5 augustus 2025, 12:50:24

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 7 mei 2007, 14:54:35

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Agnes op 12 maart 2008, 09:58:22
Nou succes dan maar,.....het gaat hier tekeer! :o

Thnx... Mocht er een bericht komen dat de bussen vanaf een bepaalde tijd niet meer rijden dan ga ik eerder naar huis ;) Ik ga vandaag uiterlijk om kwart voor 5 weg, kijken hoelaat ik dan thuis ben....
Groetjes Saar :-*

Dierenfreackske

Hoi Saar ...twee uur onderweg is wel lang he , en wat doe je dan als de bussen niet rijden om naar je werk te gaan ? Moet je dan met de fiets ? Hoe is 't met Kyra en Uk ? Grtjs Ann

Saar

Citaat van: Dierenfreackske op 12 maart 2008, 11:14:41
Hoi Saar ...twee uur onderweg is wel lang he , en wat doe je dan als de bussen niet rijden om naar je werk te gaan ? Moet je dan met de fiets ? Hoe is 't met Kyra en Uk ? Grtjs Ann

Nou het gaat erom hoe ik thuis kom... Ik zit nu gewoon op het werk en ben met de bus gekomen. Als ik nu naar huis zou moeten en er rijden geen bussen, dan moet ik of lopen, mijn schoonvader of een taxi bellen ::) Normaal is het stukje Vianen - Utrecht 20 minuten met de bus die over de snelweg gaat.. Kan je na gaan hoeveel pech ik gisteren had... Er stond file, moest ik een andere bus nemen die doet er wat langer over... de een kwam niet opdagen en ga zo maar door....
Met Uk en Kyra gaat t gewoon nog steeds hetzelfde hoor ;)

Saar

Maar weer eventjes een update via het werk... Ik ben ´s avonds echt kapot en dan heb ik geen zin meer op hier een update neer te zetten :-[

Ukkie die woog leeg 59 gram vanmorgen, Moby 79, Kyra 81 en Ludo (niet schrikken) 99 gram ;D Je kan wel merken dat Moby die 3 kleintjes alleen moet verzorgen.... Vooral aan z´n gewicht. Maar als hij weer lekker heeft gegeten dan zit ie weer aan de 87 gram ;) Kyra die zit dan ook op dat gewicht. Ik heb nog niks gehoord over haar ontlasting, dus ik zal vanmiddag zelf maar eens even bellen.

De drie donsjes.. Nouja donsjes... 2 stekelvarkentjes en een kaal lutinootje groeien ook goed. De 2 van Moby en Kyra zijn gewone wildkleuren maar wel met leuke splitten :) Het lutinootje begint net een kuifje te krijgen. De wildkleurtjes zijn wel al te reserveren, het lutinootje loopt erg achter en die gaat ook alleen weg naar een valkenliefhebber als t zo'n klein ding blijft.... Ik zal van het weekend maar weer een keer foto's maken en plaatsen.

Buiten is de bonte pop weer aan de leg gegaan in het binnenhok. Ze mag alleen geen eigen jongen meer. Misschien dat ik haar samen met Kuif en Teen in ga zetten als pleegkoppel. Ik wil vanaf nu geen groot risico meer nemen dat er straks weer Ukkie's en Ecco's in het nestje zitten... Pér is inmiddels ook aan de leg gegaan ::) Ze zullen toch nog even op het blok moeten wachten.....

Zoals jullie gelezen hebben bij Manja had ik interesse getoond in een koppeltje van haar... Het gaat dan om Liron en Fuzzy...
En ze komen bij mij wonen :D Ze blijven nog wel eventjes bij Manja, zodat ik de voliere op orde kan maken en nog de tijd heb om extra blokken aan te schaffen. Ze zullen in april naar me toe komen. Hopelijk laat het weer het toe want dan mogen ze van mij meteen naar buiten. Mocht het weer nog een beetje tegenzitten, dan moeten ze nog maar eventjes het binnenhok in.

Plientje is op dit moment erg in de rui... Ben benieuwd hoe mooi ze uiteindelijk wordt :D Ze heeft nu nog beschadigde staartveren, maar daar zag ik er ook al 1 van liggen op de grond, dus ik hoop dat ze met 3 weken haar nieuwe verenjas heeft.

Met de kleine caafjes gaat t ook goed. De kleine bruin/wit/zwarte woog gisteren 106 gram (was 91) en de zwart witte woog 120 gram (was 106 :D)

•=Bonnie=•

Saar

Citaat van: Bonnie op 13 maart 2008, 11:12:48
Leuk Saar een nieuw koppel!

Zeker weten :D
Dan heb ik 5 bonte witmaskers als Liron en Fuzzy er ook zijn ;D Dan heb ik voor mevrouw Plien (cinnamon opaline witmasker ) een mannetje gereserveerd bij Rene en Yvon :D En dan is de volliere vol als Kyra en Moby ook buiten zitten.... :'( ;D ;) Ik heb genoeg plannen maar of ze ook gaan lukken ???

Saar

Nou ik heb de uitslag.... En echt blij ben ik er niet mee :-\
Kyra had teveel bacterieën in haar ontlasting. Ik krijg medicijnen opgestuurd en kalk voor door het water... Als ik pech heb heeft ze de rest misschien wel besmet. Ze konden me namelijk niet vertellen of het besmettelijk was :-\ Ludo en Stompie kuur is dus ook maar voor de zekerheid... Uk blijft nog maar even alleen zitten en dan stuur ik volgende week haar ontlasting op... Kijken wat ze daar precies in vinden. Is het hetzelfde dan kan ik haar meteen behandelen...

En alsof dit nog niet genoeg is is Kyra ook weer begonnen met plukken >:( >:( >:( >:( Ik heb de tweeling maar ingesmeerd met uierzalf... Hopelijk werkt dat :-\

Saar

Ik heb de valkjes vanmorgen weer gewogen..
Ludo: 100 gram
Kyra : 87  gram
Moby: 82 gram
Ukkie: 61 gram

Ik ben niet ontevreden. Kyra en Ukkie beginnen gelukkig weer lekker aan te komen :D

Saar

De medicijnen zijn binnen.
Morgen ga ik beginnen met de kuur

ManjaV

Hoi Saar,

Goed dat je de medicijnen binnen hebt, zodat je meteen kunt gaan beginnen met de kuur. Was het ook duidelijk wat voor bacterien er in zaten?
Ik hoop dat Kyra snel weer opknapt en dat ze de rest niet heeft besmet. Soms hoeft dat helemaal niet hoor.

Ik vind het erg leuk dat Liron en Fuzzy bij jou komen wonen. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Saar

Citaat van: ManjaV op 14 maart 2008, 17:27:02
Hoi Saar,

Goed dat je de medicijnen binnen hebt, zodat je meteen kunt gaan beginnen met de kuur. Was het ook duidelijk wat voor bacterien er in zaten?
Ik hoop dat Kyra snel weer opknapt en dat ze de rest niet heeft besmet. Soms hoeft dat helemaal niet hoor.

Ik vind het erg leuk dat Liron en Fuzzy bij jou komen wonen. :D

Groetjes,
Manja

Heey
Ze hebben niet gezegd wat voor bacterieën ze hebben gevonden, maar ik heb enrofloxoraldrops gekregen voor door het water. 10 dagen lang 1 druppel per 100 ML... En dan ook nog calcium voor door het water.... Het valt nog mee wat ik er voor moet betalen :)

Ik vind het ook erg leuk dat Liron en Fuzzy hier komen wonen :D

*Yvon

Hoi hoi

Zo jij ook eindelijk de uitslag en gelukkig het medicijn al snel in huis.  ;)
Dat ze niet weten watvoor bact het is,is wel begrijpelijk.
Er zijn zovelen soorten,dat daar wss wel een heel uitgebreidt onderzoek voor gedaan zou moeten worden.

En helpt de uierzalf een beetje tegen het plukken?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Saar ...ja ...ik kan me voorstellen wat een pech je had eergisteren met het vervoer ! Niet leuk natuurlijk !

Ik heb ook gelezen in een ander dagboek en nu hier dat je Fuzzy en Lyron bij je neemt ! Wat leuk zeg , en het zijn supermooie valkjes he ! Gelukkig weer een goede thuis voor ze ! Grtjs Ann

Saar

Citaat van: *Yvon op 14 maart 2008, 20:40:26
Hoi hoi

Zo jij ook eindelijk de uitslag en gelukkig het medicijn al snel in huis.  ;)
Dat ze niet weten watvoor bact het is,is wel begrijpelijk.
Er zijn zovelen soorten,dat daar wss wel een heel uitgebreidt onderzoek voor gedaan zou moeten worden.

En helpt de uierzalf een beetje tegen het plukken?

Groetjes Yvon

Niet echt :-\ Kyra plukt vrolijk door >:( Ik heb haar twee keer betrapt :-\ met bloedende pennetjes aan haar snavel >:( Dus ik smeer er morgen wel een nog dikkere laag op... Arme kleintjes :-\ Als het echt te erg wordt dan gaat of Kyra apart, of ik wacht nog even tot de kleintjes eruit zien als 4 weekjes en dan ga ik maar pappen. Liever niet natuurlijk, maar die kale kippetjes dat is ook zo'n zielig gezicht :-\

Citaat van: Dierenfreackske op 14 maart 2008, 23:00:12
Hoi Saar ...ja ...ik kan me voorstellen wat een pech je had eergisteren met het vervoer ! Niet leuk natuurlijk !

Ik heb ook gelezen in een ander dagboek en nu hier dat je Fuzzy en Lyron bij je neemt ! Wat leuk zeg , en het zijn supermooie valkjes he ! Gelukkig weer een goede thuis voor ze ! Grtjs Ann

Het zijn zeker mooie valkjes :) Ik had nog de ruimte voor 1 koppel valkjes ( op de rest na die nog naar buiten moet en een gereserveerde ongeboren kleine ;)) Dus ja... dan nog mijn tropenkoppels compleet maken en dan houdt t op voor mij...
Dan kan ik niks meer kopen ... dan is t vol ::) Gelukkig weet ik dat donders goed.... Maar er zijn zo veel mooie vogels... Mocht ik ook weer de ruimte hebben dan wil ik of een koppel turquoisines of splendids... Maar dat is  toekomstmuziek ;)

Dierenfreackske

Hoi ...ja , dat is waar he ! Er zijn heel veel mooie vogels ! Splendids ken ik niet , dat zijn waarschijnlijk ook een soort papegaaiachtigen ofzo ? Ik weet het niet hoor ! Ik wil ook nog meer valkjes maar dat is ook in de toekomst maar , voorlopig
blijf ik met Suske en Wiske en nog een tweetal andere .....
Grtjs Ann