Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

*Manon*

Ik ben ook benieuwd en ben ook nog steeds nog aan het duimen  ;D

Groetjes Manon

danielle

Hallo allemaal daar ben ik eindelijk weer  ;D

Hoi Carolien,
Het is inderdaad fijn om weer wat perspectief te hebben.

Hoi Anja,
Ja fijn nieuws is inderdaad wel eens prettig

Hoi Sally,
Ja Izzie is echt zo lief, echt geweldig. Ik hoop ook dat ik snel een nieuw plekje heb, want het is prettig om weer een nieuwe start te kunnen maken.

Hoi Dorothe.
Ja ik hoop ook dat het doorgaat. En ja dan kom ik inderdaad bij een aantal forumleden in de buurt te wonen.

Hoi Manon.
Dank je wel. Het zou inderdaad ideaal zijn en ook erg gezellig samen met een vriendin.

Hoi Sharon, Anke
Ik zal hier onder een korte update geven :)

Hoi Mara,
ALs het doorgaat moet ik inderdaad op zoek naar werk. Maar dat gaat wel lukken denk ik, er is veel vraag naar verpleegkundigen. En het liefst zou ik inderdaad in de thuiszorg willen werken, dat bevalt me erg goed. Bedankt dat jij dan ook je ogen wil open houden.

-------------------------------------------------------------

Ik heb vandaag ontlasting van mijn vogels opgestuurd naar dr. Hedwig. Zij kan dan kijken of ze nog last hebben van de megabacterie. Ik vind het wel erg spannend wat er uitkomt.
Dr. Hedwig zei dat als ze er nu nog gezond uit zien, dat ze genezen zijn, maar toch wou ik het graag nog voor de zekerheid weten. Ik hoop dat ik morgen wat te horen krijg.
Het gaat verder erg goed met mijn vogeltjes. Izzie is nog steeds een echte kroelert en zit het liefste bij me. Ook begint ze nu echt aandacht te vragen, ze kan al aardig hard fluiten als ze in de kooi zit en aandacht wil. Ze is een beetje aan het testen wat ze allemaal kan maken  ;D . Ze is ook weer wat speelser geworden.
Ik bedacht me laatst dat ze ook nog echt jong is, ze is nog niet eens in haar eerste rui geweest. Voor mijn gevoel heb ik haar al super lang, maar ik heb haar pas sinds begin september.

Qua woonruimte, blijft het nog wel even spannend. We kunnen er wel gaan wonen, maar het zit vooral juridisch een beetje lastig in elkaar. Het huis staat op de naam van mijn vriendin haar oom, die in een verzorgingstehuis zit. Als hij zou overlijden zou het niet door kunnen gaan. Ook moet er nog gekeken worden hoe het qua tekenen gaat lukken. Haar oom is hier niet meer toe in staat, dus we moeten er even achter zien te komen hoe het dan geregeld kan worden. Ook duurt het nog vrij lang, haar zus gaat er 1 maart uit, maar het kan ook een maand later zijn. En eigenlijk duurt dit wel een beetje te lang, omdat ik hier gewoon veel te duur zit. Dus ik hoop dat ik toch nog een tussen oplossing kan vinden en toch nog in die tussentijd iets vind. Het zit dus toch nog ingewikkeld in elkaar.
Ik heb wel miischien een studio die tot 1 april beschikbaar is (in buitenwijk van Tilburg), voor een goede prijs. Ik zou gebeld worden door die man, dit heeft hij wel een paar keer gedaan, maar met een geheim nummer, dus ik kan hem niet terug bellen. Daar baal ik dus wel van, anders had ik vandaag kunnen kijken. En hij heeft ook niets in mijjn voicemail ingesproken.

Groeten van Danielle

Diaantje

Hoi Danielle,

Ik heb net even snel weer een beetje bij gelezen.. heb de afgelopen week niet zo veel tijd gehad...
Ik hoop voor je dat de woonruimte door gaat.. :D
Het is soms zo lastig om wat anders te vinden, helemaal op korte termijn.. en het is natuurlijk geweldig als je de vogeltjes mee mag nemen...
Ik zal voor je duimen.. ;D
Eindelijk een beetje positief nieuws, dat heb je nu wel verdient..

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Mara

HoI Danielle

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen met de woonruimte. Natuurlijk wil ik dan voor je rondkijken.

Hoe is het verder met de birdies?

Mara

danielle

Hallo allemaal,
Ik heb het de laatste tijd zo druk, dat ik amper tijd heb om even op het forum te zitten. Ik ben toch ook maar weer gestart met school, maar het is zo wel druk. En het kost veel energie om van alles te regelen. Ik heb dadelijk heel wat bij te lezen in alle dagboekjes.

Met de vogeltjes gaat het erg goed.
Izzie is een vrolijk vogeltje geworden, ze is lekker speels geworden. Ook is het nog steeds een grote kroelkont. Het grappige is dat als ik haar kroel, dat ze dan vaak heel hard met haar vleugels gaat flapperen, ook als ze op mijn schouder zit. Vliegen doet ze nog weinig, maar ze vindt het geweldig om haar vleugeltjes op stilstand te trainen. Het ziet er wel vreemd uit en ik krijg vaak haar vleugels in mijn gezicht gewapperd  ;D . Ook brabbelt ze al wat meer, heel lief en heel zacht.

Voor mijn grasjes heb ik zo weinig tijd, dat Sjimmie nog helemaal niet tam is en Sammie wil de kooi niet meer uit, omdat ze liever bij Sjimmie zit. Terwijl ik haar eerst nooit in de kooi kreeg  ::) .
Ik merk dat Sjimmie wel echt de duppe is geworden van de hele situatie, op zo'n ellendig moment is hij gekomen. Af en toe denk ik van kan ik hem en nu dus ook Sammie wel geven wat ze nodig hebben. Ik verwijt het me nogal. Ik ga zo anders met hem om, dan dat ik gewend ben om met beestjes om te gaan.
Ik voel me echt een slecht baasje voor hun. Sammie was nog redelijk tam, maar daar kan ik nu ook al niets meer mee beginnen. Die is nu tevreden met z'n nieuw vriendje en wil niets anders meer. En ja misschien zijn ze gelukkig in hun kooi, maar ik ben dat niet gewend. Heb altijd vogels gehad die er uit kwamen, die tam waren. Ik denk dat ze gewoon veel meer voilere vogels zijn. Dat heb ik altijd al van Sammie gedacht, maar door Gijsje die tam was, werd dat een stuk minder.
Maar het is nu ook te koud om ze naar iemand te brengen met een voilere en het is ook niets voor mij om een vogel weg te doen. Ik weet het gewoon even niet meer  :'( .

Ik had donderdag ontlasting opgestuurd naar Dr. Hedwig, maar het was vrijdag nog niet aangekomen  ??? . Ze zei dat het tot maandag ook goed blijft, dus ik moet morgen nog een keer terugbellen. Maar ik denk eerlijk gezegt dat mijn vogeltjes geen last meer hebben van de megabacterie, want ze zien er zo gezond uit  :D .

Morgen avond ga ik naar een tijdelijk appartementje/ studio kijken in Tilburg, dus ik ben benieuwd.

Groeten van Danielle

Sharon

Hoi Danielle,
ik ben blij om te lezen dat het zo goed gaat met Izzie en dat je zo van haar geniet. Het is duidelijk in je schrijven dat je echt veel om haar geeft en steeds meer van haar gaat houden. Jullie zijn nu al ontzettend gehecht aan elkaar.

Wel heel jammer dan Sammie nu niet meer zo tam is, maar maak je niet te veel zorgen. Ze is nu heel erg blij dat ze Sjimmie heeft, en ze is gelukkig nu, en daar gaat het uiteindelijk toch om? Dat je vogeltjes gelukkig zijn?
Ik zou het allemaal nog even laten bezinken als ik jou was, en er eens goed over nadenken wat je met de grasjes gaat doen.

Maar meid, geloof me:
JIJ BENT EEN SUPERBAASJE!! JE moet echt niet denken dat je slecht voor ze bent, want dat ben je echt niet. Ik heb je nu in het echt ontmoet, en het is heel duidelijk voor mij dat je ontzettend veel om ze geeft.

Ik hoop voor je dat je een goede uitslag krijgt van het onderzoek van de ontlasting.
Ook hoop ik natuurlijk dat je een leuke plek vindt om naar toe te verhuizen.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Mara

HoI Danielle

Je bent een goed baasje hoor lieverd. En tja, als Sammie en Sjimmie liever in hun kooio blijven, dan is het toch ook goed? Ik heb hier ook een paar valkjes gehad die niet uit de kooi kwamen, ook Punky komt nit uit de kooi maar ik vind het goed zo.

Hoop dat de kamer bevalt.

Mara

*Manon*

Hoi Danielle,

Net als mijn voorgangers die hier schreven, vind ik ook niet dat je de schuld bij je zelf moet zoeken.
Je hebt nu eenmaal even andere dingen aan het hoofd en zo te zien vermaken de vogeltjes zich goed!
Als ik je dagboekje lees en van daaruit mag oordelen, omdat ik je niet persoonlijk ken, vind ik ook dat jij een supergoede vogelmoeder bent die heel erg gek is met haar diertjes! ;D

Ik ben benieuwd hoe je apartement is en of je snel verhuizen kunt. Succes!

Liefs Manon

danielle

Ik heb echt alleen maar goed nieuws  ;D   ;D   ;D  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De vogels hebben geen last meer van de megabacterie! Ze hebben nog wel wat bacterieen zitten, maar daar kan ik nu geen antibiotica voor geven, omdat de kans dan groot is dat de megabacterie weer terug komt. Ik moet nu weer starten met het water aan te zuren en dan na 3 maanden opnieuw laten testen.

En ..................... ik heb woonruimte gevonden. Een zelfstandig studio van 30 m2, dus lekker groot. En mijn vogels mogen mee  :D .
Oh wat ben ik blij, ik kan de vogels gewoon houden. Het is een tijdelijk contract, tot 1/8/08. Maar heb dus ruim de tijd om daarna weer wat anders te zoeken en ook te kijken of dat in venlo door kan gaan, dus eigenlijk juist ideaal.
Ik kan er vanaf 15 december in. Ik heb dit appartement nu op gezegt. En hopelijk wordt het snel verhuurd, zodat ik niet teveel met dubbele huur kom te zitten.

Sharon, mara en manon, dank jullie wel voor jullie lieve reacties.
Misschien dat het nu ook wel beter wordt, omdat ik weet dat ik mijn beestjes kan houden. Ik merkte ook dat ik moeite ermee had om me aan ze te hechten, omdat ik gewoon geen zekerheid had.
Dus ik denk dat het nu alleen maar vooruit gaat.

Groeten van Danielle

Yvette

Dit is allemaal goed nieuws en dat heb jij ook wel verdiend na alle tegenslagen die je gehad hebt

En ik kan je alleen van harte geluk wensen met dit heugelijke feit dat je vogels mega gezond zijn en ook nieuwe woonruimte gevonden hebt waar ook je vogels ook van harte welkom zijn

Misschien lacht je leven jou alleen maar toe en ik hoop dit met recht ook voor jou

Speciaal voor jou

Gerda

Hoi Danielle,

Fijn dat je een woonruimte hebt gevonden waar de vogeltjes ook mogen wonen!
Bij mij trekken de twee grasjes ook eigenlijk alleen met elkaar op. Ze zijn de hele dag vrij, maar gaan vaak in de kooi zitten spelen. Ze hebben het heerlijk met elkaar.
Leuk dat Izzie zo'n kroelkipje is!

Groetjes, Gerda

*Manon*

Hoi Danielle,

Na regen komt zonneschijn... en ook al is het moeilijk te geloven als je in de regen zit dat de zon uiteindelijk toch gaat schijnen.... Dat gaat toch altijd gebeuren! ;D

Wat een goede berichten zeg!
Ben blij weer zoveel positieve berichten van je te lezen... en heel fijn dat de vogeltjes weer helemaal zijn opgeknapt!

Liefs Manon

Anja

Met je nieuwe woonruimte en dat je vogels geen megabacterie meer hebben.

groetjes Anja

Bello

Keifij voor je Danielle dat je nu een andere woonruimte hebt gevonden.

Dan kun je een eigen leventje weer opbouwen in een huisje van jezelf en niet waar je iedere keer herinnert word aan je ex-relatie.

Groetjes Dorothé

ps je birdies mogen mee!!!!!!!!!!!!!!!
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*~Jeanine~*

Hoi Danielle,

Wat een heerlijk nieuws. Dat mocht ook wel naar de afgelopen weken.
Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe woonruimte.
En ook dat je vogels gezond zijn verklaard.
Op naar nog meer goed nieuws. ;D

Groetjes,
Jeanine.