20 juni 2025, 23:20:23

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 7 mei 2007, 14:54:35

« vorige - volgende »

Saar

7 mei 2007, 14:54:35 Last Edit: 4 mei 2008, 22:17:17 by Saar
Hoi iedereen!
Aangezien er nogal veel is veranderd in een jaar tijd, vond ik dat het wel weer eens tijd werd voor een nieuw dagboekje ;)
Mijn oude dagboekje vind je hier

Dan nog even wat over mezelf vertellen :)
Hier op het forum kennen jullie mij als Saar, maar in het echt heet ik Shara :) (je spreekt het gewoon uit als sarah ;)) en ik woon in Vianen. Ik heb tot begin 2005 in Mijdrecht gewoond.
Door omstandigheden ben ik bij mijn schoonouders en vriend gaan wonen, maar ik heb het reuze naar m'n zin hier :) Buiten hebben we een volière staan en binnen hebben we ook vogeltjes zitten.

Dit is onze volière:

Volgend jaar word ie waarschijnlijk weer opgeknapt. Hij ziet er helaas niet meer zo mooi uit ::) We hebben al een keer een paneel van het dak moeten vervangen omdat iemand het leuk vond om een brandende sigaret op het dak te gooien met t gevolg dat er een brandgat in zat :-\

We hebben de volgende vogeltjes in de volière zitten:
valkjes, grasjes, kanaries, zebravinken, rijstvogels, koppeltje Japanse meeuwtjes en een koppeltje Mozambique sijsjes. Het gaat gewoon goed. Ook tijdens de kweek :)
De valkjes laten de grasjes met rust en de grasjes laten de valkjes met rust :) Alleen de zebravinken en de rijstvogels hebben wel eens ruzie, maar dat kan gebeuren :)

Met de grasparkietjes wil ik gaan minderen. Er worden zoveel jonge grasjes aangeboden hier in de buurt dat je ze amper kwijt raakt. En na 10 jaar met grasparkietjes kweken, wil ik graag met andere vogelsoorten gaan kweken. Ik wil uiteindelijk 2 koppeltjes overhouden. Maar de grasjes die ik heb, verkoop ik niet op 1 na. De 2 oudsten zijn nu 11,5 en de jongste is nu 3,5. Ik heb nog 1 man over van vorig jaar. Dat is de enige die ik nog wil verkopen. De rest mag hier allemaal tot hun dood blijven :)

Maar dit is natuurlijk een dagboekje over valkjes ;) Dit zijn de valkjes die ik buiten in de volière heb:
Linkie (eigenlijk Linquist) is een opaline bonte witmasker pop. De splitten zijn onbekend. Ik heb haar samen met Pér in een dierenwinkel gekocht. Linkie is ongeringd, maar ik denk dat ze ongeveer 3 a 4 jaar is. Ik kan aan haar merken dat ze het nog steeds raar vind om in een volière te zitten. Maar ze begint haar draai eindelijk te vinden :)
Dit is Linkie:

Pér, een cinnamon bonte witmasker, heb ik samen met Linkie gekocht. Ze vertoont geen macho gedrag enzo, dus ik denk dat dat ook een popje is. Pér en Linkie zitten wel vaak bij elkaar, maar ze beginnen samen nu ook aandacht te zoeken bij de andere valkjes. Pér heeft een ringetje om en ze komt uit 2005. Ook haar splitten zijn niet bekend,

Voor de dames moest er natuurlijk een 'passend' mannetje komen. Caro(line) had een mannen overschot, en ze had Guido (opaline bonte witmasker) te koop gezet en ik was verliefd op hem :-[ Ik heb Guido en Linkie vorige week betrapt met wipwappen, maar of het ware liefde is.. ::) Guido heeft zijn zinnen gezet op mijn bonte pop, maar die heeft al 2 mannen ::) En die werden helemaal zenuwachtig van hem. En dat vond ik niet zo leuk, zeker niet als ze donsjes hebben. Ik heb het trio en de donsjes opgesloten in het binnenhok. Maar Guido neemt me dat niet echt in dank af ::)
Dit is Guido:

Dan hebben we ook nog Kuif een wildkleur man. Die zat hier al met z'n bonte pop voordat ik hier kwam met al mijn vogeltjes ;D
Dit is Kuif:

Het bonte popje is heel erg slank, van de week dacht ik echt dat ze superdun was. Maar ze weegt toch nog 96 gram.
En het bonte popje:

En dan teen. Hij heeft 1 stompie. Maar hij kan zich prima redden. Dankzij een te kleine ring is hij een pootje kwijt :-\ Het ringetje was maar 4,5 mm groot :-\
Guido, Teen en de staart van Kuif

Ik heb helaas geen andere duidelijke foto van hem.

Dit trio heeft al meerdere jongen grootgebracht. We hebben er zelf 4 gehouden. Ecco, Moby, Choco en Ukkie. Eccotje is helaas gestorven door de kropziekte. We waren er te laat bij :( We missen hem nog steeds.
Dit is Ecco:

Moby is zijn broer, maar dan uit een later nestje.

Choco kwam weer een nestje later, maar omdat we deze mutatie nog niet in de volière hadden zitten, en een vrijgezelle man hadden besloten we haar te houden:

Het lutinootje wat bij Choco in het nest lag, is helaas bij de eigenaresse weggevlogen. Ze deed net de kooi open en haar moeder deed net de deur open. Ze is nog steeds niet terecht. Ik hoop dat ze bij iemand binnen zit. Maar dat zullen we nooit weten, helaas.
Dit is het weggevlogen lutinootje:

Het laatste jonkie wat we hebben gehouden is Ukkie. Ze liep nogal achter op haar andere 2 zusjes. De ouders hebben haar in de steek gelaten. Ik heb haar de laatste 3 a 4 weken met de hand gevoerd.
Dit is Ukkie:

Ukkie is een heel lief dametje die heel veel dingen van Ecco weg heeft. Bepaalde karaktertrekjes en bepaalde streken die ze doet. Ik noem haar ook wel eens Ecco 2. En dat vooral als ze weer eens iets doet wat niet mag ;D

Choco is helemaal in love met haar man. Dat is een lutino. Ongeringd. Splitten zijn ook niet bekend. Aan hem zit ook weer een heel verhaal vast. Toen ik op vakantie ging, waren al mijn vogeltjes in een goede conditie. En mijn 2 lutinomannen waren ALLEBEI geringd. Ik had toen ook een geparelde pop en die moest niks van mijn mannen weten.  Ik kwam terug van vakantie, waren al mijn vogels in zeer slechte conditie. Een grasje was dood en het water was gewoon aan het rotten :-X En mijn geparelde pop was ineens totally in love met een lutino man.Die persoon die op mijn vogels zou passen, heeft ze dus gewoon geen voer en geen water gegeven!!! Er zijn uiteindelijk 3 grasjes gestorven en een valkje heeft ie gewoon omgewisseld >:( En hij bleef maar volhouden dat hij ze wel gevoerd had, nou echt dus niet. 1 grasparkietenpopje, viel bijna dood neer van de honger :'( Het popje was ook al 12 jaar, een uur later was ze gestorven :( De andere vogels zijn gelukkig wel opgeknapt, maar ik ga echt liever niet meer op vakantie :-\ Ik weet wel dat als we op vakantie zouden gaan dat ze nu wel goed verzorgd zullen worden, maar ik doe het nu toch allemaal liever zelf ::)
Dit is de lutino man met Choco:

Moby kon natuurlijk niet alleen blijven toen Ecco dood was. Toen hadden we bij Bonnie een albinopopje gereserveerd. We hebben haar toen de naam Kyra gegeven. Het klikt wel heel erg goed tussen die 2. Ze doen niks anders meer dan dit ;D :

Kyra, Moby en Ukkie zitten binnen en ze zijn tam. Ze hebben ook nog 2 kooi genootjes. Opa (alias n**kerd ;D) en Stompie. Opa die deed niks anders dan wippen wippen wippen ::) Ik had af en toe zo veel medelijden met z'n popje, maar ze wilde het zelf ::) ::). Nu hij alweer een poosje 'droog' staat, is ie af en toe echt onuitstaanbaar, maar dat heb ik er wel voor over ;)
Ik heb hem afgelopen winter naar binnen gehaald omdat ie echt broodmager was.
Zo was hij toen ik hem naar binnen haalde:

En zo is ie nu:

Dat is dus een hele vooruitgang ;)

Dan hebben we Stompie nog. Die is door zijn moeder 'bewerkt' .
Ze heeft zijn teentjes eraf gebeten en een stuk van zijn vleugels :-\ Hij kan dus niet vliegen. Gelukkig weet hij niet beter. Hij kan net zo goed klimmen als de valkjes. Alleen als ie naar beneden moet, dan laat ie zich altijd vallen ::) Hij zit de hele tijd samen met Opa te kletsen, te poetsen of ze zitten elkaar te voeren ;D Ze zijn samen heel gelukkig :)
En als laatste een foto van een hele jonge Stompie

Groetjes Saar :-*

:( :( :(

kimmie

Heey Saar,

Wat leuk een nieuw boekje...
Nu kan ik jou valkjes (en de andere dieren) ook mooi bijhouden...

Je hebt veel mooie vogels...
Ik vind Moby heel mooi...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Saar

Citaat van: kimmie op  7 mei 2007, 17:22:47
Heey Saar,

Wat leuk een nieuw boekje...
Nu kan ik jou valkjes (en de andere dieren) ook mooi bijhouden...

Je hebt veel mooie vogels...
Ik vind Moby heel mooi...

Groetjes Kim

Dank je :D
Moby is inderdaad een mooie vogel :)
Ik zal in mijn andere dagboekje binnenkort ook even een overzicht maken :)

ManjaV

Hoi Saar,

Ook nu zal ik je dagboekje weer blijven volgen.
Je hebt prachtige valkjes en grasjes. Leuk om het verhaal weer eens te lezen. Mooie voliere ook!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Saar

Citaat van: ManjaV op  7 mei 2007, 17:36:15
Hoi Saar,

Ook nu zal ik je dagboekje weer blijven volgen.
Je hebt prachtige valkjes en grasjes. Leuk om het verhaal weer eens te lezen. Mooie voliere ook!

Groetjes,
Manja

Dank je wel :D :D

*Yvon

Hoi Saar

Ik zat elke keer in je oude boekje te kijken,wachtend op nieuws en je nieuwe boekje.  :D
Eindelijk is tie er dan.  ;D
Nou ben ik weer helemaal op de hoogte en ga je weer volgen.
Alles goed verders?  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: Yvon en Rene op  7 mei 2007, 18:48:13
Hoi Saar

Ik zat elke keer in je oude boekje te kijken,wachtend op nieuws en je nieuwe boekje.  :D
Eindelijk is tie er dan.  ;D
Nou ben ik weer helemaal op de hoogte en ga je weer volgen.
Alles goed verders?  :)

Groetjes Yvon

Ja hoor, alles gaat prima :D
Ook met de donsjes. En Kyra en Moby hebben een verrassing ;)
Foto's komen zo ;D

Saar

Psssssssttttttttt
Niet verder vertellen hoor, maar vrouwtje heeft ons sexuele voorlichting gegeven :o Maar dat hebben wij niet nodig!!
na heel lang en heel veel gewipt te hebben,

Hebben we wat van t vrouwtje gekregen :o

Leuk he ;D OOw ik hoor dat ik ook de babies van buiten moet laten zien! Hier komen ze:
Wildkleurtje:

lutinotje:

en saampjes:

Vleugeltje Kyra en Moby :-* :-*

Riny

Hoy Saar
Gefeliciteerd met je nieuwe dagboekje.
Ik hoop dat je hier net zoveel plezier aan mag beleven, als aan het vorige.
Als ik er wat aan kon doen zouden er allemaal vrolijke dingen in komen te staan en geen verdrietige.
groetjes Riny

*Yvon

Hoi Saar

Ze zijn hard gegroeid !!!!  :o ;D
Je hebt trouwens ook een heleboel leuke foto's geplaatst.  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: Riny op  7 mei 2007, 19:09:07
Hoy Saar
Gefeliciteerd met je nieuwe dagboekje.
Ik hoop dat je hier net zoveel plezier aan mag beleven, als aan het vorige.
Als ik er wat aan kon doen zouden er allemaal vrolijke dingen in komen te staan en geen verdrietige.
groetjes Riny

Dank je wel :D
En helaas zijn er erge dingen gebeurd. Ik kan het helaas niet meer terugdraaien :( Maar ik hoop gewoon dat alles goed gaat de komende jaren :D En dat er natuurlijk heel veel mooie en gezonde donsjes geboren mogen worden :D

Citaat van: Yvon en Rene op  7 mei 2007, 19:12:33
Hoi Saar

Ze zijn hard gegroeid !!!!  :o ;D
Je hebt trouwens ook een heleboel leuke foto's geplaatst.  :-*

Groetjes Yvon

Hihi inderdaad ;D
De laatste keer dat ik een foto had geplaatst van ze hadden ze nog geen eens stekeltjes :P En dat was ook alweer een week geleden :o De tijd gaat ook zo snel!
En bedankt voor het complimentje!!

margreet

hallo Saar,

Succes met je nieuwe dagboekje, leuke up-date en hele mooie foto's.

groetjes Margreet

Caroline

Gefeliciteerd!!

En .... heel veel plezier met je nieuwe dagboekje.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Veel plezier met je nieuwe dagboekje, en Kyra en haar man gefeliciteerd met hun nieuwe huis :)

Saar

Citaat van: margreet op  7 mei 2007, 21:59:21
hallo Saar,

Succes met je nieuwe dagboekje, leuke up-date en hele mooie foto's.

groetjes Margreet
Citaat van: Caroline op  7 mei 2007, 22:33:42
Gefeliciteerd!!

En .... heel veel plezier met je nieuwe dagboekje.  :D

Groetjes!!
Citaat van: Bonnie op  7 mei 2007, 22:53:48
Veel plezier met je nieuwe dagboekje, en Kyra en haar man gefeliciteerd met hun nieuwe huis :)

Dank jullie wel :D :D