19 juli 2025, 23:04:56

Pipi's vriendjes

Gestart door *Manon*, 26 februari 2007, 12:41:38

« vorige - volgende »

Caroline

Citaat van: Rob S op 31 januari 2008, 23:19:28
Hey Manon,

Wat is Tinco mooi, het is toch ook een cinnamon witmasker?

Hoi Rob,

Tibeau Tinco is een wildkleur Witmasker split voor bont {X1:  lutino}{X2: cinnamon} kanssplit gepareld  :D

Groetjes!!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mico

Hoi hoi Manon,

Wat leuk dat Tibeau Tinco nu bij jullie woont...en fijn dat alles goed is gegaan ondeweg. De foto's zijn heel leuk en je dochtertje staat er heel mooi op hoor met haar rode snoetje  ;D ;D

Groetjes,
Miranda en Corine

*Manon*

Hoi hoi,

Alles is goed hier, gisteravond woog Tibeau Tinco 86 gram, vanmorgen woog ie 82 gram, ben benieuwd wat het vanavond geeft, al moet dat bijna wel goed zitten, want hij is goed aan het eten.

Ik had een stengel trosgierst in de kooi gehangen en daar at ie gisteravond wat van, nou ja.. even wennen nog en alles is beter dan niks eten dan hé..

Maar vanmorgen zou meneer weer zo aan het trosgierst gaan en zijn zaadjes bleven lekker staan waar ze stonden zonder te worden aangeraakt door 'm :-\

Ik heb de stengel trosgierst er maar uitgehaald en toen ging hij zaadjes eten en nu zit hij er al een hele middag, maar of ie alleen maar gegeten heeft..... denkt het niet hé ;)
Dus ik ben benieuwd wat ie weegt vanavond.

Maar wat is het toch een lieverd, hij blijft lekker bij mij zitten en vliegt gelukkig niet weg, is ook beter even dan kan ie even weer wat op gewicht komen ;) :D

Groetjes Manon

Caroline

Wat ik zelf altijd doe als ik een nieuw valkje in huis heb, is ze eerst keurig de hele dag zaadjes laten eten .... hebben ze dit keurig gedaan, krijgen ze ´s avonds als beloning een trosgierst die ik weer verwijder al ze gaan slapen.

Op die manier dwing je ze af om gewone zaadjes te eten .... tuurlijk eten ze het liefst trosgierst, eivoer, brood e.d. dit is veel makkelijker  :), om voldoende echte zaadjes te pellen moeten ze hard werken, in het begin bijna de hele dag.  ;)

En verder wat je al doet, nog even niet laten vliegen, dit kost nog zoveel energie, vorige week vloog hij van de weegschaal en anderhalf rondje door onze niet zo hele grote huiskamer koste hem 2 gram!!  :o

Knuffel voor hem.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Silke *

Hoi Manon,

Ook bij jou was ik een tijdje weg en nu ga ik terug proberen je boekje bij te houden!

Tibeau Tinco is echt een héél mooi valkje en nog veel plezier ermee!

Deze is zó lief  :-*

Groetjes
Silke

Sharon

Hoi Manon

nou, het gaat wel goed bij je zo te lezen! Erg fijn hoor meid. Ik ben echt hartstikke blij voor jullie dat Tibeau Tinco zo goed bevalt en jullie zo van hem genieten. Maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht hoor.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

danielle

Hoi Manon,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!!
Wat een lief kopje heeft Tibeau TInco, echt geweldig.

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Hoi Manon ....ja ...Tibeau Tinco heeft echt wel een lief mooi knap koppie zeg !
Wat ? Eet hij liever zijn trosgierst dan zaadjes ..?
Dat kan toch niet he ..hihi !  Grtjs Ann

*Manon*

2 februari 2008, 11:36:12 #863 Last Edit: 2 februari 2008, 11:39:21 by Kruimel
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes :-*

Hoi Caroline,
Tibeau Tinco zat vanmorgen op een gewicht van 86, terwijl hij gisteravond 82 woog... Goed hé ;D ;D ;D
En inderdaad vliegt hij hier nog niet rond... wel lachen hoor, want hij zit op zijn etensbakje alsof ie 'm bewaakt.... hij zal wel denken: hier kom je me niet aan :D :D

Hoi Silke,
Geeft niks meid dat je er effe niet was, tis ook geen verplichting hé ;)
Dank je wel voor je berichtje

Hoi Sharon,
Het gaat inderdaad erg goed hier. Tibeau Tinco komt lekker weer terug op gewicht en hij blijft heerlijk bij me zitten.
Het is echt een schatje...

Hoi Danielle,
Dank je voor je felicitaties... hij is mooi hé... ik ben echt zo geweldig blij met hem, hij staat bij ons in de kamer ipv in de keuken wat ik eerst wou... maar dit is veel gezelliger ;D ;D

Hoi Ann,
Ja trosgierst eten en geen zaadjes.... dat kan natuurlijk niet, gelukkig is hij nu heel hard aan het eten in zijn zaadjes...  ;) ;) ;D

Tja.. verder niet echt veel nieuws eigenlijk. Saffier en Ruffle zitten nu nog bij elkaar in de kooi en worden al kleffer, maar dat is niet de bedoeling >:( >:(
Eigenlijk wou ik Tibeau Tinco met Saffier. Ik denk dat ik Saffier maar bij Tibeau Tinco in de kamer zet en Ruffle even apart, maar ook wel weer zielig, want zit hij alleen toe te kijken hoe gezellig Boyke en Lizzy het hebben :-\

Of Ruffle alleen in de kooi in de kamer en Tibeau Tinco bij Saffier... ja en zo blijf je ermee bezig hé... ;D ;D ;D
Zoeken naar de juiste weg en hopen dat je het goed doet....
Misschien dat Ruffle dan ook nog wat tammer wordt, hij is heel lief als je met hem alleen bent ;D ;D ;D
Nee gekheid, maar als er geen andere valkjes bij zijn is ie graag bij je en als ie in de groep is... gaat ie stoer doen  8) 8) 8) macho man :o 8) ;D ;D

** Caroline, bedankt voor de tip van de kleur... 's mooi ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Anke

Hoi Manon,
Ik kom er nu pas aan toe om hier te lezen hoe het met jou en je valkjes gaat.
Fijn dat TT het zo goed doet bij jou!!
Ik  heb erg van de foto's genoten. Die van je dochtertje met Tibeau Tinco is echt geweldig :-* :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Manon ...wat fijn te horen dat het goed gaat met de zaadjes
! Dat is een hele klus voor zo'n klein valkje he !
Komt wel dik in orde denk ik ....beetje oefenen  !
Grtjs Ann

Mara

Hoi Manon

Wat mooie foto's van je dochter en Tibeau Tinco, echt prachtig zeg. En wat is Sasha mooi! Geniet er maar lekker van.

mara

*Manon*

Hoi Anke, Ann en Mara,Dank jullie wel voor de berichtjes, het gaat inderdaad heel goed met Tibeau Tinco en we genieten volop, zie hieronder de updeet ;) :-*

Yes!!!!!!!!

Tibeau Tinco weegt 90 gram :o :o :o

Wat keek ik mijn ogen uit toen ik Tibeau Tinco vanmorgen op de weegschaal zette.... 90 gram woog ie en ik was helemaal blij.

Het gaat ook heel goed met hem, hij eet dus goed ;) ;) en hij zit graag bij me, vliegt ook nog steeds niet weg, maar hij is ook nog niet met de 'groten' eruit geweest hé, dat scheelt.

Tibeau Tinco is dikke maatjes met Saffier en ik heb hem dan ook bij haar in de kooi gedaan. Ruffle zit nu alleen in een kooi in de kamer en wordt dus nu ook weer wat vriendelijker naar ons toe. Gisteravond heb ik Ruffle meegenomen onder de douche en aangezien wij een piepkleine douche hebben, had ie niet veel keus dan bij mij te zitten... ;D ;) Hij had geen keus, maar hij vond het heerlijk.

Ik had nog wat foto's gemaakt van Saffier en Tibeau Tinco en ze zitten notabene al te kroelen samen, gaat goed hé, ik ben ook heel blij dat het zo klikt. Zal ze straks even plaatsen..

Tibeau Tinco is zo'n heerlijk valkje, zo lekker rustig en echt nog de kat uit de boom kijkend... zo lief ;D ;D

Vanmiddag had ik Ruffle en Tibeau Tinco samen in de kamer los en Ruffle wil meteen kroelen met Tibeau Tinco, maar dat liet die kleine zich toch echt niet gevallen, direct de beuk erin en even pikken naar Ruffle :-\ :-\ :-\ >:(

Toch wel zielig hoor die Ruffle, hij bedoelt het allemaal zo goed en toch gaan ze allemaal voor hem op de loop... Saffier en hij zaten eerst in de kooi, en hij kreeg ook steeds op de kop van Saffier en toen Tibeau Tinco bij Saffier in de kooi kwam, was het in no time.... kroelen...

Straks als het vriendinnetje van Ruffle gearriveerd is, dan doe ik ze direct samen in de kooi in de kamer, ik hoop zo dat dat goed gaat, zou toch helemaal geweldig zijn voor die lieve goedzak van een Ruffle :-*

Nou voor nu even deze updeet, ga even koffie drinken en dan zal ik de foto's even plaatsen...

Groetjes Manon

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja