Dagboek van Izzie & Spikey. Kan een slot op.

Gestart door danielle, 28 februari 2007, 19:39:40

« vorige - volgende »

Inge88

Hey Danielle,

Leuk dat je weer terug bent. Fijn dat je vakantie zo lekker was!

Ik dacht eerst ook witmasker bont cinnamon. Maar dacht dat hij daar te licht grijs voor was. Cinnamon is meestal wat meer bruin/grijs. Op de foto is dat niet te zien, maar kan door de belichting komen natuurlijk.

Anke

Hoi Danielle,
Welkom terug van vakante ;D
Tommie kent je vast nog wel hoor!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

carolinetjeuh

Hoi Danielle,

Ik ga Tommie en de grasjes echt héél hard missen.  :-\
Was Tommie de hele tijd aan het fluiten in de auto toen jullie wegreden, want ik hoorde hem precies fluiten!?  ;)

groetjes, Caroline

danielle

@ Anja
Dankjewel  :D

@ Inge
Dat klopt, tommie is wel iets meer richting grijz dan bruin. Maar wel overduidelijk cinnamon kleur.

@ Anke
Gelukkig herkende ze me inderdaad nog wel. Tommie was meteen aandacht aan het vragen en de grasjes kwamen ook meteen naar me toe.

@ Mara
Dankje!

@ Carolientjeuh
Ik vond het echt leuk om te zien hoe goed ze het bij jou hebben gehad, je merkte gewoon dat ze zich helemaal op hun gemak voelde bij jullie. Tommie heeft inderdaad het eerste gedeelte van de reis constant zitten te fluiten. Ik maar afvragen of hij nooit moe zou worden, maar nu zit hij toch wel uitgeput in zijn kooitje te slapen. Toch wel vermoeiend zo'n reis.
Heeel erg bedankt voor je goede zorgen  :).

-----------------------------------------------------------------

Net toen ik de beestjes wou ophalen kreeg ik een berichtje van Marlies dat ik als het mij uit zou komen Izzie al kon ophalen. Ik heb toen besloten om dat meteen te doen, omdat me dit ook weer een uur scheelde qua auto rijden. Maar voornamelijk natuurlijk omdat ik niet kon wachten  :-X.
Nu heb ik dus opeens 4 vogels in huis  ;D.

De reis ging erg goed. Het eerste gedeelte was Tommie contstant aan het fluiten, maar toen Izzie ook in de auto kwam merkte hij dat wel en durfde niet meer zo  ::). Izzie heeft een paar keer gefloten in de auto en kreeg dan meteen antwoord van Tommie.
Nu zit ze in een rustige kamer te wennen aan haar kooi. Ze is echt ontzettend oplettend en houdt alles in de gate.
Ik laat haar de rest van de dag wat met rust. Hopelijk gaat ze snel lekker wat eten enzo.
Ik zal morgen wat foto's maken, want ik wil haar nu nog niet teveel storen. Ze is trouwens echt ontzettend mooi.

Groetjes Danielle

Mara

Hoi Danielle

Wat leuk dat Izzie al bij je is. Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's!

mara

Anja

Anke

Hoi Danielle,
Wat leuk dat je Izzy nu al hebt ;D
Veel plezier met je nieuwe valkje!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

danielle

Citaat van: Bello op  2 september 2007, 20:51:44
Foto foto foto

wij willen foto's ;D

Dorothé

Morgen  ;).
Izzie is nu lekker een beetje aan het slapen. Het is in ieder geval al aan de donkere kant op de kamer. Ze heeft een keer al een beetje rondgelopen. Helaas nog niets gegeten/ gedronken, maar ik weet van mijn andere vogels dat dat wel een dagje kan duren. Verder is ze heel rustig en heeft af en toe al eens een kwekje geuit (ze is hier sneller mee dan Tommie  :-\).

Diaantje

Ho0i Danielle,

Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad.
Mijn vakantie was ook erg leuk..
Leuk dat je ook gelijk Izzie kon ophalen...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Mara

Hoi Danielle

Het is al morgen  ;) ;D en nog geen foto's.

mara

danielle

Ik ben vannochtend heel erg geschrokken  :'(.
Ik moest onverwachts snel weg (en vandaar ook nog geen foto's  ;)).
Ik zag dat Izzie nog steeds niets gegeten had en gedronken. Ze zat sinds gisteravond op het bovenste stokje, dus ik dacht ik zet wat water en eten vlak bij haar. Toen ik dit deed onstsnapte ze, oh wat is ze toch snel  :o.
Ze begon als een gek door de kamer te vliegen en vloog tegen de muren aan en naar het raam, waar gellukkig iets voor hing. Tijdens de vlucht verloor ze al een grote veer en toen ik haar pakte verloor ze weer twee grote veren, ws staartveren. Ik had niet het idee dat ik haar te stevig vast hield of zo, maar ze was wel uit alle macht aan het proberen om uit mijn hand te komen en begon flink te bijten, logisch ook want ze was echt bang en ik ook.
Gister merkte ik al dat haar staartveren flink in de war zaten, ik denk dus dat ze al een beetje los zaten ofzo, misschien door de reis of door het wennen van de kooi, want ze weet nog niet zo goed wat ze hiermee aan moet en is soms nogal druk en onverzichtig.
Verder zie ik niets aan haar zoals wondjes of iets dergelijks. Kan het kwaad dat ze wat veertjes heeft verloren?

Nou ik ga even uitrusten, even eten enzo en zal dan wat foto's maken. Ze lijkt trouwens al iets meer op d'r gemak en heeft volgens mij al wat gegeten, ze stak heel snel d'r kopje in het etensbakje en pakte er wat uit. Trosgierst heeft ze nog niet ontdekt. En nu is ze heel lief aan het kwekken.

Groetjes Danielle

Inge88

Hey Danielle,

Dat is zeker schrikken zeg! Ze is dus nog niet tam? Dan is het natuurlijk logisch dat zij in paniek door de kamer heen vliegt. Gelukkig kreeg je haar gauw weer te pakken. Ik denk niet dat de staartveren er uitgetrokken zijn ofzo door jou, want dat vergt wel wat kracht. Waardoor dan wel weet ik niet. Zat er bloed aan de veer? Want als dat niet het geval is, hoef je je er echt niet druk om te maken.
Ben benieuwd naar de foto's.

Mara

Hoi Danielle

Dat is zeker even schrikken zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat jij je rot geschrokken bent.

Ik wacht gewoon op de foto's hoor. Die komen vanzelf wel!

mara