12 mei 2025, 07:24:54

Chico,Lizzy en Yanki

Gestart door febvisje, 17 mei 2006, 00:42:05

« vorige - volgende »

Mara

Hey Febvisje

Alles goed met jou? Mijn valkjes doen het in elk geval goed, ze zijn uitgevlogen allemaal en groeien als kool. Hoop dat je kleine deugniet gauw zal genezen.

Liefs

Mara

febvisje

Hallo iedereen
Met Chico gaat alles al veel beter. Zijn oog is al helemaal aan het genezen. Hij heeft zijn nekkraagje nog wel aan, maar ik denk dat ik die binnen een dag of twee drie kan afdoen.
Zijn gewicht zit ook goed, altijd boven de 84 gr nu! Ik ben blij dat het zo rap gekomen is dat hij helemaal zelfstandig eet. Hopelijk geneest de rest van het oog ook snel zodat hij weer overal kan rond vliegen. DE grond van de kooi is toch niet echt interessant.

Ik wou nog even reageren over iets wat Mariska gezegd had en waar ik gisteren toch eens goed over na gedacht heb. Je hebt gelijk hoor, je kan bij een vogel niet zien als hij ziek wordt, pas als het te laat is en dat wil ik niet meer laten gebeuren. Vroeger is er zo al eentje gestorven, maar dat lag aan zijn hart.
Ik ben echt blij dat het beter met hem gaat.
Straks neem ik hem nog even op mijn schoot zonder de nekkraag en dan kan hij zich nog eens goed poetsen en misschien ook wel vliegen. Dan doe ik wel even eerst de lichten uit in geval hij tegen de lampen vliegt.

Toen ik daarjuist even mijn kopie in zijn kooi stak en bleef kijken had ik het gevoel dat hij mij probeerde te imponeren. Hij begon rond te lopen op de grond met zijn vleugels wijd. Is dat niet nog een beetje vroeg? Hij is nu 2 maanden. Maar als, zou ik nog gelijk kunnen hebben dat het een mannetje is.
Wanneer is de broedperiode nu eigenlijk gedaan? Of is dat het gehele jaar door? Omdat wij graag nog een vogeltje in september zouden willen bij pakken.

Grt jane

febvisje

Nu nog even een  paar foto's anders is mijn tekst weer weg.

Lekker zaadjes aan het eten en gestoord door mij  :-\

Hier nog even een nieuwsgierige blik op zijn oog van dichtbij  :o

Hier begon hij juist met zijn vleugels open rond te lopen. Ook mooi de gele vlekjes die je goed kan zien op zijn linkervleugel

Tot ziens

febvisje

Ik wil er uit. Het is hier zo saaaaai. Die ander tegenover mij zegt ook nooit iets terug. (spiegelbeeld)

Nu eerst eens lekker mijn vleugels uit slaan. Gohh wat is dat lekker. Zo'n windje maken. Vind baasje ook heerlijk.  :D

Nu ik dat stom nekkraagje niet meer aan heb kan ik me nog eens lekker kuisen. Oh, dat doet zo'n deugd.  ::)

Misschien even krabben aan mijn oog? Het jeukt toch zo erg.

... wat gezien?... Heb jij iets gezien? IK heb niets gezien...

... maar nee, ik heb niet gekrabd. Ik zou niet durven  :-\ . Ik ben me gewoon aan het poetsen

zie je? Lekker de oksels niet vergeten.  :) Alles moet proper zijn.

Maar nu ben ik weer weg hoor, ben toch geen meneer proper.

Groetjes Chico

febvisje

Dat was even een verhaaltje van Chico.
Toen ie zich aan het poetsen was heb ik af en toe de kleine veertjes moeten verwijderen die door de lucht weer aan zijn veren gingen hangen. Daar stoort die zich dus helemaal niet aan. Ook als hij begint te krabben aan zijn oog en ik dat zie, steek ik mijn hand ertussen en ofwel probeert hij het dan toch, wat dan tegen mijn hand is, ofwel stopt hij vanaf hij mijn hand ziet. Slimmerik. Ben ik even aan het tippen, begint hij gelijk weer te krabben. Ik heb hem dan maar een beetje en heel voorzichtig over zijn oogje gestreeld. Daar kan hij niet genoeg van krijgen hoor. Nog, nog lijkt het dan als ik mijn hand wegtrek en hij met zijn kopje blijft zoals het was. Ik mag er wel aan komen hoor, aan dat oog. Maar ook niet te lang.  ::)

Grt jane

Monky

Hi Jane,

Leuk verhaaltje bij je foto´s :)

Ik hoop dat het oogje van Chicko snel weer beter is. Als je het idee hebt, dat het niet helpt, raadpleeg dan weer even de dierenarts. Het kan best zijn dat dit dan niet het juiste zalfje is.

Ik moet zeggen, het is een mooi valkje  :)

Groetjes,
Monky

Mara

Hey Jane

Ik ben blij om te horen dat het beter gaat met Chico. Gelukkig maar.

Dus je wilt er een valkje bij? Al enig idee wat voor?

Liefs

Mara

febvisje

Dank je wel Monky. Het gaat al veel beter met hem hoor. Alleen zijn veren zijn nog niet helemaal terug gegroeid.
Ik zou liefst van al een geparelde hebben Mara. Bont of witmasker. Maar ik weet nog niet wat Chico is. Ook ga ik het deze zomer vrij druk hebben en daarom maar na de zomer beginnen kijken voor eentje. Ik vind de jouwe wel heel mooi, maar je woont te ver om het maar in overweging te trekken. Zo een lange reis wil ik de vogel dan ook besparen. Ik was er kort voor om het je te vragen, maar toen zei je dat je in Limburg in Nederland woonde en dat is toch wel te ver. Als je al eentje ging afgestaan hebben.

Grt jane

Caroline

Hoi hoi!!

Wat goed dat het steeds een beetje beter gaan met Chico. Gaat vast helemaal goed komen. Leuke foto's heb je gemaakt.  :D

Hou er wel rekening mee dat als je na september nog een valkje erbij wilt  nemen dat dan bijna het broedseizoen buiten voorbij is dus het aanbod aan aanzienlijk kleiner.

Ben wel heel erg benieuwd welke kleur het vriendje van Chico wordt.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Citaat van: febvisje op 20 juni 2006, 22:53:36
Dank je wel Monky. Het gaat al veel beter met hem hoor. Alleen zijn veren zijn nog niet helemaal terug gegroeid.
Ik zou liefst van al een geparelde hebben Mara. Bont of witmasker. Maar ik weet nog niet wat Chico is. Ook ga ik het deze zomer vrij druk hebben en daarom maar na de zomer beginnen kijken voor eentje. Ik vind de jouwe wel heel mooi, maar je woont te ver om het maar in overweging te trekken. Zo een lange reis wil ik de vogel dan ook besparen. Ik was er kort voor om het je te vragen, maar toen zei je dat je in Limburg in Nederland woonde en dat is toch wel te ver. Als je al eentje ging afgestaan hebben.

Grt jane

Ik had er best wel eentje aan jou willen afstaan hoor! Ik gun mijn schatjes een goed tehuis en als ik jouw verhaal zo over Chico lees dan denk ik wel dat een valkje bij jou goed verzorgd is. Jij woont in de buurt van Scheveningen?

Maar goed, ik had hem dus met plezier aan jou afgestaan maar ik moet ook nog even wachten wat voor geslacht mijn lieverds hebben. Ze zijn echt mooi geworden, zal van de week nieuwe foto's plaatsen.

En geparelde zijn ook min of meer mijn favorietjes.

Groetjes

Mara

febvisje

BEdankt Caroline, ja het gaat helemaal beter. Is het broedseizoen al in september gedaan? Moet ik dan toch al vroeger kijken.
Ik woon in België Mara. Aan de kust, precies in het midden. Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.
Dus misschien wie weet wordt het iets om een valkje te halen bij Mara. We zullen zien.

Grt jane

hippysuus

Hoi Jane,

Wat fijn dat het beter gaat met kleine Chico. Dat kraagje ziet wel vreemd uit, dat heb ik nog nooit gezien. Wat zal hij blij zijn als het er straks af mag!

Mijn Mupke heb ik nu sinds vrijdag thuis en het is een heerlijk beestje. Die vind het ook zalig om lekker te knuffelen. Dat met die vleugeltjes doet de mijne ook, ik schrik er soms van. Zit je net lekker te knuffelen en dan ineens flap...beide vleugels uit en zelfs de staartveertjes gespreid ;D

Groetjes,
Suus

febvisje

Ja, Chico begint wel eens hevig met zijn vleugels te slaan. Hij vliegt dan niet weg hoor, maar wel veel beweging met zijn vleugels. Vind dat wel tof om te zien.
Ik vond dat kraagje ook eerst raar, maar achteraf gezien denk ik dat het beter is dan zo eentje dat omhoog steekt omdat ze daar nog met hun voeten aan de ogen kunnen. Het helpt, dat is het belangrijkste.

Grt jane

febvisje

Hallo iedereen
Heeft jullie valkje dat ook dat hij zo graag op zijn geheel kopje gekroeld wordt? Chico heeft het zelfs graag als ik zijn snavel streel en tussen zijn ogen en op zijn kuif, onder zijn kin. Hij legt altijd zijn snavel op mijn ene vinger en dan begin ik daar en werk ik me naar boven tot in zijn nek. Zo'n kroelkop.  ;D Die geluidjes maakt hij nu niet meer zo tijdens het kroelen. Ik denk dat ik er vanavond dat nekkraagje afhaal, zijn oog is helemaal beter. We zullen eens proberen. Of zou het beter zijn dat kraagje s'nachts aan te doen, nog even en over dag af?

Grt jane

Mara

Citaat van: febvisje op 21 juni 2006, 22:42:43
BEdankt Caroline, ja het gaat helemaal beter. Is het broedseizoen al in september gedaan? Moet ik dan toch al vroeger kijken.
Ik woon in België Mara. Aan de kust, precies in het midden. Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.
Dus misschien wie weet wordt het iets om een valkje te halen bij Mara. We zullen zien.

Grt jane

Wie weet wordt het wel iets Jane, zou wel leuk zijn. Vind het ook leuk om te horen dat je vriend helemaal verliefd is op mijn valkjes. Ze zijn echt lief, natuurlijk niet handtam omdat ze in de voliére zitten maar ze zijn zeker niet mensenschuw.

We wachten gewoon af.

Groetjes

Mara