2 mei 2025, 23:48:07

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Rob,

Wat een prachtige witmasker bont geparelde pop!!
Heeft ze geen ventje meer? Of laat hij haar alleen zitten?

Een geslaagd broedseizoen gewenst!!

Groetjes, Gerda

Rob S

Hey Gerda

Dank je ;D! Het is de bedoeling dat ze gekoppeld wordt aan de bonte man, die op de onderste foto staat. Hij is split voor witmasker, gepareld en cinnamon. Er is wel een paar keer gepaard, maar hij laat haar tot nu toe alleen zitten. Dit mannetje is overigens nog niet eens een jaar oud. Ik hoop dat het de 2e ronde beter gaat, maar dat zie ik vanzelf wel.

Groetjes

Saar

Hey Rob mooie foto's!
En je nieuwe man is echt schitterend :o
Groetjes Saar :-*

Gerda

Citaat van: Rob S op 28 maart 2007, 19:27:22

Het is de bedoeling dat ze gekoppeld wordt aan de bonte man, die op de onderste foto staat. Hij is split voor witmasker, gepareld en cinnamon. Er is wel een paar keer gepaard, maar hij laat haar tot nu toe alleen zitten. Dit mannetje is overigens nog niet eens een jaar oud. Ik hoop dat het de 2e ronde beter gaat, maar dat zie ik vanzelf wel.

Hoi Rob,

Mooie splits. Hopelijk krijg je veel valkjes die op moeder gaan lijken. Die vind ik echt prachtig. Die donkere vleugels met mooie parels en dat witte lijfje!! Wauw, mooi contrast!!
Ik zag op de foto dat het een ventje is dat zijn visgraatmotiefstaartveren (echt een woord voor galgje ;D) nog heeft. Dus nog jong!
Hopelijk pakt hij straks het ouderschap goed op!

Groetjes, Gerda

Rob S

Hoi Gerda,

Dat komt ook omdat hij bont is ;). Bonte valkjes verliezen hun visgraatpatroon niet. Ik denk dat hij nu 10 maand oud is.

Groetjes

caro

Hoi Rob,

Wat een schitterende vogels allemaal.

Moeilijk he het wachten tot de eitjes uit komen. Het eruit kijken helpt niet, jammer genoeg ;D.

Veel succes

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

•=Bonnie=•

Hoe lang zit die witmasker bonte pop van jou al alleen op de eitjes? Robijn heeft het hier nu al twee keer gedaan maar die komt er dan na tien dagen af. Niet dat dit erg is want zonder man heb je toch geen bevruchte eitjes ;)

Rob S

Hoi Caro,

Dank je, en nee dat eruit kijken helpt niet. Maar als het goed is komt zondag het eerste donsje ter wereld ;D

Hey Bonnie

Die zit nu zo'n 10 dagen te broeden, en ze houdt het nog steeds keurig vol. Ze heeft wel een aantal keer gepaard met de bonte man, maar die geeft er vervolgens de brui aan. En wat ik heb gezien lijken er zowiezo 2 bevrucht te zijn. Maar als de eitjes uitkomen worden de jongen toch overgelegd, anders vrees ik ervoor dat ze niet oud zullen worden.

Groetjes

margreet

halloo Rob,

Succes morgen, misschien het 1e uitgekomen eitje.
Het weer werkt in ieder geval mee.

groetjes Margreet

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Zou leuk zijn, je eerste valkje op 1 april. ::) :P ;D

Rob S

Nog geen jonge valkjes :(,l maar de dag is bij lange na nog niet om. Verder gaat het de goede kant op met alle stelletjes vogels die ik heb, het is een waar liefdesparadijs. Valken op eieren, de splendidparkietjes zitten continu in het blok maar hebben nog geen eieren, de diamantduifjes gebruiken het bakje voor het eivoer als nestbakje, en de kwartels zijn ook druk bezig om een nestje te bouwen en er word volop gepaard ;D Dat konden nog wel eens aardig wat jonge vogels worden dit jaar ;)

Groetjes Rob

Mara

Hoi Rob

Dat is alleen maar leuk toch!

Mara

Rob S

Dat is zeker leuk ;D! Alleen ik hoop dat als ik zoveel jongen krijg dat ik ze ook kwijt kan raken, wat afgelopen jaar een probleem was ;)

Het lijkt me echt super als de kwartels gaan broeden, vroeger heb ik ook 1x jongen gehad van de kwartels (natuurbroed). Die jonge kwarteltjes zijn dan zo klein en huppelen al direct door de voliere heen, dat is echt geweldig!

Mara

Hoi Rob

Ik heb ook ooit een kwarteltje gehad...ging ook nog dezelfde dag dood omdat de ouders het deden pikken. Was hartstikke zielig maar zeker bijzonder om te zien dat ze zich eigenlijk al meteen kunnen redden...

mara