5 augustus 2025, 12:50:55

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 7 mei 2007, 14:54:35

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: carco op 18 november 2007, 00:19:24
Gelukkig dat Uk weer zo goed gaat!!

Een biggelamp is anders dan een elsteinlamp hoor.
En houdt er rekening mee dat als je zo'n lamp besteld : deze kan je niet in een gewone lamp draaien, omdat er een speciale porseleinen fitting opzit, dus alleen aan de lamp heb je niets.

Ik heb hem hier gekocht:

http://www.papegaaienkooinederland.nl/

Ik kon hem zo ophalen omdat ik er bij in de buurt woon.
De lamp en de warmtelampkap met klembeugel hebben wij: is ideaal want dan kan je hem overal aan bevestigen.

En het is wel slim om bij een een reptielenzaak te informeren want daar zijn ze zeker omdat ze daarvoor veel gebruikt worden. Op de kap die wij hebben staan ook reptielen op.(Op  de verpakking dan)

Het is een eenmalige prijzige aanschaf, maar je haalt het er zo uit.

Groetjes: Caroline.

Ahaa thnx!

Citaat van: Debbeltje op 18 november 2007, 01:11:15
zo he.. wat ziet Uk er goed uit zeg!! das echt een wereld van verschil...

en wat is ludo/liesje een lieverd zeg.. heeeeeel eigenwijs..

leuke foto's!

Citaat van: Bello op 18 november 2007, 11:52:32
Hoi Saar,

hee meisie , wat een goed neuws zeg.
Maar dat kan ook niet anders vanwege de goede verzorging van jou!!!

Dorothé

Citaat van: ManjaV op 18 november 2007, 18:44:37
Hoi Saar,

Wat kijkt Uk alert uit haar oogjes! Je ziet heel goed dat ze is opgeknapt! Echt geweldig.

En je foto's zijn echt prachtig. Wat een lieverdje is Ludo/Liesje.  :-*

Groetjes,
Manja

Dank jullie wel!

Citaat van: Caroline op 18 november 2007, 23:12:58
Citaat van: carco op 18 november 2007, 22:56:37
Citaat van: Caroline op 18 november 2007, 16:46:20
Citaat van: carco op 18 november 2007, 00:19:24

Een biggelamp is anders dan een elsteinlamp hoor.
En houdt er rekening mee dat als je zo'n lamp besteld : deze kan je niet in een gewone lamp draaien, omdat er een speciale porseleinen fitting opzit, dus alleen aan de lamp heb je niets.

Ik heb wel met poseleinen fitting hoor.  ;)

Daar gaat het niet om, maar een biggenlamp geef licht af en een elsteinlamp alleen warmte ;)

Kijk maar:

http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheidwarmtebron.htm

Ik heb een Elsteinlamp met een porseleinen fitting in een frame van een biggenlamp, dus de aluminium schaal of hoe noem je dat met zo´n rooster ervoor.  ;)

Zie op de foto´s:

Bedankt voor de foto's in de info dames ;)

Citaat van: Mara op 19 november 2007, 19:57:12
Hoi Saar

Een beetje laat maar leuke foto reportage. En super dat Uk is opgeknapt.

mara

Thnx!

Het gaat gelukkig steeds iets beter, maar ze is zoooo dun :-X
Maar eens kijken hoe ik die 7 gram er weer aan moet krijgen :-\
Groetjes Saar :-*

Anja

Hoi Saar,

Hoe is het met Ukje?

Ik moest je de groetjes doen van Hennie bij deze dus.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

En hoe gaat het hier allemaal?
Is Uk al een beetje aangekomen ?
En is Ludo/Liesje al een beetje zelfstandig ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: Anja op 21 november 2007, 19:12:11
Hoi Saar,

Hoe is het met Ukje?

Ik moest je de groetjes doen van Hennie bij deze dus.

Groetjes Anja

Met Ukkepuk gaat t al een stukkie beter :D
En doe de groetjes maar terug aan Hennie als je haar weer spreekt ;)

Citaat van: *Yvon* op 23 november 2007, 19:03:50
Hoi hoi

En hoe gaat het hier allemaal?
Is Uk al een beetje aangekomen ?
En is Ludo/Liesje al een beetje zelfstandig ?

Groetjes Yvon

Heey Yv
Het gaat hier al een heel stukkie beter met ukkepuk :D Ze eet gelukkig weer goed en is weer actief! Vanmorgen zat ze nog maar 3 gram onder haar oude gewicht dus dat gaat de goede kan op! Ze was ook weer lekker sjaggie vanmorgen... wat heb ik dat toch gemist ;D ;)

Van Kyra word ik wel moe... Mevrouw wilt aan een nieuw nestje beginnen met t gevlog dat ze de kleine grote ::) plukt >:( Boven zijn staart zit er al een kale plek maar hij eet nog niet voldoende.. Zodra hij meer rommelt in t voerbakje dan gaat ie apart... En dan kijken of ie zelf voldoende eet... Van de week zat ie bij Ukkie te bedelen en das niet helemaal de bedoeling ;)

Maar tam dat hij/zij is :o Zodra je t deurtje open doet van de kooi komt ie meteen :P En zodra je zegt 'kom maar' dan komt ie meteen naar je toegevlogen om op je hoofd te zitten. Het gaat wel stuntelig maar dat maakt niet uit... Zolang ie maar controle over die flappers heeft als de kerstspulletjes neergezet gaan worden ;) Dat zal nog een week of 2 gaan duren, dus nog genoeg tijd om te oefenen lijkt mij ;) Het is wel een valkje dat zijn zin lekker door drijft, dus we moeten wel een beetje streng zijn bij hem/ haar anders neemt 'het' een loopje met je ::) Ik zal kijken of ik van t weekend zin heb om foto's te maken :)

*Manon*

Hoi Saar,

Goed zeg, dat het weer de betere kant op gaat met Uk!

Groetjes Manon

Wilma1

Fijn dat het met Uk steeds beter  gaat.... op de foto's ziet ie er weer aktief uit....leuk hoor zo wandelen over je toetsenbord...  ;D .... hier doen de poezen dat met regelmaat  ::)

Liefs MW  ;)

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Kruimel op 23 november 2007, 19:19:51
Hoi Saar,

Goed zeg, dat het weer de betere kant op gaat met Uk!

Groetjes Manon

Zeker :D

Citaat van: Wilma1 op 24 november 2007, 10:50:32
Fijn dat het met Uk steeds beter  gaat.... op de foto's ziet ie er weer aktief uit....leuk hoor zo wandelen over je toetsenbord...  ;D .... hier doen de poezen dat met regelmaat  ::)

Liefs MW  ;)

Zeker :D Ik ben echt zo blij dat t meissie is opgeknapt :D
Maar Ludo/ Liesje maakt er af en toe echt een potje van.. Je zet hem op t bureu terug.. zegt nee en hij stapt gewoon weer op t toetsenbord ::) nou ik was t na 5 minuutjes wel zat hoor haha :P
En hoe gaat t vandaag met jou?

Mara

Hoi Saar

Fijn om te lezen dat het goed gaat met Uk, wat zul jij blij zijn. Hihi, en wat is de rest ondeugend zeg.  ;D

Mara

Wilma1

Ongemakkelijk  ::) traag  :P maar wel uitstekend!!! :D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Saar,

Hoe is het hier? Alles goed met Ukkie?

Groetjes Anja

Saar

Hoi hoi
Uk is inmiddels weer zichzelf en weer netjes 70 a 71 gram :D
Alleenop Kyra en Moby ben ik boos >:( Kyra heeft t ruggetje net boven de staart van de kleine geplukt :'( Alsof dat nog niet erg genoeg is is Moby ook maar aan de nek begonnen  >:( >:( >:( Vanaf morgenavond gaan we de kleine energiebal apart zetten bij Ukkie. Kijken of ie al genoeg eet. Hij krijgt namelijk nog wel eens eten van Moby... Hij word maandag acht weekjes, en hij eet ook al zaadjes :) Dus nu is het hopen dat hij het alleen kan. Ik hoop alleen dat als Moby en Kyra in de volliere zitten dat ze dan niet meer plukken. Anders ga ik denk ik dit koppel uit elkaar halen... Moby heeft t puur van Kyra overgenomen :-\ Moby wil ook gewoon weer een nieuw nestje, kan hij dus mooi vergeten ;)

jimy

fijn dat het nu goed gaat met Uk maar niet leuk dat de andere zo veren plukken he?Verder was jimy een week niet in orde lag steeds op de bodem en at weinig nuk wkam ik er achter dat zes niet op een plek stond naar haar zin,dus weer in de kamer gezet en al het leed is voor bij ik dacht al het oudje gaat me verlaten maar ze vliegt weer de hele kamer rond en zit op de rug van onze franse bull zal de foto later er op zetten wel grappig.
Allemaal de groetjes
Jo

Wilma1

Heeey Saar  :-*

Wat fijn dat Uk wat meer op gewicht is nu  :D dat geeft een hoop rust. En wat jammer van dat plukken zeg  :o hou het maar goed in de gaten dat ze er geen blijvende "kaalheid" aan overhoudt, dat is met mijn Lucky gebeurt....

Zo intensief geplukt, door haar ouders, dat er af en toe alleen wat vaag dons terug komt en dan kort erna weg weg is.... dus steeds kale plekken ..... ook op plaatsen waar ze zelf niet bij kan, want dát dacht ik eerst nog.

Nog iets van de Sint gekregen  ??? Ikke niet  ::) ben vast niet lief geweest  :P ;D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Saar

Hoe is het hier? En met je werk?

Ik kom ook even langs om je de groetjes te doen van Hennie!

Mara

Saar

Citaat van: Mara op  8 december 2007, 20:48:37
Hoi Saar

Hoe is het hier? En met je werk?

Ik kom ook even langs om je de groetjes te doen van Hennie!

Mara

Heey!
Het gaat hier wel goed hoor :D Ondanks dat ik pijn in mijn buik heb, maar dat is binnenkort wel weer over ;) Met de vogeltjes gaat t ook goed hoor :D Ik zal eens kijken of ik maandag ofzo foto's kan maken van de buitenvogeltjes, daar heb ik echt geen zin in op dit moment :-[ :-[ :-[ Binnen gaat alles goed. Van de week voelde ik aan Uk haar buikje, en dat vond ze niet zo prettig.. Het is nog steeds opgezwollen, maar het wordt gelukkig wel minder. Ludo ( We zijn er dus achter dat het een hij is, hij begon vorige week wipwapbewegingen te maken op mijn hand :-X ) is inmiddels ook al 2 weken zelfstandig. Dus Uk heeft na een paar weekjes wachten weer een valkje bij haar in de kooi :D Ze vindt t wel gezellig met Stompie, maar hij mag niet bij haar in de buurt komen. Nu heeft ze dus weer gezelschap :D

Op t werk gaat t wel goed hoor :) Ik ben bijna door mijn werk heen... Nog 2 weken en dan is t op :( Ik weet nog steeds niet of ik kan/mag blijven :( :( Ik ga er maar van uit dat t niet zo is, dan kan het ook niet tegenvallen. Ik weet t, lekker negatief... Maar ik ben vaker teleurgesteld ::)

Doe de groetjes maar weer terug aan Hennie!
Waarom is ze eigenlijk bijna niet meer op t forum? ??? ???
Zelf vind ik t erg jammer dat ik bijna niet meer op t forum ben... Maar ik heb t gewoon zo druk gehad, dat ik blij was als ik thuis was en lekker kon ontspannen. Ik heb wel meegelezen, maar bijna niet gereageerd..

Citaat van: Wilma1 op  6 december 2007, 10:07:12
Heeey Saar  :-*

Wat fijn dat Uk wat meer op gewicht is nu  :D dat geeft een hoop rust. En wat jammer van dat plukken zeg  :o hou het maar goed in de gaten dat ze er geen blijvende "kaalheid" aan overhoudt, dat is met mijn Lucky gebeurt....

Zo intensief geplukt, door haar ouders, dat er af en toe alleen wat vaag dons terug komt en dan kort erna weg weg is.... dus steeds kale plekken ..... ook op plaatsen waar ze zelf niet bij kan, want dát dacht ik eerst nog.

Nog iets van de Sint gekregen  ??? Ikke niet  ::) ben vast niet lief geweest  :P ;D
;) Wilma

Heey Wilma
Gelukkig heeft de kleine er niks aan overgehouden, hij zit inmiddels alweer bijna helemaal in de veertjes :D :D :D Het was echt zo'n zielig gezicht.. Zelfs als ze allemaal los waren ging Kyra er achteraan om die kleine te kunnen plukken >:( >:( Nu gaan ze dus of om de beurt los, en soms samen. Maar zodra Kyra weer de plukneiging krijgt, dan krijgt ze een hele preek over haar heen en dan gaat ze samen met Moby terug de kooi in. Als Uk en Ludo dan uitgevlogen zijn, mogen Moby en Kyra er uit. Het is even niet anders helaas...

Ik heb op t werk van de sint een banketletter gekregen, maar ik heb hem aan mijn schoonouders gegeven.. Ik houd er niet zo van... Thuis bleef mijn schoen helaas leeg :'( ;D Misschien Chiel iets te vaak gepest ??? ??? ;D :P