6 mei 2025, 10:38:34

Paco, Yuna en Kiara's Villa!!!

Gestart door Emely, 9 juni 2007, 18:47:24

« vorige - volgende »

Sally

Hallo Emely,
wat leuk dat Paco zo napraat. Dat is echt wel gezellig.
Ja je kan blijven oefenen met Kroelen he, da komt misschien wel helemaal inorde dan.
mijn Kenji kan ik af en toe kroelen, en dan geniet hij er ook wel van. Maar hij laat zich niet veel kroelen...

Het is niet altijd zo dat als je een vriendje voor Paco erbij neemt dat hij dan verwildert hoor... Je moet ze gewoon allebij evenveel aandacht geven, en dan komt dat wel goed hoor.
Ikzelf had eerst ook alleen Kuifje en was ook totaal niet vanplan om er nog eentje bij te nemen. Maar kijk, nu heb ik er 3 :D.
En hebben alle 3 een ander karaktertje, maar ze zijn alle 3 heel goed tam. Als je er een vriendje bij neemt voor Paco, dan pak je er toch gewoon eentje die al dikwijls in de hand is genomen, dus die al iets of wat tam is, dan komt dat wel goed. Geloof me :D.

Groetjes Sally

Emely

10 januari 2008, 18:13:33 #46 Last Edit: 10 januari 2008, 20:53:12 by Emely
Nou ik mag wel bij paco met mijn neus in de buurt komen maar hij vind het maar wat leuk om mijn ogen dan uit te pikken, denk niet dat hij dat met opzet wilt doen, hij pikt naar mijn wimpers maar dat vind ik dus btje eng.

En hij heeft me net behoorlijk hard in me vinger gebeten, zo hard dat ik het niet kon negeren... het deed echt ZEER... maar goed, morgen maar weer opnieuw proberen om dichter bij te komen met mijn vinger....

Volgens mij is het gewoon geen knuffel valkje... haha... eigenwijs monstertje is het aan het worden hahahaha....

Emely

Stel dat ik er een vriendje voor Paco bij wil zoeken....heeft iemand dan goede tips...??? Ik bedoel, kunnen twee mannetjes bij elkaar of is het beter om mannetje vrouwtje combi te maken???

Alvast bedankt... heb namelijk miss een valkje op het oog... :D

Kimm

hoi emely,

happy zit ook steeds aan mijn wimpers, als ik niet oppas dan heb ik een snavel in mijn oog ;D
ook heb ik een klein moedervlekje in mijn gezicht onder mijn oog en daar zit hij ook steeds aan. en hij trekt aan mijn haar ;D
maar hij is heel erg lief ;D
liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Hallo Emely,
Ik denk niet dat het iets uitmaakt dat 2 ventjes bij elkaar zitten...
Zolang er maar geen vrouwtje in de buurt is is er niks aan de hand denk ik.
maar ik kan er ook naast zitten hoor... Hier heb ik geen ervaring mee namelijk...

Groetjes Sally

Emely

Hoi Sally,

Bedankt voor je reactie. Helaas is het valkje wat ik op het oog had niet tam en al vrij oud dus dat gaat sowieso niet door. Ik ga op mijn gemak nog een beetje rond kijken en hou mijn oren en ogen dus open. Het liefst wil ik er een jonkie bij en dan een mannetje...
Maar heeft geen haast. Het helpt al wel  een beetje dat ik Paco nu negeer als hij zo schreeuwt. Als hij daarna weer gaat kletsen en babbelen dan beloon ik hem extra om hem wat extra aandacht te geven. Op deze manier hoop ik dat hij door krijgt dat hij alleen de aandacht krijgt als hij zich "gedraagt".

Liefs, Emely en Paco

Karin

Het is idd een fabeltje dat als je 2 valkjes hebt ze minder tam worden/ blijven. Ik heb zelf een aantal echt tamme valkjes en die zitten dan gezellig met zijn vijven / zessen bij me  ;D De ene wil gekroeld worden, de ander knabbelt op mijn baar, een derde probeert haartjes op mijn arm eruit te trekken, de vierde friemelt de knoppen van mijn toetsenbord los.... zo hebben ze allemaal wat  ;D Je doet jezelf en je valkje een groot plezier om toch niet te lang te wachten met een tweede. Je valkje is nu op een leeftijd dat het een partner gaat zoeken en het is dan makkelijker hem / haar aan een ander valkje te wennen dan wanneer het veel ouder is. Ik zou in Limburg niet zo snel iemand weten die valkjes kweekt. Misschien kun je even bij "kweken" kijken, daar staat een stickie met diverse kwekers. Misschien zit er wat voor je bij  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Emely

Thanks voor tips, links en andere babbels...  ;D

MAAR, als iemand toevallig wel een hobby kweker weet in Limburg zou diegene het mij mogen vertellen...  :D

want ik wil er op korte termijn dan toch een valkje bij nemen, het hok is GROOT genoeg voor z'n tweeen. Wel wil ik graag een tamme valk en het liefst een jongkie... Dus als iemand toevallig iets weet dan zou dat heel leuk zijn!

Liefs, Emely, Paco en ........

Emely

Hallo,

Ben ik weer... ik heb internet eens afgestruind en kom nu een valkje tegen van zo'n 3 รก  4 maandjes oud. Het is een witmasker en naar alle waarschijnlijkheid een mannetje. Zou dit goed kunnen gaan met Paco die dus ietsjes ouder is...??? Of kan ik beter echt een heel jong valkje er bij zetten?

Alvast bedankt voor de info!

Liefs, Emely Paco en ......

Anke

Hoi Emely,
Een valkje van 3 a 4 maanden oud is moeilijker om tam te maken. Maar met veel geduld kan het lukken.
Ik denk niet dat het Paco wat uitmaakt als hij een vriendje van die leeftijd krijgt.
Als je ze maar goed aan elkaar laat wennen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Emely

Het valkje is al helemaal hand tam, is met de hand groot gebracht. Kost 45,- euro. Ik heb Paco bij een hobby kweker vandaan voor 12.50 dus vind het best veel geld. Of is dit een vrij normale prijs???

Ik kan kiezen tussen een popje of een mannetje... wat zouden jullie doen, paco is een mannetje!

Liefs, Emely

Mara

Hoi Emely

Als je wilt gaan kweken, dan kun je dus inderdaad een popje nemen. Wil je niet gaan kweken, dan kun je zowel een popje of een mannetje nemen want gaan ze dan eitjes leggen, dan vervang je de eitjes door nepeitjes of je prikt de eitjes aan beide kanten lek.

Mara

Emely

Citaat van: Mara op 13 januari 2008, 20:50:27
Hoi Emely

Als je wilt gaan kweken, dan kun je dus inderdaad een popje nemen. Wil je niet gaan kweken, dan kun je zowel een popje of een mannetje nemen want gaan ze dan eitjes leggen, dan vervang je de eitjes door nepeitjes of je prikt de eitjes aan beide kanten lek.

Mara

Hoi Mara, ik wil niet gaan kweken... Ik vind het gewoon leuker voor Paco als hij overdag ook iemand heeft om tegen aan te kletsen....

Alleen in mijn beleving is 45 euro best wel duur, oke, het valkje is dan wel volledig tam maar dat is me met paco toch ook goed zelf gelukt...

Maar goed, ik staak de zoektocht nog lang niet en het heeft nu ook weer geen mega haast.... (liever gister dan vandaag  :P ;D)

Liefs, Emely

Mara

Hoi Emely

Volgens mij is 45 euro toch wel een redelijk gangbare prijs (ben er niet zo in thuis hoor) maar er zijn ook kwekers die nog nestjes gaan krijgen, maar dan zou je eens naar de prijzen kunnen informeren.

Of eens bij de herplaatsinspagina hier kijken, of op de verkooppagina.

Mara