tegen mijn wang aan.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Hoi hoi,

Hoe gaat het hier? Alles goed?

Groetejs Anja

Sjaak

Zoals ik al eens eerder vertelde zit Gerrie, mijn inziens, aan het max van haar tam worden. Ze stapt op, zit iedere avond gezellig erbij in haar speeltuintje, loopt verplicht iedere avond een half uurtje over mijn buik en zit ook op mijn schouder als ze moet. Ik mag haar alleen absoluut niet aanraken, dwz kroelen, iedere keer als mijn vingers ook maar aanstalten maken om te knuffelen deinst ze achteruit.

Ik heb daar geen probleem mee, ik respecteer haar kunnen en willen. Tot vanavond..............De Baas trakteerde mij op een handje chippies en omdat ik relaxed Forrest Gump lag te kijken met Gerrie op mijn buik, deponeerde hij de chippies dus ook op mijn buik.

Het duurde nog geen 5 minuten of "bange" Gerrie veranderde in een koningsgier en kwam met wijd gespreide vleugels haar deel van de chippies opeisen. Zelfs een hondenneus, die poogde om ook iets te krijgen, bracht haar niet van haar plannen af.

Ik weet dat chippies niet goed voor haar zijn, maar heb haar dappere optreden toch beloond met een paar happies!!!

Mijn dappere valkgier!

Anke

Hoi,
Ook de liefde van de valkparkiet gaat door de maag ;D

Heb je al eens geprobeerd of je Gerrie wel met je neus mag kroelen? Dat vinden ze vaak minder bedreigend dan je handen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

hoi sjaak,

ik zie het al voor mij met die chippies! ik had gisteravond ook chippies, nou die kon ik niet lekker relaxed opeten hoor! ik had 2 valkjes aan mijn lippen hangen ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Sjaak,

Ook hier knabbelen ze wel eens van een chippie hoor.
Je zou ook ipv chippies stukjes soepstengel kunnen proberen of stukjes Melbatoast.

Groetejs Anja

Sjaak

Vandaag hebben we groen licht gekregen van Dorothe, morgenmiddag gaan we Goliath halen.  Jippiiiiiie!

Hermien

Hahaha, koningsgier  ;D  ;D  ;D. Jaha, als er iets lekkers te halen valt zijn valkjes ineens je allerbeste maatjes. Die van mij ook hoor, met koek bij de koffie en de warme maaltijd. En als het aan mijn 'Vliegtuig' ligt vreten ze ook nog mijn drop uit mijn mond. Heet je nieuwe valkje Goliath? Is-ie soms zo groot? Spannend. Maak er maar snel foto's van als je hem in huis hebt. Veel plezier met je aasgier(en). ;D