15 mei 2025, 03:52:38

Rocky, Binky en Croky

Gestart door Nes, 13 september 2003, 00:19:46

« vorige - volgende »

Mandy

Gaaf joh! ;D
Wat een actie foto zeg, prachtig! :P
Dank je wel hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Natanella

Wat een leuke foto`s Nes! Echt een stoer gezicht die 2 valkjes op ontdekkingstocht bij de bloemen! Met allebei een nek van een meter!!
En die foto van Binky met gespreide vleugels ziet er ook heel erg leuk uit! Knap hoor, om precies op het goede moment te knippen!
Ja, valkjes is een verslaving maar digifotograveren zeker niet minder! Vooral als er valkparkieten opstaan ::)!
Dat is duidelijk het voordeel van jou kooi, Nes, daar kunnen ze gewoon zelf heel gemakkelijk in en uit en er ook op landen!
Maar ja, zo één had mijn ex-collega niet in de aanbieding!
En met deze kooi zijn ze inmiddels ook heel tevreden hoor!  ;)

Natanella

Hoi Andrea,
Wat grappig dat Sparkle steeds met je mee met de trein gaat! Wat zul je dan een hoop bekijks hebben, of heb je haar dan in zo`n reiskoffertje?
Wij hebben Ruby trouwens zo genoemd met de gedachte aan een robijn vanwege haar rode wangetjes. En we zaten te dubben tussen Ruby en Pearly, maar toen vonden we Ruby gemakkelijker om te zeggen.
(Wij zijn niet zo goed in de rrr middenin een woord ;D)
Tja en Solo heet Solo omdat de bedoeling was dat hij solo zou bliven ::) :D
Maar als je ziet hoeveel gezelligheid ze aan elkaar hebben, dan ben ik heel blij dat we Ruby erbij hebben genomen!

CitaatHoi Nes,

Het is zo gekomen...
Mariska (kolkkie) had met haar verjaardag dit jaar (4 juli) Pukkie gekregen van haar vader.
Pukkie komt ook bij Mandy vandaan.
Ik had op dat moment een hoogbejaarde hamster en ik wilde graag weer een nieuw maatje als hij dood zou gaan.
Alleen hamsters slapen bijna altijd overdag, dus ik wilde eigenlijk een ratje of een cavia nemen.
Toen maakte ik kennis met Pukkie en ik was gelijk verliefd op die lieve kroel puk.
Mijn moeder zei dat het misschien ook wel leuk was een valkje te nemen.
Inderdaad ik kan echt niet meer zonder...
Dus ik had dat zelfde weekend contact opgenomen met Mandy, die nog een nestje van 3geparelde en 3wildkleurtjes had zitten (zie de tweede nestjes onder dagboek)
Ik heb nu de oudste geparelde (geboren 15 juni), en ik heb haar eind juli opgehaald bij Mandy.
Ik heb haar Sparkle genoemd vanwege de parels en echte parels glimmen.
Glimmen is vrij vertaald in het Engels Sparkle.
En ze doet dus haar naam echt eer aan,want ze houd van alleswat glimt :D

Op dit moment neem ik nog geen nieuw valkje er bij, omdat ik ieder weekend naar huis toe ga.
Ik studeer in Enschede, waar ik ook op kamers zit en kom uit Apeldoorn, waar ook mijn ouders wonen.
Sparkle is gewent aan reizen en vind het zelfs leuk, maar met twee valkjes is dat net iets lastiger.
Misschien neem ik er volgend jaar een bij als ik afgestudeerd ben en meer van mijn plannen in de toekomst weet.

Groetjes Andrea

Paul

Hoi Nes,

Ik dacht eerst inderdaad ook dat ze heel verliefd omhoog zaten te kijken op de eerste foto  :D
Als je dan beter kijkt zie je ook pas die sprietjes die ze aan het slopen zijn maar ze staan er echt heel leuk op :-)
Zeker de aktiefoto is erg leuk geworden :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Nes,

Ik heb Sparkle in een reiskoffertje van ferplast (lijkt op een aquarium met deksel)
Nu het kouder begint te worden doe ik er een wollen sjaal omheen en een tas.(natuurlijk niet over de luchttoevoer,deksel, anders stikt ze)
Maar ik zet haar in de trein, zonder tas en sjaal, op het tafeltje, dus ze heeft nog veel bekijks.
Soms laten mensen mij eerder de trein ingaan, dus met een valkje wek je vaak sympathie op bij andere mensen.
Dat maakt het reizen een stuk plezieriger.

Groetjes van Andrea, bij Mariska thuis

P.s. zie leuke foto's van mijn bezoek met Sparkle bij Mariska onder Dagboeken, de laatste nestjes van Mandy
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Nes

Hoi Andrea,

ik heb net de foto's bekeken. Leuk joh!
Sparkle is echt een mooi valkje en de naam vind ik ook heel leuk en origineel. Net als Ruby van Anita.
Vooral de foto met z'n 4en op de voliere is leuk.
Moest Sparkle niet wennen aan de andere omgeving en de valkjes van Mariska?

Hihi, een treinreiziger-valkje met voordelen!! Dat is handig!!
Inderdaad, ik zou ook nog ff wachten met een 2de want dat is niet handig als ze ieder weekend mee op en neer moeten.
Is het een lange treinreis?

Groetjes Nes.

Natanella

Hoi Nes,
Jouw dagboek begint echt een community-dagboek te worden!
Grappig hoor! Hoe gaat het met Binky en Rocky? Heb je nog leuke foto`s gemaakt?
Solo en Ruby zijn inmiddels helemaal gewend aan hun kooi! Eergisteren had ik hem open staan, maar ze gingen er zelf niet uit! Het is ook 1 grote speeltuin en ze hoeven zich echt niet te vervelen!
Van het weekend veel visite gehad ivm verjaardag van Lianne en dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ze er niet uit kunnen!
Morgen zijn ze weer aan de beurt. Ben wel benieuwd of ik ze er dan ook weer gemakkelijk in kan krijgen!
Hoe vaak heb jij Binky en Rocky eruit?

Nes

He Anita!

Gezellig toch :)? Ik vind het wel leuk zo'n community-dagboek.
Mss kan ik het beter naar de rubriek dagboeken verhuizen maar ik weet niet hoe dat moet.
Wat fijn dat Solo en Ruby al helemaal gewend zijn aan hun nieuwe paleisje. Het is een goed teken dat ze er niet uit willen want dan weet je het zeker dat ze het naar hun zin hebben. Maar of dat voor jou nu ook zo fijn is  ;)
Heerlijk he, zo'n grote kooi. Ik ben echt blij dat ik hem toen heb gekocht. Dan hoef je je inderdaad niet zo schuldig te voelen als ze er een keer niet uit kunnen. Hoewel ik dat trouwens toch nog wel heb  ;D. Ik laat ze er zeker iedere dag uit. Al is het maar heel eventjes. Want zaterdag's moet ik werken en als ik dan 's avonds thuis kom dan laat ik ze er toch nog een paar uurtjes uit. Laat ik het zo zeggen, als ik ze eruit kan laten, dan doe ik dat. Als het echt niet kan dan kan het niet. Meestal zitten ze bij mij een uurtje of drie/vier los (behalve op zaterdag dan) soms meer, soms minder.
Ja, ik weet het. Ik verwen ze veel te veel  ;D
Maar ik moet zeggen dat ik er helemaal nooit moeite mee heb ze weer in de kooi te krijgen. Ik zet ze er zonder moeite zo in. Makkelijk he? Gelukkig maar, want dat komt ook ten goede aan die twee deugnieten.
Want deugnieten dat zijn het! En ik heb inderdaad weer een paar nieuwe leuke foto's gemaakt (hieronder) want wat dacht je dat ik gisteren zag?
Kom ik de kamer binnen, zat Binky wel potverdikkiedorie helemaal verstopt in m'n bloemen  :D. Heb ik snel even een foto van gemaakt. Iedere keer als ik haar er uit haalde vloog ze er weer in  >:(. Ik weet niet wat dat is. Beide willen ze er in zitten. Hihi, aantrekkingskracht van moeder natuur ofzo?

Groetjes Nes.

Nes

En hier is er nog 1tje van Rocky. Die is ook altijd van de partij  :) en moet altijd alles doen wat Binky ook doet  ::)

Natanella

Hoi Nes,
Jeetje wat een leuke foto`s weer zeg! Echt grappig dat snoetje van Binky!
Ja ik probeer ze ook iedere dag eruit te laten, maar hier wonen 2  mensen in huis die bang zijn voor losvliegende vogels.
Dus daar moet ik wel rekeingn mee houden.
En normaal gesproken kan ik ze ook altijd zo weer in de kooi zetten. dat is wel makkelijk ja

Nes

Hoi Anita,

dat is wel een nadeel ja  ::) Je zult nog schrikken hoeveel mensen er nog bang zijn van vogels. Mijn exvriend, een kennis en Martijn is/was er ook niet erg op gesteld zullen we maar zeggen. Maar hij raakt er nu gelukkig steeds meer aan gewend en nu vindt hij het ook niet meer erg als ze los zitten.
Hij ergert zich wel aan de poepjes maar dan zeg ik altijd dat hij nog veel meer troep maakt  :D ;)

Groetjes Nes.

Nes

Wel potverdorie! Wat heb ik nu weer aan mijn fiets hangen!?
Binky was vanmorgen allemaal machogedrag aan het vertonen! En dat terwijl het een vrouwtje  :o moet zijn.
En op die manier heeft zelfs Rocky het nog nooit gedaan maar dat is de stoere schijterd haha  :D. Ze ging steeds ondersteboven in haar schommel hangen. Een prachtig gezicht. Jammergenoeg is de foto niet zo mooi als wat ze me allemaal heeft laten zien  ;) maar ik was er weer eens niet zo vroeg bij he... Stond helemaal versteld.

Natanella

Hoi Nes,
Weer een leuke foto hoor! Ja, Ruby doet dat toch ook wel hoor, zo ondersteboven hangen met de vleugels wijd. Ik dacht eerst ook dat dat alleen iets is voor mannen, maar blijkbaar dus niet!

Of wij hebben een stelletje feministen ;D, dat kan natuurlijk ook altijd nog!

Andrea

CitaatHoi Andrea,

ik heb net de foto's bekeken. Leuk joh!
Sparkle is echt een mooi valkje en de naam vind ik ook heel leuk en origineel. Net als Ruby van Anita.
Vooral de foto met z'n 4en op de voliere is leuk.
Moest Sparkle niet wennen aan de andere omgeving en de valkjes van Mariska?

Hihi, een treinreiziger-valkje met voordelen!! Dat is handig!!
Inderdaad, ik zou ook nog ff wachten met een 2de want dat is niet handig als ze ieder weekend mee op en neer moeten.
Is het een lange treinreis?

Groetjes Nes.

Hoi Nes,

Het viel me reuze mee toen ik afgelopen week bij Mariska was.
We hadden ook eerst Sparkle alleen los laten vliegen in Mariska's kamer en later pas de anderen er bij gelaten.
Sparkle dacht eerst dat ze allemaal spegelbeeldjes zag en ze landde elke keer boven op de andere valkjes.
Het ging eigenlijk verder heel goed.
Sparke was bijzonder gecharmeerd van Coco en Minggu.
Ze was ook heel kusserig naar Coco, maar daar moet hij niks van hebben.
Toen ik s'avonds naar huis wilde gaan, wilde Sparkle niet eens mee.
Toen ik haar uit de kamervoliere wilde halen, scheeuwde ze alles bij elkaar.
Het lijkt me echt leuk er nog eentje bij te nemen, maar daar wacht ik toch maar even mee.
Het liefste wil ik een geparelde cinnamon witmasker of een lutino.
En ik denk dat Sparkle de laatste een goede keuze vind aangezien Minggu en Coco ook lutino's zijn.

De treinreis van Apeldoorn naar Enschede duurt precies een uur, maar met de bus erbij gerekend ben ik anderhalf tot twee uur bezig.
Afhankelijk van aansluitingen en vertragingen.
Dat weet je nooit van te voren met de NS.
 :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

27 oktober 2003, 18:52:26 #89 Last Edit: 27 oktober 2003, 18:53:45 by Andrea
Hoi,Hoi...

Dat onderste boven hangen met de vleugels wijd doet Sparkle ook.
Soms klappert ze dan ook nog wild met haar vleugels.
Die doet zelfs kopeltje duikelen om haar zittouw, of schommeltje.
Dat is een klein acrobaatje in de dop.
Elke keer ondekt ze iets nieuw waar ze aan kan hangen.
De laatste tijd hangt ze met pootjes in sprijdstand aan het metalen schakel koordje van het belletje en de tralies van de kooi, dat ziet er heel idioot uit
 :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle