12 mei 2025, 12:52:55

Rocky, Binky en Croky

Gestart door Nes, 13 september 2003, 00:19:46

« vorige - volgende »

Nes

Hoi Andrea,

twee uur onderweg met de bus en de trein?! Tjeetje zeg,
wat een gesjouw (bijna) iedere week! Dat is toch wel lang.
Pas maar op dat je Sparkle niet te vaak mee naar Coco en Minghu neemt, dadelijk wil ze er echt niet meer weg  ;)
Lijkt me wel prachtig om haar zo met de vakjes van Mariska bezig te zien.
Wanneer ben je eigenlijk klaar met je studie als ik vragen mag?

Groetjes Nes.

Nes

Binky en Rocky worden steeds drukker  :) Iedere dag schreeuwen ze in koor naar me dat ze eruit willen.
En juist dan laat ik ze er niet uit  ;D want als ik daaraan toe geef blijven ze voortaan schreeuwen en nu houdt het na een klein uurtje op.
Maar goed, toen straks liet ik ze er uit. En dat hadden ze echt nodig blijkbaar! Ze vlogen als twee straaljagerpiloten door de kamer  ;) en roepen dat ze deden! Stelletje lekkere poeperds!
Ze moesten echt heel wat energie kwijt  ::) en dat terwijl ik ze er iedere dag zeker toch wel een aantal uurtjes uit laat  ;)

Nes

Hallo allemaal,

mss hebben jullie deze vraag al wel 1000 x gehoord maar ik was vandaag aan het leren. Rocky en Binky waren los en zaten op de kooi. Opeens hoor ik best wel een raar lawaai.
Kijk ik omhoog en wat zie ik  :o zit rocky zat op het bovenste "dotje" (als je begrijpt wat ik bedoel) van zijn klimtouw met zijn staart kaarsrecht naar beneden zijn staart met een behoorlijk tempo heen en weer te schudden.
Hij hield zijn kuifje plat en keek er nogal verheerlijkt bij, ahum  ;D. Ik was zo verbaast daar ik dit nog nooit eerder had ik enkele minuten met open mond heb zitten staren  :D.
Weten jullie wat dit betekent? Heeft het soms te maken met paargedrag en zo ja, mannetjes of vrouwtjes?

Groetjes Nes.

Kolkkie

CitaatHoi Andrea,

twee uur onderweg met de bus en de trein?! Tjeetje zeg,
wat een gesjouw (bijna) iedere week! Dat is toch wel lang.
Pas maar op dat je Sparkle niet te vaak mee naar Coco en Minghu neemt, dadelijk wil ze er echt niet meer weg  ;)
Lijkt me wel prachtig om haar zo met de vakjes van Mariska bezig te zien.
Wanneer ben je eigenlijk klaar met je studie als ik vragen mag?

Groetjes Nes.

Hoi Nes,

Ik ben nu bijna klaar met mijn studie.
Ik zit op de kunstacademie in Enschede richting illustratie, ik ga in de zomer afstuderen.
Na de zomer ga ik waarschijnlijk weer studeren, maar dan in Amsterdam. Ik ben er nog niet uit wat precies, misschien kunstgeschiedenis of zo.
Het is wel moeilijk hoor wat te doen als je klaar bent. Het liefste zou ik een huisje of flat voor mezelf hebben en een leuke baan. En dat laatste is echt moeilijk om te vinden in mijn richting, vandaar dat ik verder ga studeren.

Groetjes Andrea bij Mariska thuis (nog steeds geen internet op de pc thuis bij mijn ouders :()
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hoi Nes,

Hoe is het met jou en Rocky en Binky?
Hebben ze nog (brutale)dingen uitgevoerd?
Ik ben benieuwt...

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Nes

Hoi Andrea, ze hebben idd nog dingen uitgevoerd. Ik zal maar beginnen met het vervelende nieuws. Zojuist had ik dit bericht onder de rubriek gedrag geplaatst:

wie kan me helpen? Ik ben me vanmorgen wezenloos geschrokken  ! Ik kwam op en het eerste wat ik doe is naar de kooi om de valkjes te begroeten. Zie ik in 1 van de etensbakjes allemaal spetters bloed   Ik natuurlijk heel bezorgd en ging meteen kijken welk valkje gewond was.
Het was dus Rocky, ja een lutino. Hij ziet er aan de buitenkant niet vreselijk uit maar toen hij zijn vleugels tilde zag ik dat aan beide vleugels precies dezelfde pennen waren afgebroken  ! Ik de kooi onderzocht maar ze kunnen nergens klem komen te zitten. En geschrokken zijn ze volgens mij ook niet want dan had ik dat vast en zeker wel gehoord.
En 's nachts is er genoeg licht in de kamer want ze staan aan een grote raam. Nu zat ik te denken dat Rocky het zelf heeft gedaan. Hij verliest namelijk regelmatig veren en omdat het op beide vleugels op precies dezelfde plek was. Dat vond ik toch raar. Kan het zo zijn dat Rocky dit zelf gedaan heeft omdat hij in de rui is? Verder is alles normaal. Hij is heel energiek.

Dat is dus niet zo'n leuk nieuws  :(

Maar ik heb ook nog grappig nieuws  :)
Een paar dagen geleden had Rocky voor het eerst de vissenkom ontdekt. Die staat namelijk op het dressoir en Rocky en Binky gaan weleens op de spiegel zitten die erboven hangt. Rocky viel dus naar beneden met z'n snufferd voor de vissekom. Hij was supernieuwsgierig en zat steeds met zijn snaveltje ertegen te tikken. Maar wanneer ik de vis ga voeren dan tik ik altijd tegen de vissenkom en dan komt hij tevoorschijn uit zijn schuilplaats. Dus zo ook door het getik van Rocky. Deze schrok zich wezenloos van de vis en vloog snel weg  :D Ik heb erg moeten lachen om de stoere bangepoeperd!  :) ;) :D

Andrea

Hoi Nes,

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
Wel raar hoor. Ik hoop dat iemand daar meer van weet.
Ik heb zelf nog nooit zo iets meegemaakt, dus ik kan je helaas niet verder helpen.

Lachen met die vissenkom...
Komt me heel bekent voor.
Ik heb een aquarium. Naast het aquarium staat de alternatieve klimboom van Sparkle, een ventilator, waarvanaf ze alles goed kan overzien.
Ook dus als ik de vissen voer kan ze het goed zien.
Dan zit ze echt helemaal met haar koppie schuin, van: Wat ben jij dan aan het doen?
Het is zo'n nieuwsgierig beestje. Vooral het licht wat van het aquarium afkomt is interresant. En dan die kleine bewegende wiebel dingetjes (de vissen) er in, dat is het helemaal hoor.
Kleine glimnicht, alles wat schitterd vind ze leuk. :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

Hoi Nes,

Hier heb ik een foto van Sparkle in de trein.
Weet je ook hoe dat er uitziet.
Ze vind het echt leuk om voor het raam te staan, want dan kan ze mooi om zich heen kijken.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Nes

Hoi Andrea,

wat een toffe foto is dat! Echt heel leuk  :) ;)
Sparkle is echt een supermooi valkje. Ik zou er ook wel zo een willen. Maar ja, ik heb er al twee. Maar zeg nooit nooit!
En ze is ook zo lekker rustig. Volgens mij zouden menig valkjes in paniek raken in de bus en trein in zo'n bakkie  ;)

Groetjes Nes.

Mandy

Aaaahhhh geweldig zeg, ze zit zo relaxed door het raampje heen te turen, hartstikke leuk Andrea! ;D

En hoe is het nu met Rocky Nes? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nes

Hoi Mandy,

ik merk helemaal niets ongewoons aan Rocky. Volgens mij gaat het gewoon heel goed met hem  :). Hij heeft ook niet meer gebloed gelukkig. Alleen ik kan niet onder zijn vleugels kijken dus als hij ze omhoog doet probeer ik er vlug onder te kijken  ::) Dat ziet er nog niet zo uit als het horen moet  :(.
Ik denk dat het wel goed komt; ik hoop dat het wel goed komt. Ik zie de twee afgebroken pennen nl. zitten en er zit gedroogd bloed in  :o. Is dat slecht?

Groetjes Nes.

Andrea

Hoi Nes,

Mooi dat Rocky zich goed voelt.
Wel raar hoor, weet je al hoe Rocky er aan is gekomen?
Ik hoop dat zijn vleugels snel helen.

Ha, ha, ha lachen hoor dat jij ook zo'n valkje als Sparkle wilt hebben. Terwijl ik er graag een cinnamon geparelde witmasker of lutino bij wil.
Eerst maar afwachten wat er komend jaar gaat gebeuren, na mijn studie. Als ik weer ga studeren en op en neer ga reizen komt er voorlopig nog geen een bij. Tenzij het net zo'n reislustige parkiet is als Sparkle. Maar dat weet je niet van te voren.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Nes

Hoi Andrea,

nee ik heb echt geen idee hoe Rocky zich bezeerd heeft.
Aan de kooi en speeltjes is niets te zien daarom dacht ik eerst dat hij het mss zelf had gedaan  :( Hoe dan ook, het blijft een mysterie....
Wat grappig dat jij nu juist een cinnamon geparelde witmasker of een lutino wilt, en ik juist een geparelde  ;)
Ik ben echt benieuwd wanneer die 2e van jou erbij gaat komen  ;D
Hieronder nog een foto van de twee deugnieten.

Groetjes Nes.

Andrea

Hoi Nes,

Leuke foto zeg.
Pas maar op dat ze niet weg rennen met je schoenen :D
Hoe gaat het nu met Rocky?

Die tweede van mij komt voorlopig nog niet helaas.
Ik zou het graag willen hoor een tweede...
Eerst maar even afwachten wat er volgend jaar gaat gebeuren na mijn studie.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Natanella

Hoi Nes, leuke foto`s weer hoor, van Rocky en Binky! Wat een manse aapies zeg!
Dat met Rocky`s vleugel (met bloed e.d.) heb ik een paar weken terug ook met Solo gehad! Het is inmiddels al weer geheeld en hij is er ook niet ziek van geweest.
Bij mij is het ook `s nachts gebeurd, want ik zag opeens `s ochtends dat hij bloed had bij zijn vleugel.
Misschien dat er toch een keer paniek is geweest `s nachts.
Solo is ook een lutino, net als Rocky, misschien heeft het daar toch mee te maken.

Maar gelukkig dat alles weer okee is, met ze!
Groetjes, Anita