Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

Inge88

Bies

Hé Daniëlle,

Ik ben een tijdje afwezig geweest omdat ik het ontzettend druk heb sinds dat ik terug ben van vakantie. Vandaag had ik weer even tijd om bij te lezen...

Wat een verschrikkelijk nieuws van Gijsje. Ik wens je héél véél sterkte met zijn verlies.

Ik las dat het super gaat met Izzie. Je doet het goed. Ik heb van het weekend Punky bij Yello gezet, dit gaat geweldig.
Tommie fluit/zingt een leuk deuntje. Ik heb het deuntje opgeslagen en draai het nu ook voor Yello en Punky. Punky is denk ik een mannetje want die fluit/brabbeld veel meer en probeert ook deuntjes na te doen. Ik ben benieuwd of dat hij dit deuntje gaat nadoen....

Groetjes Marjon

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky

danielle

Heel erg bedankt Mara, Anja, Carolien, Sally, Inge en Marjon!

Het is gister een erg vermoeiende emotionele dag geweest. Ik kan er nog steeds niet bij wat er is gebeurd, durf het eigenlijk nog niet te geloven. Het ging allemaal zo snel en was zo afschuwelijk, dat de rillingen en tranen meteen komen opzetten bij het denken eraan. Gijsje verdiende dit helemaal niet. Ik probeer jullie te vertellen wat er is gebeurd, maar vind dit wel heel erg moeilijk.

Ik had gister middag alle beestjes eruit, ook Izzie want het gaat echt super met haar (was op het moment ook net een berichtje aan het sturen). Tommie en Izzie zaten op de ventilator. Sammie op haar kooi en Gijsje op mijn been onder het bureau. Gijsje kan bijna niet vliegen en zit dus of op haar kooi, of op de grond of klimt via je broek ophoog en gaat dan op je schoot zitten. Gijsje houdt ervan om beschermd te zitten, dus zit meestal onder de tafel of onder de stoel, op je voet zitten vind ze ook geweldig. Op een gegeven moment begon Izzie te fladderen en kwam bij mij in de buurt een beetje ongelukkig terecht bij een kastje. Mijn  vriend en ik schrokken dus. Ondertussen door alle hektiek was Gijsje al weer op de grond gesprongen. Mijn vriend rende meteen naar Izzie toe en ik moest aan de kant anders kon hij er niet bij. Hij duwde mijn stoel dus een beetje aan de kant en ik stond in alle haast snel op. Op het moment dat ik opstond merkte ik vrij snel dat mijn voet verkeerd terecht kwam Ik stond gewoon op Gijsje. Ik verzette natuurlijk in reflex meteen mijn voet maar had meteen door dat ik al te veel kracht had gezet. Op dat moment werd ik echt helemaal hysterisch en ben waarschijnlijk helemaal in schok geraakt. Ik ben het gedeelte daarop helemaal kwijt en kan me het niet meer herinneren. Ik heb blijkbaar Gijsje meteen opgepakt, schrok ervan dus ook meteen weer neergelegd. Ze bloede helemaal en ik zat daardoor ook helemaal onder. Maar ik kan het me dus helemaal niet herinneren dat ze onder het bloed zat. Ik ben het gewoon helemaal kwijt. Mijn vriend heeft haar naar de keuken gebracht en vanaf toen weet ik het ook weer. Ik riep elke keer van is ze wel dood of leeft ze nog half. Maar ze is eigenlijk 2 sec. later overleden. Hier ben ik eignelijk heel blij om, want lang heeft ze niet kunnen leiden. Ik durfde eerst absoluut niet te gaan kijken en vroeg aan mijn vriend regelmatig of hij wou kijken of ze echt dood was. Een half uur later ben ik zelf gaan kijken, want anders zou ik het nooit gaan geloven.
Het heeft uren geduurd voordat we weer enigszins een beetje rustig waren geworden. Aan het eind van de middag hebben we haar begraven in een park in de buurt.

Dit is dus hoe het is gebeurd. Ik ben gewoon op d'r gestapt......... hoe kan ik dit ooit gaan verwerken. Het ging zo snel allemaal. Ik wil gewoon de tijd terug draaien, haar nog een keer vast houden nog een knuffel geven...........

Ik zal dadelijk een mooi verhaaltje over d'r schrijven met een foto van d'r.

Met de rest van de vogels gaat alles goed. Izzie is al goed tam aan het worden en is heel lief (ik zal snel wat uitgebreider over haar vertellen). Tommie is erg verliefd, helaas wil hij helemaal niet meer bij mij zitten, ik hoop dat dit nog veranderd. Sammie fluit gewoon nog heel vrolijk en lijkt absloluut niet door te hebben dat haar vriendinnetje weg is  ??? .

Groetjes Danielle

Inge88

Wat een vreselijke nare gebeurtenis  :( Ik kan me goed voorstellen dat je je onwijs rot en verdrietig voelt. Gelukkig voor Gijsje heeft het niet lang geduurd, misschien niet eens iets ervan gevoeld. Het is echt naar dat ze net op die plek, op dat moment daar moest zijn. Het is ook een moeilijk iets om te verwerken denk ik. Ik heb ook weleens gelezen dat een valkje op de deur zat en dat iemand de deur dichtdeed en het valkje er dus tussenkwam. Dat is ook zoiets  :'(
Veel sterkte! 

Mara

Hoi Danielle

Ik had het verhaal gisteren al van je gehoord en ik vond en vind het nog steeds heel erg voor je. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven, maar het duurt even want je zult het toch moeten verwerken.

Heel veel sterkte lieve meid, en ik ben benieuwd naar je verhaaltje.

Mara

Sally

Hallo danielle,

Wat een nare gebeurtenis! dit is echt verschrikkelijk!
veel sterkte met het verwerken van dit. Als er iets is mijn berichtenbox staat altijd voor je open!.

groetjes!

danielle

Hallo lief, klein, eigenzinnig vogeltje,
Ik weet nog goed dat ik je voor het eerst bekeek,
Oh wat zat je meteen braaf op mijn vinger met je grote oogjes naar ons te kijken.
Ja ik vond je meteen erg mooi en je mocht daarom meteen ons vogeltje worden.
Vanaf het begin liet je al merken dat je lekker eigenzinnig was en alleen iets deed als je er zelf ook zin in had. Toch kon je het niet laten om meteen verleidt te worden van een knuffel en bleef ook later hier nog vaak van genieten.
Alleen naar je baasjes luisterde je, kwamen er andere mensen dan liet je merken dat je echt niet zo maar op een vinger ging stappen, dan ging je altijd flink 'scheld' geluidjes maken en van je af bijten, ja Gijsje pik pik werd je dan wel eens genoemd. Wat was het toch altijd grappig dat je antwoord gaf op onze kus-geluidjes, je kon deze ook zo goed nadoen en een plezier dat je daar in had, dit  spelletje kon nooit lang genoeg voor je duren. 
In het begin was je lekker speels en fladderde graag naar alle moeilijke plekjes toe. Alleen besloot je op een gegeven moment dat er nog maar twee belangrijke plekjes waren en dat was je kooi en je mensenvriendjes. Zo kwam het dat je bijna niet meer ging fladderen, want ja jij deed alleen waar jij zin in had. Wij vonden het wel jammer dat je niet meer wou fladderen, daarom kreeg je ook een vriendinnetje, zodat je lekker kon spelen. Het duurde even voordat je hier blij mee was. Ja die Sammie, dat is ook een snelle ondeugende vogel en af en toe zag ik je gewoon denken van laat mij toch gewoon rustig op mijn plekje zitten. Maar je vond het erg leuk om veel kusjes te krijgen en gezelschap in je kooi te hebben, ja daar genoot je wel van.
Buiten de kooi ging je je echter verstoppen, zodat die ondeugd van een Sammie je niet kon zien en jij gewoon kon genieten van een rustig plekje. Ja deed je dat maar niet, zo vaak dachten wij nog oh wat moeten we oppassen voor dat kleine vogeltje op de grond. Ja, je wou altijd lekker dicht bij je mensenvriendjes zijn. Bij onze voeten voelde je je veilig, konden we je maar uitleggen, dat onze voeten je veel verdriet konden doen. Nee, jij vond alles aan ons veilig en vertrouwde ons ook op alles. Je waggelde altijd gezellig achter ons aan. Gelukkig heb je niet hoeven te merken dat de in jouw ogen veilige voeten, toch niet zo veilig waren..
Ik zal je nooit vergeten lieve kleine eigenzinnige Gijsje!

Anja

Hoi Danielle,

Ik heb er een grote brok van in mijn keel.

Heel veel sterkte.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Danielle

Ik kan niet anders zeggen dan heel erg mooi.

Mara

Hoi lieve Danielle, Sammie en Gijsje

Ik moest gisteren van vrouwtje horen, dat je er niet meer bent Gijsje. Dat je ons hebt verlaten. Het deed mijn vrouwtje ook verdriet, want ze wist hoezeer jullie van Gijsje hebben gehouden. Ik heb vrouwtje daarom lief gevraagd, of ik nog wat voor Gijsje mocht schrijven. Dus bij deze...

Lieve Gijsje, ik heb je maar even gekend. Maar ik zal je vreselijk missen, je was een heel mooi grasje, en ik weet zeker dat je een goed leven hebt gehad bij je mensenvriendjes. Doe je al onze vriendjes daarboven de groeten? We zullen je allemaal missen.

Lieve Gijsje, rust zacht.

Pipo

Sally

Hallo Danielle,
Ik heb dit met tranen in mijn ogen zitten te lezen!
Het was een heel mooi verhaaltje!
Veel sterkte!

groetjes

Yvette

Heel veel sterkte
En Rust zacht lieve Gijsje

danielle

Heel erg bedankt voor jullie steun en begrip.
Dat doet me erg goed.
Het heeft me ook goed gedaan om het op te schrijven.
Vanaf nu wordt het het Dagboek van Tommie, Izzie en Sammie.
Want ik vind dat Sammie dat wel verdiend. Het is dan wel geen valkje, maar ik hoop dat jullie dat geen probleem vinden  :-\.

Groetjes Danielle

Anja

Hoi Danielle,

Ik vind het geen probleem hoor.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Danielle,
Wat een vreselijk naar ongeluk waarbij je Gijsje hebt moeten verliezen :'( Met tranen in mijn ogen heb ik verhaaltje gelezen. Je hebt het erg mooi beschreven.
Ik wil jou en je vriend heel veel sterkte toewensen bij het verwerken van het verlies.
Maak jezelf alsjeblieft geen verwijten. Een ongeluk  zit nu eenmaal in een klein hoekje.
Probeer het een plek te geven. En vergeet niet: wat je nooit kwijtraakt zijn de mooie herinneringen die je van Gijsje hebt!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sharon

Hey Danielle,
ik schrok wel zeg, toen ik je berichtje las. Ik kan me voorstellen dat je er nog niet over wilt praten. Als je er wel met iemand over wilt praten, of gewoon over iets anders wilt praten, dan kun je altijd bij mij terecht. Je mag me altijd een persoonlijk bericht sturen als je wilt.
Ik ben er om je te steunen.
Uit het diepst van mijn hart: gecondoleerd.
Ik vind het echt heel erg voor je.
Hou je sterk hoor!! Je andere vogeltjes hebben je ook nodig nu!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1