5 mei 2025, 10:01:09

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 7 mei 2007, 14:54:35

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: til op 19 mei 2007, 19:22:08
Te ver naar voren?
Bedoel je dat ze min of meer "zit" alsof ze op een stoel zou gaan zitten?
Groetjes Anke?

Hij staat niet en ligt ook niet... Het is meer ertussen in ::)
Foto's komen eraan!

Wilma1

In de gaten houden kan geen kwaad, maar het is nog zo klein, mss komt het goed en heeft hij er geen last van. Coco heeft 1 teentje wat iets omhoog staat  ;D maar klimt als de beste  ::) :P
;) wilma

ZEG  :o ZIT JIJ BOVENOP JE PC....IK KOM ER NIET EENS TUSSEN  ??? ::) :P ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Wilma1 op 19 mei 2007, 19:24:16
In de gaten houden kan geen kwaad, maar het is nog zo klein, mss komt het goed en heeft hij er geen last van. Coco heeft 1 teentje wat iets omhoog staat  ;D maar klimt als de beste  ::) :P
;) wilma

ZEG  :o ZIT JIJ BOVENOP JE PC....IK KOM ER NIET EENS TUSSEN  ??? ::) :P ;D

Nee Wilma ik zit achter mijn monitor,toetsenbord en muis, en naast de pc ;D ;D
Groetjes Saar  :-*
Groetjes

Saar

Foto-tijd!
We beginnen vandaag eerst met t wildkleurtje. Ik heb hem ook maar van de verkooppagina afgehaald. Zolang ik niet weet of er echt wat mis is, is hij niet te reserveren ;)
Het wildkleurtje op mijn been:

Zoals je hier ziet, valt het mee, maar zodra die dan weer op een vlakke ondergrond staat, krijgt ie het een beetje moeilijk ::)

Bij deze 2 foto's kan je het verschil goed zien tussen broer en zus. Zoals je ziet staan z'n teentjes een beetje krom, maar daar zie je op de vorige foto weer helemaal niks van ::)

en vanaf de zijkant:

1 ding is zeker, ik ga dit ventje goed in de gaten houden ;)

En dan Whitney :D Het is echt een lieverd! Zodra je haar op de tafel neerzet, dan komt ze meteen weer naar je toe gelopen ;D
Whitney in een puzzeldoos terwijl ze van Chiel schrok ;D

Bij deze foto schrok ze van m'n schoonvader die voorbij liep haha ;D

en dan de zebravinkjes :D
De eerste is uitgevlogen en het is een dondersteen!
Zodra je een foto maakt komt ze op de camera zitten :-\ Dit is het enige jonkie wat we houden :)

en de andere 4 nog in het nest.

Guido:HALLOOOOOOO IS ER IEMAND THUIS? Niet? dan word het maar eens tijd dat ik mijn faveriete liedje ga zingen ;D
Rijstvogel: Dacht het niet maatje, mijn vrouw ligt te broeden dus je houd je snavel maar dicht!!

Groetjes Saar :-*

Anke

Hoi Saar,
Zo te zien zit je valkje op zijn "ellebogen"in plaats van op zijn pootjes te staan.
Kan hij wel gewoon om je vinger klemmen, of kunnen ze dat sowieso nog niet op die leeftijd?
Hij en zijn zusje zijn wel schatjes ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Citaat van: til op 19 mei 2007, 21:25:47
Hoi Saar,
Zo te zien zit je valkje op zijn "ellebogen"in plaats van op zijn pootjes te staan.
Kan hij wel gewoon om je vinger klemmen, of kunnen ze dat sowieso nog niet op die leeftijd?
Hij en zijn zusje zijn wel schatjes ;)
Groetjes Anke

Ja dat gaat wel, maar hij heeft geen kracht bovenin die pootjes. Dus dat ben ik nou aan het 'trainen'. Hopelijk kan hij dan wel normaal staan. En anders neem ik contact op met Feld. Whitney kan al op een stokje zitten. Het wildkleurtje kan dat nog niet goed. Maar het is echt een vent hoor, hij is bang van alles ;) ;D

Anja

Hoi Saar,

wat een mooie en lieve foto's. Wat zijn je zebravinkjes in een keer groot geworden zeg. Je ziet idd verschil tussen de twee valkjes. Hou het ventje maar goed in de gaten en als je het niet vertrouwd zou ik ook contact opnemen met Feld.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Saar

Ik heb de foto's gezien van het mannetje met de 'rare' pootjes. Ik begrijp niet zo goed wat er juist verkeerd mee is. Is het mogelijk om het nog eens uit te leggen?
Want ik merk dat Flupke ook heel dikwijls op haar 'elleboogjes' zit, maar ze kan wel gewoon rondlopen als ze dat wil, ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat dit ongewoon gedrag zou zijn?? Ze loopt gewoon op haar pootjes rond, maar als ze ergens stil blijft zitten, dan leunt ze op haar elleboogjes...
Verder lijkt ze niet gehinderd te zijn, want ze klimt als de beste en loopt overal waar ze naartoe wil gaan :). Ze heeft trouwens wel 2 misvormde achterteentjes (een aan elk voetje), in plaats dat het nageltje gewoon naar beneden groeit, groeit het in de lucht.

Ik hoop toch dat alles goed komt met het ventje :)

Groetjes
Romy

*Yvon

Hoi Saar  :D

Je hebt zeker weer leuke foto's geplaatst.  ;D
Misschien gaat je wildkleurtje zijn pootje wel goed gebruiken als hij meer op stok heeft gezeten.
De tijd zal het zeggen.  ;)
Hopelijk is er niks ernstigs mee.
Oja,had ik je al verteld dat onze lutinootjes bij elkaar mogen blijven ?
De gezusters gaan over een paar weken verhuizen naar Greuninge.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: Yvon en Rene op 20 mei 2007, 16:46:06
Hoi Saar  :D

Je hebt zeker weer leuke foto's geplaatst.  ;D
Misschien gaat je wildkleurtje zijn pootje wel goed gebruiken als hij meer op stok heeft gezeten.
De tijd zal het zeggen.  ;)
Hopelijk is er niks ernstigs mee.
Oja,had ik je al verteld dat onze lutinootjes bij elkaar mogen blijven ?
De gezusters gaan over een paar weken verhuizen naar Greuninge.  :D

Groetjes Yvon

Leuk dat ze bij elkaar kunnen blijven :D Vanmorgen stond het ventje al wat beter op z'n pootjes, maar nog niet zoals het hoort ::) Vanavond weer even wat 'oefeningen' doen :) Misschien valt het inderdaad mee, maar ik houd hem goed in de gaten :)

Citaat van: Anja op 20 mei 2007, 14:21:20
Hoi Saar,

wat een mooie en lieve foto's. Wat zijn je zebravinkjes in een keer groot geworden zeg. Je ziet idd verschil tussen de twee valkjes. Hou het ventje maar goed in de gaten en als je het niet vertrouwd zou ik ook contact opnemen met Feld.

Groetjes Anja

De vinkjes gaan inderdaad hard :D Er zijn er weer 2 uitgevlogen :) En als het ventje zo blijft staan, zal ik zeker Feld bellen.

Citaat van: Romy op 20 mei 2007, 15:11:16
Hoi Saar

Ik heb de foto's gezien van het mannetje met de 'rare' pootjes. Ik begrijp niet zo goed wat er juist verkeerd mee is. Is het mogelijk om het nog eens uit te leggen?
Want ik merk dat Flupke ook heel dikwijls op haar 'elleboogjes' zit, maar ze kan wel gewoon rondlopen als ze dat wil, ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat dit ongewoon gedrag zou zijn?? Ze loopt gewoon op haar pootjes rond, maar als ze ergens stil blijft zitten, dan leunt ze op haar elleboogjes...
Verder lijkt ze niet gehinderd te zijn, want ze klimt als de beste en loopt overal waar ze naartoe wil gaan :). Ze heeft trouwens wel 2 misvormde achterteentjes (een aan elk voetje), in plaats dat het nageltje gewoon naar beneden groeit, groeit het in de lucht.

Ik hoop toch dat alles goed komt met het ventje :)

Groetjes
Romy

Hoi Romy
Het ventje staat niet op zijn pootjes zoals het moet. Hij staat een beetje 'doorgezakt'. Hij staat dus niet goed. Als je ook goed kijkt naar de bovenste foto van broer en zus samen, zie je dat Whitney haar voetjes mooi naast elkaar kan zetten. Daar heeft het wildkleurtje wat moeite mee. Ik heb nu oefeningen met hem gaan doen. Kijken of ie dan wat beter op zijn pootjes kan staan :) Het ziet er al beter uit dan gisteren gelukkig :)

Anja

Hoi Saar,

Mag ik vragen wat de oefeningen inhouden?

Groetjes Anja

Saar

Citaat van: Anja op 20 mei 2007, 17:56:27
Hoi Saar,

Mag ik vragen wat de oefeningen inhouden?

Groetjes Anja

Ik zorg ervoor dat ie zijn spiertjes goed moet gebruiken. En ik zet hem goed op zijn pootjes neer, en dan ondersteun ik hem, zodat ie zichzelf geen pijn kan doen :)
Een soort therapie dus :) Hij vind het ook niet erg :)

Anja

Oké, duidelijk ik wist niet wat ik me erbij voor moest stellen.
Nu wel. Thnx.

Groetjes Anja

Saar

Citaat van: Anja op 20 mei 2007, 18:21:38

Oké, duidelijk ik wist niet wat ik me erbij voor moest stellen.
Nu wel. Thnx.

Groetjes Anja

Graag gedaan hoor :)

Rob S

Hey Saar,

Wat leuk om een keer weer foto's te zien van jonge zebravinkjes ;D, doet me denken aan een paar jaar geleden toen ik nog een jochie was van een jaar of 10 en ook voor het eerst jonge zebravinkjes had ;D

En die pootjes van je valkje lijken wel een beetje op spreidpootjes, het ziet er in ieder geval niet helemaal goed uit. Succes met de oefeningen ;)

Groetjes