11 mei 2025, 05:44:26

vraag

Gestart door Petro, 3 maart 2007, 18:48:52

« vorige - volgende »

Petro

3 maart 2007, 18:48:52 Last Edit: 3 maart 2007, 18:53:08 by petro
hallo,

ik heb van mijn vriendin twee valkjes gekregen,dit zijn bonte valken.maar nu denk ik dat het twee mannen zijn ik kan via de wangen bijna geen onderscheid vinden alleen in de staartveren bij de ene is dit egaal en bij de andere zitten hier wel van die streepjes die een wildkleurpop ook heeft.
alvast bedankt

ps:foto's volgen eerst de vogels bij laten komen,
het kan ook zijn dat ik er helemaal naast zit en dat het twee poppen zijn

kimmie

Bij bonte valkjes is het heel moeilijk om te zien of het een man of een pop is...
Wat is hun gedrag...?
Doen ze macho-achtig en fluiten ze veel?
Of zijn ze heel stil...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Petro

hallo,

ze zijn heel stil,ze hebben mij ook verteld dat je dan naar de staartpennen moet kijken hoe deze zijn met een punt of een v vorm,is dit waar?

kimmie

Dat van de staartveren weet ik niet...

Als ze zo stil zijn, zijn het waarschijnlijk 2 popjes...
Maar er zijn ook mannen die stil kunnen zijn ::) ::)

Petro

hallo,

vanmiddag tijdens het waterversen is er een uit het hok gekomen en toen waren ze wel druk aan het fluiten.

kimmie

Sommige popjes kunnen ook fluiten...
Meestal zijn het mannetjes die fluiten...

Als je echt zekerheid wilt, kan je ook een paar borstveren opsturen om het DNA vast te stellen...

Op www.gendika.com kun je daar meer over lezen...

devil

bij mij heeft het popje een soort van visgraat in haar staart zitten en heb me laten vertellen dat een mannetje een egale staart heeft maar dit is pas te zien na de eerste rui dan hebben ze de orginele staartveren en kan je zien of het een pop of man is
http://usera.imagecave.com/devilgirl/
hier staan mijn meiden in en mijn jongen Grumpy dat is een engelse parkiet van 1998 dus een opa

Inge88

Hoe oud zijn ze? Bij bonte valkjes is vaak moeilijk te zien of het een pop of man is. Een man heeft meestal een geler masker dan de pop.
Aan het gedrag zou je moeten afleiden of het een man of pop is. Hoe lang heb je ze nu? Want als je ze net heb, kan ik me voorstellen dat ze stil zijn, omdat ze nog moeten wennen...

Mara

Hoi Petro,

Ik heb zelf een bonte man en een bonte pop. Bij de man is inderdaad het masker iets geler dan bij een pop en ik haal ook veel uit het gedrag, al heeft de pop mij een tijdje voor de gek gehouden. De bonte man is best wel rustig vergeleken met de wildkleur man die ik heb.

Groetjes

mara

Petro

hallo,

bedankt voor jullie antwoorden dit stel zit er nu vanaf afgelopen vrijdag.dus ze moeten nog wennen.

hier wat foto's misschien is het dan wat duidelijker.

Rianne

Hoi,

hoe oud zijn deze valken? Ze zijn nog heel erg gepareld, als dat niet verminderd zijn het 100% zeker 2 popjes.
Bij bont vermindert de hoeveelheid parels langzamer als bij een niet bont valkje, maar je ziet het wel minder worden na elke rui.

Petro

hallo,

ik weet niet hoe oud ze zijn,volgens de verkoper hadden ze wel een rui achter de rug.vanmorgen waren ze elkaar aan het voeren of maakt dit niks uit.ze hebben wel alle twee dezelfde toonhoogte.
zijn dit nu twee bont geparelde of zit er nog iets anders door?
en als dit twee poppen zijn wat voor mannen moet ik er dan bij zetten of maakt dit niks uit.

carco

Bij bontgeparelde valken kan het wel een paar jaar duren voor de parels verdwenen zijn bij de mannen ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rianne

Dit was mijn bontgeparelde man toen ik m net had:

De foto is van 10 augustus 2005.

Deze foto is van een jaar later:

Als het valkje dus ongeveer een jaar is zul je dus echt verandering moeten zien.

Petro

hallo,

bedankt voor de info,maar als ik er nu 1 of 2 mannen bij koop dan kom ik er toch ook achter of niet,of kan ik het nog op een andere manier doen als ik naar hun gedrag kijk dan doen ze alle twee hetzelfde.ze zijn gewoon heel rustig.