17 mei 2025, 01:03:03

Rocky, Binky en Croky

Gestart door Nes, 13 september 2003, 00:19:46

« vorige - volgende »

Nes

Hoi Anita,

haha  :D das een goeie! "Me and my shadow"! Lol!...
Leuk trouwens dat jij ook zo'n Robbie Williams fan bent.
Lijkt me wel grappig om te zien als Solo en Ruby aan het spiegelen zijn. Moet je ook eens een foto van maken.
Die van mij doen dat niet, maar Rocky wil wel altijd alles doen wat Binky aan het doen is  ::) en heel soms maar geldt dit andersom. Echte liefde broeit er volgens mij nog niet tussen die twee   :( maar ze kunnen absoluut niet zonder elkaar  :). Ze zijn af en toe al wel wat speelser in de kooi dus wie weet wat er nog kan bloeien  ;) Echte maatjes zijn het wel.

Groetjes Nes  :)

Kolkkie

Hoi Nes,

Wat een mooie fotoserie was dat. Vooral met dat poetsen en de vleugels wijd.

Het zijn echt schatjes he ;D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Natanella

Hoi Nes,

Ik ga proberen om wat foto`s te maken als ze elkaar nadoen ::) Zelfs met slapen zitten ze vaak exact hetzelfde of juist precies contra! En meestal willen ze uit hetzelfde bakje eten, natuurlijk tegelijkertijd, tegelijk water drinken, op hetzelfde stokje zitten...enzovoort, enzovoort!

Maar ook roepen ze elkaar als de een in de keuken zit en de ander in de kamer (heb een open keuken).
Of samen op mijn comp.bureau.
Zelfs vliegen doen ze tegelijk op! Prachtig om te zien hoe ze samen door de bocht richting keukenkastjes vliegen! ::)
Maar dát lukt me echt nooit, om te fotograveren!

Ja, ik ben dol op de cd van Robbie Williams "Swing when you`re winning", die kan ik rustig 3-4 keer achter elkaar afspelen. Verveeld me echt niet!
Maar Ruby en Solo reageren niet echt op die muziek. Eigenlijk helemaal niet, alleen de magnetron vindt Solo leuk :-/

Andrea

Hoi Nes,

Wow, mooie foto's...
Je kunt nooit te veel foto's plaatsen hoor 8)
Je ziet gelijk dat valkjes iets gaan doen, dan zitten ze gelijk in die actie positie. Ready to take off!!!

Anita,
Dat herken ik wel van die magnetron.
Toen ik vanmorgen bevroren brood ging ontdooien kwam Sparkle gelijk op mijn hoofd zitten. Want dan gaat de magnetron na 30 seconde piepen en dat is o zo leuk.
Dan gaat de kuif recht overeind en begint ze te fluiten.
Enze kan zichzelf zien in het ruitje van de magnetron en dat vind die ijdeltuit helemaal het einde. :D
We will rock you van Queen valt ook in goede aard. Daar kwam ik achter toen mijn vader die op had staan.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Natanella

Hoi Andrea,

Grappig dat Sparkle ook reageert op de magnetron! :D
Ruby juist weer niet, maar Solo gaat al uit zijn dak als hij het deurtje open hoort clicken ;D! En bij het piep-piep-piep- signaal is hij helemaal in zijn hum en doet het geluid exact na! :D :D

Maar het schijnt (ik heb het zelf nog niet gehoord) dat Ruby de click van de telefoon op de houder nadoet! Volgens de vriend van mijn dochter had ze hem al een paar keer in de war gebracht daarmee ;D ;D
Het blijft toch leuk hoor, en steeds weer een verrassing!

Nes

Hoi Anita,

hihi wat leuk he, twee onafscheidelijke vogeltjes!
Ik kon Binky niet eens alleen mee naar de DA nemen, want dan worden ze histerisch. Had ik ze maar allebei meegenomen.
Ik ken dat wel wat jij zegt, dat elkaar nadoen. Bij mij doen ze dat idd ook (behalve met badderen!!! Rocky baddert haast nooit!). En ze moeten altijd bijelkaar zijn. Alleen zijn ze toch niet zo close als die twee van jou. Ik heb het idee dat Binky verliefder is op Rocky dan andersom en dat Rocky verliefd is op mij, haha  :D. Ze moeten altijd doen wat de ander doet.
Meestal is het eigenlijk zo dat Rocky altijd wil doen wat Binky doet. Samen slopen, de grond verkennen enzo..
En ja, weet je wat ook leuk is, dan zitten ze bovenop de kooi en dan beginnen ze tegen elkaar te piepen en in een keer vliegen ze precies tegelijk kei hard aan en als twee gekken door de kamer. Vaak vliegen ze dan idd synchroon (of hoe zeg je dat) en als dit niet het geval is dan kijken ze elkaar aan van "heej, waar ga jij nou heen"? Echt grappig!
Ze doen echter geen geluidjes na.

En Andrea,

haha! We will Rock you? Gaat hij dan ook zo met z'n kopje op de beat mee? Dat lijkt me prachtig!!
Dat soort dingen doen die van mij nou weer niet!  ;)

Groetjes Nes.

Andrea

Hoi Nes,

Het ligt er ook aan hoe ze haar bui heeft hoor, als ze der hum verkeert heeft reageert ze nergens op.
Ze is nu ook in de rui en nu heeft ze vaak last van een verkeerde bui.
Maar als ik we will rock you van Queen op zet, dan steekt ze vaak haar nekje helemaal uit en puilen haar oogjes bijna uit haar kleine koppie.
Vaak begint ze dan ook nog te fluiten, maar nog niet echt op de maat.
Hetvalt me ook vaak op dat ze juist gaat zitten fluiten of kletsen tegen haar zelf, als ik in een andere kamer zit.
Soms ziet ze me niet en danbegint ze heel schel te fluiten tot ze me weer ziet.
Ze blijven je verwonder die valkjes
 :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Nes

Hoi Andrea,

jij hebt je valkje ook van Mandy he? Hoe oud is ie nu?
Heb je ook meerdere valkjes?
Ze blijven inderdaad verbazen!

Groetjes Nes.

Natanella

Hoi Nes, als ik het zo hoor, lijkt de relatie van Rocky en Binky wel heel veel op die van Solo en Ruby!
Okee, Solo laat zich geregeld kroelen door Ruby en is te dom of te lui om dat ook bij Ruby terug te doen, maar verder lijken ze toch wel erg op elkaar!

En als ik het goed onthouden heb, dan is Sparkle net 1 of 2 maanden ouder als Binky en Ruby!
Maar als ik het mis heb, hoor ik het wel.
Ruby is van 25 juli dit jaar.

Andrea

Hoi Nes,

Het is zo gekomen...
Mariska (kolkkie) had met haar verjaardag dit jaar (4 juli) Pukkie gekregen van haar vader.
Pukkie komt ook bij Mandy vandaan.
Ik had op dat moment een hoogbejaarde hamster en ik wilde graag weer een nieuw maatje als hij dood zou gaan.
Alleen hamsters slapen bijna altijd overdag, dus ik wilde eigenlijk een ratje of een cavia nemen.
Toen maakte ik kennis met Pukkie en ik was gelijk verliefd op die lieve kroel puk.
Mijn moeder zei dat het misschien ook wel leuk was een valkje te nemen.
Inderdaad ik kan echt niet meer zonder...
Dus ik had dat zelfde weekend contact opgenomen met Mandy, die nog een nestje van 3geparelde en 3wildkleurtjes had zitten (zie de tweede nestjes onder dagboek)
Ik heb nu de oudste geparelde (geboren 15 juni), en ik heb haar eind juli opgehaald bij Mandy.
Ik heb haar Sparkle genoemd vanwege de parels en echte parels glimmen.
Glimmen is vrij vertaald in het Engels Sparkle.
En ze doet dus haar naam echt eer aan,want ze houd van alleswat glimt :D

Op dit moment neem ik nog geen nieuw valkje er bij, omdat ik ieder weekend naar huis toe ga.
Ik studeer in Enschede, waar ik ook op kamers zit en kom uit Apeldoorn, waar ook mijn ouders wonen.
Sparkle is gewent aan reizen en vind het zelfs leuk, maar met twee valkjes is dat net iets lastiger.
Misschien neem ik er volgend jaar een bij als ik afgestudeerd ben en meer van mijn plannen in de toekomst weet.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Nes

Vandaag hebben de valkjes kennis gemaakt met een bos bloemen en ze vinden het werkelijk geweldig  ::)
Allebei probeerden ze erin te vliegen maar tevergeefs natuurlijk want dat houdt nooit. Ik moest wel lachen  :D maar heb er jammergenoeg geen foto van.

Nes

Dat wordt straks weer troep opruimen maar daar geef ik helemaal niets om. Dat heb ik wel voor mijn schatten over  ;)

Groetjes Nes.

Mandy

Ach gossie, wat een lief zicht zo! :P
Als je bij die eerste foto niet op die takjes let, lijkt het net of ze heel verwonderd naar boven staren! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nes

Hahahaha  :D! Ja, en dat Binky heel stiekem en hopeloos verliefd op een afstandje naar Rocky kijkt!!
Volgens mij is ze ook wel een beetje (erg) verliefd op hem.
Alleen hij lijkt nog echt zo'n halve puber die nog niet zo goed weet wat ie er mee aan moet  ;)
Alhoewel ik nog steeds over zijn geslacht twijfel, maar goed, dat hoop ik over een paar mndjes te zien.
Ik zei wel toen ik Binky bij jou reserveerde dat ik geen koppeltje wilde, maar toen was ik nog niet zo besmet met het valkparkietenvirus. Nu hoop ik daar stiekem toch wel op  ;D
De tijd zal het leren...

Groetjes Nes.

Nes

Wauw!!! Het is me eindelijk gelukt een actiefoto van Binky te knippen!!!  :) Hij is jammergenoeg niet scherp genoeg, maar wel duidelijk. Speciaal voor jou Mandy, kun je zien wat voor vorderingen ze hier maakt  ;)

Groetjes!!