12 mei 2025, 04:48:01

vraag

Gestart door Petro, 3 maart 2007, 18:48:52

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi,

als je nog tijd hebt, zou ik het eerst eens rustig afwachten tot ze aan hun nieuwe omgeving gewend zijn. Je kunt ook op www.gendika.com kijken, dit is een laboratorium wat via DNA onderzoek erachter kan komen wat het geslacht van een vogel is. :)
Ik zou er niet direct op de gok 1 of 2 mannen bij zetten. Straks zijn je vogels eenmaal gewend en beginnen ze te fluiten, zit je met 4 mannen ;D

Petro

hallo,

je hebt gelijk de tijd zal het leren,maar als je de kamer verlaat dan beginnen ze te fluiten dit doen ze ook als er 1 onder in de kooi zit en de ander hem niet ziet dan beginnen ze ook naar elkaar te fluiten zodra ze elkaar weer zien stoppen ze,dit doen ze alle twee en als je te dicht in de buurt komt dan blazen ze naar je dit gebeurd niet altijd.

Petro

hallo,

heb ze net even goed bestudeerd,de ene heeft de oranje vlek en de omliggende gele gebied veel intenser dan bij de ander bij deze is dat doffer.

carco

Dit is de vader van mijn bonte valk, daar ongeveer 2 jaar oud. Zoals je ziet heeft hij al zijn parels nog ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Petro

hallo,

hier even een update we zijn nu een week verder en ze veranderen best snel.

Rianne

Hoi,

hebben de valkjes een ring om? Als je kunt opschrijven wat er op de ring staat, zou je ook contact op kunnen nemen met de kweker.
Als je moet wachten tot d eparels weggaan, kan dat nog wel even duren, zoals bij Caroline. Je kunt ook proberen of je ze wat kunt leren fluiten.

Petro

hoi,

fluiten doen ze alle twee,en ze brabbelen ook alle twee.
als er 1 de ander niet ziet beginnen ze ook naar elkaar te fluiten zodra ze elkaar zien gaan ze dicht tegen elkaar zitten.
ook al ze andere vogels horen fluiten fluiten ze terug.

ze hebben helaas geen ring om

Mara

Citaat van: carco op  5 maart 2007, 20:27:44

Dit is de vader van mijn bonte valk, daar ongeveer 2 jaar oud. Zoals je ziet heeft hij al zijn parels nog ;)

Groetjes: Caroline.

Hoi Caroline

Die van mij zijn al al hun parels kwijt...ze zijn dan wel wildkleur...ik zou zeggen dat het een popje was hoor.  :o

Mara

carco

Het is echt de vader van mijn bonte hoor: dit was ook mijn eerste reactie naar de kweker toe: weet je zeker dat dit de vader is. Maar dat klopte echt! De moeder was een gewone wildkleur pop.
Hij is nu wel de parels kwijt trouwens ;)
En bij een bont geparelde gaat het niet zo snel als bij een gewoon geparelde.
Mijn geparelde wildkleur was ze ook veel sneller kwijt. (Nou ja helemaal kwijt raakt hij ze nooit)

Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!