Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Sally

Hallo Mara,
Dankjewel, leuk dat je van de foto's hebt genoten!
het is inderdaad een heel fijn gevoel dat ik ze (soms) mag kroelen. Dan weet je toch dat ze je een beetje vertrouwen.

Hallo Sharon,
Beter laat dan nooit he. :D
Dankjewel.
Leuk dat je van mijn foto's hebt genoten. Ik zal het zeggen tegen ze dat je ervan wegsmelt. :D.
Vind het ook super dat ik kuifje meer en meer terug kan kroelen. Alleen lukt het nog niet buiten de kooi. Kenji kan ik nog niet zo heel veel kroelen, maar af en toe lukt dat ook wel. Daar ben ik ook al tevreden mee.

Hallo Debby,
Ja het maskertje van Kenji verkleurt nu wel goed. Dat heb je goed gezien. Hij word nog een echte man. :D

Groetjes Sally

Sally

16 november 2007, 18:55:54 #766 Last Edit: 16 november 2007, 18:58:22 by Sally
hallo allemaal,
Kenji is een beetje aan het puberen denk ik. Als hij in mijn vinger pikt doet hij dit eerst voorzichtig en dan begint hij echt door te bijten! Dit kan wel heel pijn doen :s.
En als hij in iets aan het bijten is wat niet mag en ik zeg duidelijk NEE dan kijkt hij eens op en knabbelt hij rustig verder. Luisteren kent hij niet echt. Hoe kan ik dit hem het beste afleren? Ik ga dan met mijn vingers op zijn kop maar dan bijt hij nog verder, ofwel bijt hij mij eens goed. Dit is echt niet prettig hoor.
Voor de rest is hij wel lief en leuk. :).
Heb nog een leuk filmpje van de 2 maar die is nu aan het uploaden.
Die zet ik hier vandaag of morgen wel.

Heb al wel 2 foto's voor jullie
Kenji aan het wassen

Kuifje en Kenji

groetjes Sally

Sharon

Hoi Sally,
wat vervelend voor je dat Kenji nu zo tegen je doet. Ik hoop dat het idd alleen maar puberaal gedrag is, en dat het over een tijdje dus ook weer over is. Ik weet hoe naar en pijnlijk het is om gebeten te worden door een valkje. Hopelijk houdt hij er snel mee op.

Wat een lieve foto's heb je weer geplaatst zeg. Ik blijf Kuifje zo ontzettend mooi vinden. Ik vind het jammer dat je vooral Kenji op de foto zet. (Of lijkt dat maar zo??)

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Sally

hallo Sharon,

Je hebt het helemaal juist. :D
Het is helemaal niet de bedoeling om Kenji meer op de foto te plaatsen, maar het probleem is simpel. Kuifje staat bijna nooit stil om op de foto te gaan. Als ik dan eens een foto wil nemen voor haar als ze in een leuke positie staat, dan beweegt ze net als ik de foto neem en is het een wazige vlek. Kenji daarin tegen staat veel meer stil en daar kan ik dan ook beter foto's van nemen. Morgen zal ik nogeens proberen om heel veel foto's van Kuifje te nemen. Met een beetje geluk zal dat wel lukken denk ik. :)

Groetjes Sally

sandy

he sally leuk dat je in me boekje bent geweest ik hoop dat je nog en keer komt kijken sandy en niet sally

Sally

Sharon

Hoi Sally,
wat een superschattig filmpje heb je gemaakt zeg! Die geluidjes zijn echt zo lief.
En Kuifje, wat is dat een lekker ding zeg! En wat Kenji betreft: ik kan me heel goed voorstellen dat je helemaal weg van hem bent. Hij heeft echt een superlief koppie.
Het is echt grappig dat ze daar in die ruimte kruipen. En Kuifje met haar staart omhoog  :P :P
Ik heb er van genoten.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Anja

Hoi Sally,

Ik liep een beetje achter hier :-\ :-\ :-\ Mooie foto's en wat een schattig filmpje zeg.
Lief die geluidjes.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Sally,
Fijn dat  het goed gaat hier.
Ik heb genoten van je foto's en het filmpje.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

hallo Sharon,
Dankjewel,
Ik vind die geluidjes ook wel lief hoor. Hij kan ook het bouwvakkers fluitje maar dat doet ie niet voor de camera. :D Het is allesinds nog niet gelukt om dit op beeld te zetten.
Maar ik geef het niet op. :D.
Ik vind Kuifje ook een lekker ding hoor. Alleen spijtig dat ze niet zo goed foto's van haar laat trekken. ze is nogal beweeglijk. :D. Sewwens gaan ze hier nogeens los en zal ik er nogeens wat foto's van proberen te maken.
En ik ben wel helemaal weg van Kenji. Hij heeft wel een lief koppie. en hij kan zo goed poseren voor de camera. Maar spijtig dat hij zo nu en dan welk flink kan doorbijten. Ik hoop dat hij gewoon aan het puberen is en dat dit nog over gaat.
Leuk dat je ervan genoten hebt :).

hallo Anja,
Zoveel kon je niet achterlopen hoor. Hier gebeurt niet zoveel. Mijn boekje draait niet zo goed als die van jullie allemaal. :).
Leuk dat je mijn foto's en filmpje leuk vond.

hallo Anke,
Het gaat wel goed met de vogeltjes ja.
Fijn dat je genoten hebt van mijn foto's en filmpje.:)

Groetjes Sally

Sally

hallo allemaal,
Even een vraagje voor jullie.
Kuifje en Kenji bekvechten de laatste tijd nogal veel.
Zou dat kunnen dat dit door de puberteit komt? of kunnen ze elkaar gewoon niet uitstaan?
Kenji is 5.5 maand oud en Kuifje (denk ik) iets ouder dan 7 maanden...
Ik hoop wel dat dit verbetert want dat is niet zo leuk.
Als ik Kuifje door de tralie's aan het kroele ben en Kenji komt in mijn vingers bijten beginnen ze al te bekvechten. En als iemand iets heeft om mee te spelen en de andere wil dit ook hebben dan gaan ze ook bekvechten.
Ik hoop dat hier een einde aan komt, want dit is niet gezellig.

Groetjes Sally

Sharon

Hoi Sally,
ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen waarom ze zo met elkaar bekvechten. Ik denk dat het misschien toch met de puberteit te maken heeft. Kenji is nu 5,5 maand zeg je, en het kan dat hij nu in zijn eerste grote rui komt, en daarom veel prikkelbaarder is dan anders. Veel valkjes hebben dat als ze in de rui zijn.
Ik denk wel dat het vanzelf weer over zal gaan hoor. En zolang het alleen bij bekvechten blijft is er niets ernstigs aan de hand.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Sally

hallo Sharon,
Dankjewel voor te reageren.
Ze bekvechten inderdaad alleen maar, zolang ze niet gaan vechten tot bloedens toe is het wel goed voor me. :D
Ik hoop dat dit alleen puberaal gedrag is en dat het toch over gaat. Maar we zullen wel zien. :)

hallo Iedereen,
IK heb weer een aantal foto's gemaakt voor jullie.
Hier heb je er al 4:

Heb Kuifje gedoucht met de plantenspuit, maar de foto's zijn niet zo duidelijk spijtig.

Ze heeft er wel van genoten.

De rest van de foto's zijn nog niet geupload, maar dat doe ik morgen wel.
Ik kan al wel zeggen dat het hele leuke foto's zijn.
Kenji die onder de computer kruipt bv... Je zult het morgen wel zien. :)

Groetjes Sally

Mara

Hoi Sally

Leuke foto's. Ik kom morgen of donderdag even kijken naar de rest van de foto's.

Mara

Anja

Hoi Sally,

Mooie foto's. Wat een genot om Kuifje zo te zien zeg.
Hij heeft echt wel genoten van de douche.

Groetjes Anja