21 juni 2025, 12:55:05

Rocky, Binky en Croky

Gestart door Nes, 13 september 2003, 00:19:46

« vorige - volgende »

Nes

13 september 2003, 00:19:46 Last Edit: 17 december 2003, 19:45:44 by Nes
Hallo allemaal!

Het is lang geleden, maar ik ben weer terug van weggeweest!
Vorige week woensdag was de grote dag voor mij.
Toen kon ik na lang wachten eindelijk mijn kleine Binky op gaan halen bij Mandy in Hoogerheide  :)
Mandy, wat is het toch gezellig bij jou! Dat moet ik toch echt even zeggen!
Binky is een cinnamon geparelde witmasker. Ik heb haar als maatje voor Rocky gekocht. Hij is een lutino.
Enfin, ik had Binky in een kooitje opgehaald. De reis was prima verlopen. Ze was helemaal niet bang; ik hoefde zelfs geen doek over de kooi te doen! Ze is een echte stoere kleine meid!  ;) Omdat ik pas laat thuis kwam heb ik Rocky nog maar niet met haar kennis leren maken. Ik had de kooien tegenover elkaar in de kamer gezet zodat ze mekaar al een keertje gezien hadden. De volgende ochtend kon ik natuurlijk niet in mijn bed blijven liggen want ik was veel te nieuwsgierig hoe die twee op elkaar zouden reageren.
Eerst liet ik Rocky eruit, zodat Binky kon zien hoe alles zo'n beetje gaat. Na tien minuten werd ze ontzettend ongeduldig en begon ze te fladderen en te roepen. Ze wilde ook de kooi uit  :D Toen heb ik haar eruit gelaten. Ze kwam op mijn schouder zitten en wat denk je, Rocky hartstikke jaloers en bevangen van een of andere territoriumdrift! Hij sprong bovenop haar en ze mocht niet bij me in de buurt komen!  :D
Daarna heb ik Rocky in zijn eigen kooi terug gedaan en Binky in de hare. Dacht je dat dat ging? Dat ging dus echt niet!
Rocky maar naar Binky roepen en Binky werd helemaal histerisch! Dus hup, Binky dan maar meteen in de kooi bij Rocky, en effe afkijken  ::)
Af en toe zat Rocky flink wat naar haar te pikken, maar heb je ooit zo'n onverstoorbare kleine meid gezien? Ze trekt zich nergens wat van aan en gaat gewoon door waarmee ze bezig was. En af en toe als ze het zat is, dan laat ze het heus wel weten  :D Ze eet nu ook al uit het bakje en niet meer van de grond. Ze begon langzamerhand Rocky's plaats binnen de kooi over te nemen! Het gaat nu echt goed tussen die twee.
Ze zijn echt onafscheidelijk en ik heb zo'n idee dat ze echt een koppeltje gaan vormen  :) Ze kunnen niet meer zonder elkaar.
Alleen vechten ze nog iedere avond over wie er op de hoogste plek mag slapen maar vanaf vandaag hoeft dat niet meer want dat gaan ze samen in de nieuwe grote papegaaienkooi. Spannend... Maar dat vertel ik morgen wel!

Doehoeg!

Mandy

Dank je, dank je.... :-[ bloos bloos...

Maar wat fijn dat het ook bij jou zo goed gaat! :P

Het is zo fijn en leuk om bij zoveel mensen te lezen hoe het nu met de valkjes gaat die ik als kleine hummeltjes op heb zien groeien en die ik hierbinnen tam heb gemaakt.
Als je al een paar jaar kweek en vele jonkies in je handen hebt gehad wordt je overal wel makkelijker en harder in, maar toch doet het altijd nog wel een beetje pijn als ze de deur uit gaan. Zeker als het zulke lieverds zijn. ;D

Binky lijkt zo te lezen ook wel een beetje op Ruby van Anita. Ook een lieve kroelerd, maar ook een dametje met een eigen willetje. Ja, ja, ik voed ze goed op hoor! ;)
Wat leuk ook dat het na wat gekibbel toch lijkt te klikken. Ze moeten elkaar natuurlijk ff leren kennen en inderdaad bepalen wie nu de baas is/blijft? Dat gekibbel van de hoogste stok herken ik ook wel trouwens dat deden mijn valkjes hier toen ook. Toen ik 2 stokken op gelijke hoogte had geplaatst was dat klaar, idee?
Nou, ben benieuwd hoe het straks in hun kasteeltje gaat en of je over een poosje ook van die knuffel foto's kan laten zien!? :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nes

Nou, de eerste nacht in hun "paleisje" verliep als volgt:
ik had Rocky's schommel (de hoogste stok) ook in de nieuwe kooi gedaan. Er hangen dus nu twee schommels.
En wat denk je? Maken ze nog ruzie om die ene  :D
Rocky joeg Binky weg met gevolg dat ze gedwongen op de andere schommel sprong. Dus die heeft ze dan ook weer ontdekt  ;) Al doende leren ze, haha! Nu slaapt Binky elke avond op haar nieuwe schommel zonder ruzie.
Het gaat steeds beter tussen de lieverds. Rocky vertoont steeds meer machogedrag (dus het is toch een man, ik merk een aanzienlijk verschil tussen hem en Bink) en als hij geen aandacht krijgt van de onverstoorbare kleine meid, dan gaat hij haar vervelen. Als ze hem dan beu is dan bijt ze van zich af  :o en taait Rocky af, haha  :D is zo grappig om te zien!
Ik moet zeggen dat Rocky ook liever is geworden sinds ik Binky heb. Hij laat zich zelfs kroelen over zijn kopje en in zijn nekje. Hij vindt het heerlijk! Hij beweegt dan alle kanten op met zijn kopje  :)
Binky heeft dus een positieve invloed op hem  ;)
De eerste week dat ze samen waren trokken ze erg naar elkaar toe, wat begrijpelijk is, maar nu willen ze allebei steeds bij mij zitten gelukkig. Ik ben niet mijn maatje kwijtgeraakt, maar heb er twee  ;)

Groetjes Nes.

O ja, ik wil wel graag foto's plaatsen, maar ik heb geen digitale camera. Ik heb al wel een rolletje gekocht. Misschien dat mijn zus (als ik het rolletje volgeschoten heb) wat foto's kan inscannen. Maar dat zal nog wel even duren denk ik.  :(

anika_en_spirit

hoi nes,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
leuk hoor, om te horen dat alles goed gaat.
en dat ze met elkaar op kunnen schieten.
veel plezier met die lieverds van jouw.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Natanella

Hoi Nes,

Wat leuk om over jou schatjes ook hun wetenswaardigheden te kunnen lezen!
Ik ben met je eens dat het een reuze gezellig huis is bij Mandy! En dan met Paco met z`n grote snufferd overal bij! :D
Maar jou verhaal over Binky is bijna dezelfde als van mij!
Ook Ruby is zo`n overstoorbaar figuur! Zou dat Mandy`s handelsmerk zijn? ;D
In het begin probeerde Solo ook erg te bazen over Ruby,
maar die deed gewoon precies waar ze zin in had. En als het haar niet zinde beet ze gewoon van zich af!
Nu zijn Solo en Ruby ook dikke maatjes,al bekvechten ze ok regelmatig hoor!
Maar onafscheidelijk zijn ze wel, waar de een is, is de ander ook en zo niet, dan roepen ze elkaar.
Alleen mis ik toch een heel klein beetje het speciale wat ik met Solo had toen hij nog alleen is (egoistisch he?).  Toen was hij echt niet bij mij weg te slaan en nu trekt hij toch meer naar Ruby.

Maar ik vindt het wel heel fijn om te zien dat hij zo blij is met ruby. Tenslotte heb ik niet altijd tijd voor hem en Ruby wel.

Nes

Vandaag is het een klein beetje mis  :(
M'n valkjes zijn allebei ziek. Binky maakt af en toe een raar geluidje en Rocky lijkt al helemaal niet in orde.
Ik hoop maar dat het door de rui komt. Ik heb sterk het vermoeden dat hij vanmorgen weer gebraakt heeft.
Ik maak me best wel druk  :'(

Ja, Binky en Ruby hebben heel veel van elkaar weg.
Het zijn toch ook zusjes, of vergis ik me?
Ik vind het zo leuk dat ze bij jou al zo mooi knuffelen samen.
Dat doen Binky en Rocky (nog) niet. Ik denk wel dat het binnenkort wel gebeurt. Bij mij is het trouwens andersom.
Eerst kon ik Rocky absoluut niet kroelen. Hij wilde wel altijd bij me zijn, maar ik mocht hem niet aaien.
Nu wil hij steeds meer gekroeld en geaaid worden.  :)
Het is echt wonderbaarlijk  :D en zo lief om te zien.
Binky heeft een positief effect op hem  ;)
De eerste week trokken ze meer naar elkaar maar nu willen ze samen constant bij mij zijn. Dus nu heb ik twee maatjes  :)

Toen straks had ik ze allebei uit de kooi gehaald. Rocky had een sterke drang om bij mij te zijn omdat hij zo ziek is.
Hij bleef stil bij me zitten en liet zich kroelen en aaien.
Dat had hij echt nodig want hij zocht het zelf op. Hij bleef de hele tijd zitten. Toen hield ik Binky met mijn andere hand langs hem op zijn hoogte. Toen zocht Rocky voor de eerste keer echt genegenheid bij haar, dat was kei lief, maar ze moest er niets van hebben  :( Ze beet flink van zich af. Ik vond het zo zielig! Ik hoop dat het goed komt..  ::)

Liefs, Nes.

Mandy

Hé verdorie, wat is dat nou joh? :(
Dat klinkt niet zo best, zeker niet omdat Rocky vorige week al gebraakt heeft... Eerst dachten we nog aan voeren, maar ws dat er toen al iets niet goed was... En nu is Binky ook niet lekker, als ik jou was zou ik ze toch even na laten kijken hoor, of zeker even telefonisch overleggen; vertellen wat er precies is en wat je het beste kan doen. :-/
Veel sterkte ermee hoor en geef ze maar een kroel van me.
Hopelijk knappen ze snel op en gaan ze over een poosje dan toch met elkaar knuffelen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nes

Hoi Mandy,

ik heb het een beetje af zitten kijken en met Binky is echt niets aan de hand. Ze doet heel normaal en maakt ook geen gekke geluidjes. Ik was gewoon bang dat ze misschien ook ziek zou zijn omdat Rocky ziek is.

Rocky is nog steeds niet de oude  :( hij zit op z'n stokje wat te suffen en soms wat te slapen.
Weet je wat ik denk, dat hij zich soms overeet. Kan dat?
Gisteren hebben ze namelijk drie uur losgezeten en ze waren behoorlijk drukdrukdruk... Toen ik ze daarna in de kooi deed gingen ze meteen eten. Maar Binky kent maat, en Rocky lijkt soms geen maat te kennen. Misschien is elke dag krachtvoer ook niet goed? Wat denk jij?

Groetjes Nes.

moonwitch (diana)

hoi nes

Leuk om je verhaal van Rocky en Binky te lezen.
Maar wel sneu dat Rocky niet echt fit is, ik hoop voor je dat hij zich gauw weer de oude gaat voelen.
In ieder geval veel sterkte met hem.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Natanella

Hoi Nes,

wat akelig om te lezen dat Rocky niet in orde is! Ik hoop dat hij inmiddels al weer wat is opgeknapt! Niet te lang aantobben hoor! Dan kun je er beter even naar laten kijken bij de dierenarts!
Beter een keer te vaak als telaat. Maar ik hoop van harte dat het niet nodig is!
groetjes, Anita

Nes

Hallo  :)

vandaag gaat het al stukken beter met Rocky  :).
Gisteren ging het ook al wel wat beter maar ik merkte toch dat het nog niet helemaal goed was. Ik heb ook de dierenarts geprobeerd te bellen maar die nam niet op en omdat ik verbetering bemerkte dacht ik dat het wel weer de goede kant op ging. Zijn ontlasting zag er echter vreemd  :o uit gisteren.
Straks toch maar ff in de gaten houden of dat vandaag ook weer wat beter is. Zijn ontlasting is heel taai en zeewiergroen. Weet iemand daar iets meer van?
Verder is hij weer net zo kwiek en druk als eerst. Hij begroette me meteen toen ik binnenkwam.
En Binky moet volgens mij nog heel wat energie kwijt want die was me voor haar doen toch druk.
Straks ff eruit laten. Laatst was ze bijna in de vissenkom gevallen, hihi  :D ze zat nog net op de rand.
Ik schrok natuurlijk wel maar achteraf moet ik er toch een beetje om lachen. Het zag er zo grappig uit.

Groetjes Nes.

Natanella

Hoi Nes, fijn dat Rocky al weer zo`n stuk is opgeknapt! Je voelt je altijd zo machteloos he, als die beestjes wat hebben!
Maar gelukkig kunnen ze weer samen kattekwaad uithalen!

Die 2 van mij lopen momenteel oook over mijn bureau heen te banjeren! Ik ga morgen voor een lang weekend nog even lekker kamperen (met de caravan), dus ik zal ze wel missen het weekend!
En zij mij ook, want ze kunnen er dan die tijd niet uit. Mijn dochter wil ze wel verzorgen, maar is bang voor fladderende vogels, dus eruit gaat niet lukken.  :-[
Maar ja, ze halen hun schade wel weer in.
groetjes, Anita

Kolkkie

Hoi Nes,

Wat fijn dat het beter gaat met Rocky. Hou hem nog wel ff goed in de gaten, mar het gaat zo te lezen de goede kant op.

Binky is zeker net zo ontdeugend als Pukkie hier :D. Dat van de vissekom herken ik. Mijn vader had tot voor kort een zeewateraquarium van 175x50x50. Om het aquarium stabiel te houden zaten er 2 glazen steunplaten in die bak, maar wel boven de waterspiegel. Coco wilde daar altijd zitten als mijn vader met het aquarium bezig was. Zie maar eens zo snel het verschil tussen glas en water, dus het was echt altijd uitkijken.
Gelukkig zat er een overkapping op, dus als mijn vader er niet mee bezig was, hoefde je er ook niet naar om te kijken.

Groetjes,

Mariska

p.s. Anita, fijn wekend ;)
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Nes

Ja, ik hou hem zeker goed in de gaten! Ik moet er niet aan denken dat ik die lieve scheet kwijt raak  :)
Zijn ontlasting ziet er steeds normaler uit gelukkig.
Ik verwacht dat ie morgen helemaal beter is.

Fijn weekend Anita. Waar ga je heen als ik vragen mag?
Ik zou ook nog wel een weekendje weg willen. Het is zo'n mooi weer!  :) Doe een dikke kus  :-* aan Ruby en Solo!

En Maris, die kleine ondeugende van jou moet je dus ieder moment in de gaten houden. Oeh, lijkt me doodeng zo'n valkje die altijd bovenop het aquarium wil zitten!

Groetjes Nes.

Paul

Hoi Nes,
Kijk wel uit met die vissenkom desnoods iets eroverhen leggen want een valkje kan daar namelijk in verdrinken :-(
Als ze soms wat verkeerds gegeten hebben is de ontlasting wel eens een dagje een beetje vreemd maar dat komt dan vaak vanzelf wel goed want het zijn vaak wel taaie rakkers de valkjes gelukkig :-)
Sterkte met je valkjes.

Groetjes, Paul