Blanche, Charlie, Dusty: Blanche heeft kale borst...

Gestart door Lauwers, 27 oktober 2007, 23:07:40

« vorige - volgende »

Lauwers

Hoi Mara,

ze komt uit een dierenzaak met heel veel verschillende vogels, er waren zo een stuk of 20 valkjes die bij elkaar zaten.

Daarnet zat Charlie bij mijn vriend, beetje verder, en Blanche bleef zachtjes piepen, net of ze wou dat Charlie terug kwam.

Ze kruipt goed rond, en ik zag ze net wat zonnebloempitjes eten, waarvan er ook wel veel op de grond liggen. Heel veel lege schilletjes liggen er niet. Trosgierst kent ze precies niet, sla ook niet. Ik ga straks een slaatje maken met vanalles en ga hen dat dan geven. Eens zien wat ze precies zal doen.

Groetjes,
Davina

Mara

Hoi Davina

Vooral gevarieerd voer blijven aanbieden, dan leert ze het wel eten. Zien eten doet eten, dus Charlie zeker ook lekkers geven.

mara

Lauwers

Hoi Mara,

doe ik steeds, toen ik haar sla wou geven, at ik er eerst ook zelf van, en Charlie want hij is er zot van.

Ze heeft er toen wel aan geproeft, alleja, haar tong ertegen gestoken.

Charlie knaagt graag aan schijfjes gedroogde banaan (van tijd tot tijd eet hij ook een beetje op) en ze wou er bijna aan bijten toen ik het haar aanbood.

en ze heeft daarnet 1 zaadje van mijn hand gepikt.

Groetjes,
Davina

Sharon

Hoi Davina,
ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje vreemd dat Blanche niet gewoon alle zaadjes opeet, dat ze echt aan het uitzoeken is.
Als je haar buikje goed bekijkt hè, zie je dan haar borstbeen, of lijkt ze een redelijk dik buikje te hebben?

Ik wil je geen schrik aanjagen of zo, maar valkjes uit een dierenwinkel dragen behoorlijk wat risico met zich mee wat bertreft ziektes...
Wat natuurlijk niet hoeft te zeggen dat er met elk valkje iets mankeert.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Lauwers

Hoi Sharon,

Ik vind dat ze vrij dik is hoor. Ze staat wat bol vind ik.
Ik heb haar zaterdag gekocht en ze waren die week nog maar binnengebracht zeiden ze.
Het was een nestje van 5 popjes, en er waren er nog 4, Blanche was de 2de die verkocht werd.

wat we daar wel zagen, was dat er precies geen zonnebloempitten gegeven werden. Nu begint ze ze ook op te eten. Die vind ze blijkbaar wel lekker.

Groetjes,
Davina

Anja

Hoi Davina,

Wat is de kleur van haar poepjes?
Pas op met zonnepitjes. Ze mag ze wel hebben maar niet te veel. Deze zijn nl erg vet.

Je valkje komt uit een dierenwinkel en je hebt haar in een apartekooi maar wel langs Charlie zitten. Klopt dat?

Eigenlijk had je het beste een quarantaine periode kunnen instellen. Ik een aparte kooi maar ook in een aparte kamer. De 2 niet met elkaar in aanraking laten komen. Een valkje uit de winkel kan ziektes bij zich dragen. Met een verhuizing gaat wat stress gepaard waardoor dit (door de lagere weerstand) zich kan uiten.

Kun je haar wegen op een digitale weegschaal mss?

Wat betreft het voer zou ik in de kooi ook voer op de bodem van de kooi zetten en ook water. Verder zou ik zoveel mogelijk voer aanbieden.

Groetjes Anja

Silke *

Hoi Davina,

Geen reden om je zorgen te maken hoor!
Mijn valkjes gooien dat er soms ook uit dat eten.
Zo van: Dit, dit en dit, geen zin om te eten, dit en dit wel  ;D
En als Blanche er goed uit ziet..  ;)

Groetjse
Silke x

Lauwers

Hoi Anja,

Eigenlijk heb ik thuis niet echt een kamertje waar ik ze veilig kan zetten zonder dat iemand er ook last van heeft. We hebben nog 3 katten thuis, waarvan 1 te betrouwen is en die slaapt ook bij mij.

De kleur van haar poepjes is normaal, wit met donker groen. Wel beetjes platjes, maar dat is mss omdat ze nog niet zo veel gegeten heeft, want in het begin was het stevig.

Ze zijn nog niet rechtstreeks met elkaar in aanraking geweest, maar ik weet ook niet hoe sommige ziektes zich daar verspreiden.

Ik denk dat die winkel waar ze vandaan komt wel rekening houdt met zulke dingen, want het is een grote winkel, speciaalzaak.

Mss heeft ze gewoon wat meer tijd nodig, Charlie was snel gewent hier.

Ik kan ze niet echt wegen nee, ze komt nog niet naar mijn hand om haar veilig uit de kooi te nemen en haar vleugels zijn niet geknipt.

Hoi Silke,

mss is ze nog wat kieskeurig ja, ik heb haar nog maar enkele dagen he. Charlie was direct bijna tam en hij at snel bijna alles en nieuwe dingen ook. Ze zal wat meer tijd nodig hebben mss. Alles rustig aan.

Ik heb enkel simpele foto's genomen, straks eens kijken of ik ze op de pc krijg.

Groetjes,
Davina

Anja

Hoi Davina,

Poepjes zijn goed hoor qua kleur. Gelukkig.

Ze heeft neem ik aan wat meer tijd nodig om te wennen. Het ene valkje is niet het andere.

Ik zou wel zoveel mogelijk voer in de kooi plaatsen. Mss je ook wat trosgierst op kunt hangen in de kooi.

Groetjes Anja

Lauwers

Hoi Anja,

haar bakje met eten is steeds gevuld, nu staat er zelfs ook wat groentes bij haar, er hangt een snoeptak in waar ze soms aan knabbelt en er ligt een tak trosgierst in. Ik heb die al paar keer op gehangen, maar hij valt er steeds door omdat Charlie de bovenste zaadjes eraf knabbelt. Maar ze kijkt niet naar de trosgierst.

Groetjes,
Davina

Silke *

Citaat van: Anja op 20 november 2007, 21:45:49
Hoi Davina,

Poepjes zijn goed hoor qua kleur. Gelukkig.

Ze heeft neem ik aan wat meer tijd nodig om te wennen. Het ene valkje is niet het andere.

Ik zou wel zoveel mogelijk voer in de kooi plaatsen. Mss je ook wat trosgierst op kunt hangen in de kooi.

Groetjes Anja

Idd, een goede raad van tante Anja  ;D ;D
Ik zou mij er niet zoveel zorgen om maken, ze moet het wat gewoon komen, de nieuwe omgeving, voer enzovoort..
Geef ze wat tijd en ze eet alles wat je wilt!
Trosgierst kan je idd eens hangen, dat is namelijk HEERLIJK!
Welja, kanaries doen dat ook!
Mss al ooit gehoord van het spreekwoord "hij zit weer op zwart zaad"?
Zijn geld is op, bedoelen ze daarmee.
In kanariezaad zitten ook zwarte zaadjes, die eten ze NOOIT op, bij mijn tweety ook niet  ;D
(Waarom steken ze dan eigenlijk nog zwart zaad in??  ???)

Groetjes
Silke x

Silke *

Ja, Davina,
Trosgierst moeten ze altijd leren eten.
Nu eet ze er niet van, maar binnekort kan ze er niet afblijven!  ;D

Groetjs
Silke x

Anja

Citaat van: Lauwers op 20 november 2007, 21:53:52
Hoi Anja,

haar bakje met eten is steeds gevuld, nu staat er zelfs ook wat groentes bij haar, er hangt een snoeptak in waar ze soms aan knabbelt en er ligt een tak trosgierst in. Ik heb die al paar keer op gehangen, maar hij valt er steeds door omdat Charlie de bovenste zaadjes eraf knabbelt. Maar ze kijkt niet naar de trosgierst.

Groetjes,
Davina

Dat komt wel Davina. Gewoon aan blijven bieden.

Groetjes Anja

Lauwers

Hey,

Dank je voor jullie raad en steun. Ik maak me wat zorgen omdat het bij Charlie zo vlot ging en bij haar nu niet zo. Terwijl ze zich precies meer op haar gemak voelt als Charlie int begin.
En haar etensstijl vind ik wat raar.

Ik zal rustig verder doen. Ben wel heel blij dat ze nu al precies overeen komen :)

En de foto's lukken niet. Ik zal morgenavond mss nog eens proberen.

Tot later,
Groetjes,
Davina, Charlie en Blanche

Silke *

Dan wachten we lekker tot morgen  ;D ;D
Ons niet langer laten wachten hè?!  ;D

Groetjes
Silke x