21 juli 2025, 14:24:27

Chico,Lizzy en Yanki

Gestart door febvisje, 17 mei 2006, 00:42:05

« vorige - volgende »

febvisje

Hallo iedereen
Wat een druk weekend. Ik heb gewoon geen tijd gehad om te reageren, met al dat werk. Met Chico gaat het veel beter. Zijn kraag is er helemaal van en hij geniet ervan dat hij kan klimmen en vliegen en zo. Hij eet alles heel goed en heeft een mooi gewicht, dat nog blijft stijgen met de dag.
Ook heb ik de knoop doorgehakt dat als Mara nog wil, ik een kleintje van haar zou willen. We hebben hier eerst zitten twijfelen, nee eigenlijk ik niet, eerder mijn vriend, omdat de vogels niet handtam zijn. Ik denk persoonlijk dat ik hem wel tam zou krijgen, het jonkie is ook nog jong. Buiten dat, is het ook niet zo belangrijk dat ze handtam zijn. Het is wel een leuk extraatje.
Het is nu zien naar Mara haar antwoord.
Ik weet nog niet eens of haar jongen al zelfstandig eten.
We zullen wel zien.

Grt jane

Mara

Hey Jane

Tja, dat is het probleem als ze buiten zitten, dat ze niet handtam zijn. Ze zijn zeker niet bang want ze worden door mij, mijn vader en moeder verzorgd en zo nu en dan is mijn broer ook in de voliere te vinden. Ze laten zich niet makkelijk pakken maar je kunt ze, denk ik, nog wel tam maken. Ze zijn echt aan mensen gewend want vanaf dag een dat ze uit het ei waren heb ik er veel tijd aan besteed, maar heb geen ruimte om ze binnen te houden om ze tam te maken.

Iedereen eet zelfstandig op het moment, maar soms vinden ze het gewoon leuk om nog door pa gevoerd te worden maar hij doet het steeds minder. Vandaag heeft een valkje een uur zitten te bedelen en pap gaf niet toe, het einde van het liedje was dat die kleine belhamel toch maar naar de voerbak ging. Mafketels hier hoor.

Ik moet zeggen dat het vooruitzicht me toch wel een beetje zeer zal doen, hou nu al zoveel van ze. Maar ik verlies hem/ haar niet helemaal uit het oog want je zult me zeker op de hoogte houden. En misschien mag ik wel een keertje op visite komen om te kijken hoe het met mijn stukje ondeugd gaat?

Dus in principe, ja, als jij er eentje wilt dan kunnen we beslist wat overeen komen.

GRoetjes

Mara

febvisje

Hallo Mara
Vriendelijk bedankt.
Ik heb het vandaag niet kunnen laten. Ik was in de dierenzaak waar wij altijd gaan, achter eten en zo. In de afdeling dieren heb ik een valkparkiet gezien die me niet meer uit het hoofd ging. Ik ben naar buiten en heb betaald en in de auto heb ik toch even zitten denken en bellen met mijn vriend. De zaak haalt hun dieren altijd van privé kweekers hier in de buurt. Ook mijn vriend heeft er vroeger kleintjes aan gegeven, ze zijn dus niet geïmporteerd of zo. Ik heb het dus niet kunnen laten en heb haar mee genomen. Het is een cinnamon, met een mooie streepvariatie op haar staart. IK ging ze eerst een tijdje in de kleine kooi laten, maar die is toch niet gezellig en in de andere kleine kooi zitten sinds vorige week twee kanaries, dus dat is ook geen optie. Ik heb ze deze namiddag nog even laten wennen, maar ze waren aan het roepen en tieren naar elkaar, dus heb ik Chicita, want zo noemt ze maar bij Chico in de kooi gedaan. Ze zijn elkaar nu al een uurtje of zo aan het verkennen. Ze is wel een beetje gewend aan handen en eet dus ook trosgierst uit mijn hand, maar verder durfde ze nog niet gaan. Het is wel grappig om te zien hoe Chico iedere keer zijn veren helemaal spreid als zij in de buurt komt. Hij laat zich wel een beetje doen. Is nogal bang van haar.
Momenteel kan ik nog geen foto's plaatsen omdat wij onze memoriekaart kwijt zijn. We zoeken en hopen dat het al gauw in orde en rust komt hier.
Van Manja zou ik er trots deze toch ook nog eentje willen nemen. Alleen weet ik nog niet wanneer. We zullen eerst eens zien hoe deze twee overeen komen. Straks moet mijn vriend nog een volière bij bouwen :D

Grt jane

febvisje

Ik denk dat Chico zijn veren spreid als verdediging. Hij is echt heel erg bang, als zij maar in zijn buurt komt. Ze doet niets hoor, ze komt alleen dichter en kijkt en hij vliegt er als een zot vandoor. Chicita maakt wel mooie geluidjes. Chico heeft dat een beetje afgeleerd de laatste tijd, je hoorde hem bijna niet meer. Misschien leert ze hem een beetje vogelgeluidjes maken.

febvisje

Hallo iedereen
De eerste nacht is overstaan. Ze zijn nog altijd niet echt close, maar ze zitten wel al naast elkaar. Iedere keer dat Chicita dichter wil komen blaast Chico naar haar. Ze blazen ook wel eens allebei naar elkaar, maar echt bijten is tot nog toe nog niet gebeurd. Hopelijk gaat dat ook niet komen.
Ik heb hen juist een douche gegeven en daar was zij heel erg zot op. Ze eet ook heel goed, maar wegen durf ik haar nog niet, omdat ze ook nog niet op mijn vinger komt. Ze laat wel haar buikje strelen, maar verder wil ik ook nog niet gaan.
Tja, spijtig dat ik nog geen foto's kan maken, maar ik ben een oplossing aan het zoeken om zo foto's van mijn kamera te downloaden.

Grt jane

febvisje

Ik ben momenteel bezig de kooien aan het veranderen. Ik zit hier nu al twee uur en Chicita zit nogal rustig en dik en ze beweegt niet echt veel. Ik denk dat ik haar toch nog apart ga zetten. Ik wil niet dat ze een ziekte aan Chico geeft. Vind het wel erg, al die opschudding voor haar, maar ik wil echt niet dat er hier eentje ziek wordt. Hopelijk is het niet te laat.

Grt jane

febvisje

28 juni 2006, 16:21:58 #126 Last Edit: 28 juni 2006, 16:29:20 by febvisje
Ocharme. Nu is ze helemaal zenuwachtig.
Chico heeft zich er helemaal niet van aangetrokken. Hij blijft zich zelfs gewoon verder poetsen.
Nee, het is echt beter zo.
Ze staan nu redelijk ver van elkaar, wel op gehoorsafstand. Ik weet het soms ook niet. Is het nu wel goed wat ik doe?

Mara

Hey Jane

Wil je er nu wel nog eentje van mij? Was me er al op voorbereiden maar als je er geen meer wilt, begrijp ik dat ook.

Je hebt goed gehandeld. Als ze dik zit en weinig beweegt dan zou ik haar inderdaad in quarantaine zetten. Hoe was ze trouwens in de dierenzaak? Zat ze daar ook dik? Het kan ook zijn dat het van de omwisseling komt hoor, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen.

Als je een van mijn jonge valken nog wilt hebben voor je voliere, mij maakt het niet zo veel uit om ze gewoon langer hier in de voliere te laten zitten hoor.

Laat me maar wat weten....was eigenlijk wel trots dat je een van mijn valkjes wilde hebben.

Liefs  :-*

Mara

febvisje

Hi Mara

Ik zou toch nog graag eentje van jou willen, maar eerst wil ik zien hoe het hier zit.
Mijn vriend is vanaf volgende week op vakantie voor drie weken en het is dan dat ik er eentje zou willen halen bij je, maar alleen als het hier goed gaat natuurlijk.
Chicita was niet bol in de winkel, ze was erg actief. Ik denk ook dat het door al de oproer zal komen. Nu laat ik haar een tijdje met rust en dan zien we wel.

Grt jane

Caroline

Hoi hoi!!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

febvisje

Dank je wel Caroline
Ik ben nog wel erg bang dat ik zo veel verkeerd zou doen.

febvisje

Momenteel is het rustig hier.
Chicita zit nog apart in haar kooi en Chico trekt zich daar nog niet zo veel van aan. Ik denk dat hij al te lang alleen onder mensen heeft gezeten. Hij hecht meer belang aan waar wij naartoe gaan dan dat Chicita zit te fluiten. Soms fluit hij even terug, maar meer ook niet.
Zijn oog is helemaal genezen, gelukkig.
Chicita eet nog niet echt veel. In het begin wel, toen ze even bij Chico zat, maar ik denk dat ze vandaag niet veel gegeten heeft. Ze zit ook constant op de zelfde plaats. Ik zal haar morgennamiddag eens goed in het oog houden.

Vandaag heb ik ook het zoeken naar de memoriekaart op gegeven en dus maar een nieuwtje gekocht, met minder capaciteit. Die ander was toch veel te groot eigenlijk. Straks dus nog even een paar foto's.

Grt jane

febvisje

Zotte Chico wil alleen maar gekroeld worden en maakt zich boos op mijn vinger als ik dat niet doe

En hier is ze dan, onze nieuwsgierige Chicita, want een camera heeft ze nog niet gezien denk ik

Zo een lief gezichtje

En nog eentje omdat ik het niet kan laten en blij ben mijn fotoapparaat terug te kunnen gebruiken

jane

febvisje

Hallo iedereen
Ik merk toch dat ik niet veel tijd heb en de zomer is nog maar begonnen. Hiermee heb ik dan ook het besluit genomen om toch nog te wachten met nog een valkje. IK wil de tijd die ik heb voor de valkjes goed besteden aan Chicita en Chico. Die twee hebben namelijk nog veel van mijn tijd nodig.
Toen ik gisteren aan het werken was heeft mijn vriend, Ruben C en C toch maar samen gezet. Ik had ze deze week al wel met de kooien bij elkaar gezet tijdens de namiddag, want Chicita wou enkel in de buurt van Chico eten. Daarom en omdat ze zo stil geworden is heeft Ruben ze dan weer in de grote kooi bij Chico gezet. Ze zat ook niet meer bol de laatste dagen en ze was actief en levendig, als ze Chico zag natuurlijk. Dat gaat nu wel goed.
De anders zo bange Chico is gisteren naar haar gekomen en begon haar te kroelen.  ;D Ja hoor, hij is anders toch zo bang voor haar!!! Nu, madam vond dat blijkbaar niet tof, want ze heeft zich vlug uit de voeten gemaakt. Wel raar, eerst komt zij de hele tijd in zijn buurt en als hij dan komt is ze weg. Versta iemand die vogels  ;)
Nu ga ik nog een paar foto's zetten en dan weer gaan werken. Wat een leven. Moet ik toch wel in de zon gaan zitten deze namiddag  8)

Grt jane

febvisje

Hier is Chicita dus aan het eten. NOg in haar kleine kooi naast Chico zijn groten kooi en dat aan het raam.

Hier dus ook.

En hier dus ook. Maar ik was blij hoor, want dat was de eerste keer dat ik haar lange tijd heb zien eten.

Chico vond dat allemaal toch raar hoor. Hij was spijtig genoeg eerst niet zo geïnteresseerd in haar doen, maar nu gelukkig wel. Hier zie je ook goed hoe zijn oog bijna genezen was, nu is dat gelukkig helemaal over.

Wat zag dat er toch oneerlijk uit e? Maar het is nu al anders, gelukkig. En Chicita is veel meer op haar gemak.

We hebben haar dan een lekkere douche gegeven, en amaai, ze was er zot van! ::) Het water was op, toen zijn we gestopt  :D. Wat een scheetje toch

En hier nog even een paar foto's hoe ze er nu bij zitten
Chicita

en natuurlijk ook Chico

Zijn oog is overigens helemaal genezen. Gelukkig. Alle veertjes zijn terug gegroeid.

En hier samen

Grt jane