24 juni 2025, 03:21:52

Limburgse Tom en Gerrie. Valkjesterror

Gestart door Sjaak, 20 april 2008, 17:27:54

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

Hallo,

Veel plezier bij het ophalen van Goliath/Eppo.
Het is een schat van een valkje  , een echte knuffelkont ;)

Groetjes Chantal en de valkjes

Bello

Nog 1 nachtje slapen en dan gaat onze Eppo/Goliath verhuizen van Noord Limburg naar Zuid Limburg!!

het is een echte knuffel zoals Chantal al schreef.

Vandaag hebben ze buiten gestaan en ik kan je nu al zeggen het is geen valkje..... maar een waterrat.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Haqueline,

Het rugzakje is al gepakt van Eppo/Goliath en er zit van alles in.

Ben benieuwd hoe Gerry straks kijkt als jullie weer thuis zijn.

Tot zo!!

Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Jaqueline en Paul,

Veel succes met jullie Goliath!!
Hij bleef lekker bij je zitten en ook bij Paul, dus dat zit wel goed.

Leuk jullie te ontmoeten en we komen zeker op bezoek!!!

Groetjes Ivo en Dorothé

Kimm

hoi sjaak,

gefeliciteerd met goliath! leuk hoor en ik zit met spanning te wachten op foto's, maar geniet eerst maar eens lekker van hem!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sjaak

Nou, we zijn onze man gaan halen. Wat een welkom en wat een verwennerij zeg. Een heus zakkie met allerlei lekkers/leuks stond klaar samen met Eppo/Goliath.

Na uitgebreid kennis gemaakt te hebben met de katten kwamen de parkieten aan de beurt. Bello (een vriendje van de man in huis) Jannes (zijn vader), Yeentje en natuurlijk onze vent. Hij kwam zonder morren bij ons zitten maar het was natuurlijk toch wat vreemd voor hem en dat merkte je ook wel.

Na de koffie en de appeltaart werd het rugzakje bekeken. Tot mijn grote verassing zat er zelfs zijn ei in!!!  Je vraagt je af hoe hij hier ooit in heeft gepast. Verder zat er een geboortebewijs in, een DVD met foto's en nog van allerlei lekkers.

Dorothe moest wel even uitgebreid afscheid nemen en hier zag je aan dat hij uit een liefdevol nest komt. Wat een bof dat hij nu bij ons komt wonen.

De terugreis was iets minder, hevige regenval en onweersbuien zorgden voor een enge terugreis.

Hij heeft kennisgemaakt met Gerrie en stond zijn mannetje, daarna heeft hij nog even bij de baas geknuffeld. Nu zit hij verplicht in zijn kooitje want het is kinderbedtijd en ik zou graag zien dat hij nog wat at en dronk.

Je vraagt je misschien af waarom ik hem niet bij zijn naam noem? Nou, dat komt omdat we het nog niet zeker weten.... Goliath was omdat hij zo snel groeide maar dat is inmiddels netjes goed gekomen. De Baas zou hem graag Tom noemen, dan hebben we volgens hem een Tom en Gerrie. (Volgens mij is het gewoon omdat hij een zoon Tom wilde noemen, maar er  kwamen alleen maar meiden en ook bij onze dieren is Goliath de enige man in huis). Ik moet er nog even aan wennen.  

Wat vinden jullie  ???

What the  :censuur zit nu in mijn kooi???

Ja, jij daar, leg dit eens uit???

Kimm

haha leuk hoor die foto;s! en wat is hij mooi :o
tom is ook wel leuk hoor ( is van tom en jerry)
tja je moet de baas ook tevreden houden he?
ik ben benieuwd wat nu uiteindelijk de naam gaat worden.
fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad!

groetjes kim

Sjaak

Tom (Goliath) is de nacht goed doorgekomen maar oogde wat eenzaam in zijn kooitje dus ik heb hem vanmorgen maar meteen bij Gerrie gezet, ik heb toch geen plannen voor de rest van de dag dus kan de boel goed in de gaten houden.

Ik heb op aanraden van Dorothe wat meer bakjes eten opgehangen en dan begint het  toneelspel. Iedere stap die Tom doet volgt Gerrie. Ze durft hem niets te doen op een zwakke pik in zijn staart na die Tom dapper afweert. Hij proeft wat brood, Gerrie moet ook brood, hij proeft wat gewelde groenten, Gerrie moet ook groenten (nooit naar omgekeken trouwens), hij eet een happie trosgierst, Gerrie moet ook trosgierst (niet die boven in de kooi nee, die van Tom). Ik heb het idee dat ik naar een kleuterklas zit te kijken en amuseer me kostelijk.

Die Tom gaat het wel redden hier, dat zie ik nu al.  Hij eet prima en ik heb hem net al 2 flinke slokken water zien drinken, dat gaat helemaal goedkomen met die vent!

Hij schijnt trouwens een heerlijke staart te hebben want daar kan Gerrie niet vanaf blijven.

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met de komst van Tom!!
Fijn dat hij het meteen zo goed doet :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Bello

Hoi Jaqueline,

Dan heeft de baas nog gelijk gekregen!!

Zie je wel ik zie het gister nog, ik denk dat je ze senl bij elkaar zet.
Dat is juist het mooie aan een jong valkje bij een iets ouder valkje te zetten.

Ja zijn mannetje stond hij wel, hier vond Yeentje zijn staart ook heel interessant (maar nu je Yeentje hebt gezien weet je ook waarom, hij heeft nog 2 staartveren omdat hij de rest gebroken heeft door lomp te zijn).

Dat hij gisteravond niet gedronken heeft bij jullie is te begrijpen.
Hier gaan ze rond 20.00 uur slapen en dan eten ze niets meer.
Hij woog gister al 89 gram dus zijn maagje was goed gevuld.

Ja ik moest ff afscheid nemen, het is toch een babytje wat we al die weken op hebnen zien groeien tot een mooi en lief valkje.

Een vraagje van Ivo, heb je het dvdtje al bekeken.

Veel succes met "ons" lief j=knuffelvalkje.

Groetjes Ivo en Dorothé

Kimm

hoi sjaak,

leuk dat het zo goed gaat! en toch de naam tom!

groetjes kim

Sjaak

Het is heel goed gegaan, ze zijn nu niet meteen dolverliefd op elkaar maar accepteren elkaar zonder mokken. Gerrie wil nog wel eens naar zijn staart of vleugel happen maar het blijft bij een slappe poging waar Tom dan ook nauwelijks op reageert. Gerrie volgt Tom bij iedere stap die hij doet en gaat zelfs slapen als hij ook gaat slapen hahahahaha.

Sjaak

29 juli 2008, 18:12:21 #147 Last Edit: 29 juli 2008, 18:14:56 by Sjaak
Kijk eens wat ik een mooi bakkie voor het eten van mijn valkjes bij XENOS heb gescoord en dat voor het luttele bedrag van 3.99 euries. Ik ben er gewoon blij mee.

Anke

Hoi Sjaak,
Wat een prachtig bakje met heerlijke valkjesdelicatessen erin :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Sjaak

veel plezier met Tom, wat een prachtig valkje zeg. Wat een handig bakje zeg. Erg handig!

Mara