3 mei 2025, 00:40:06

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Riny

Citaat van: Rob S op  1 april 2007, 12:57:53

Die jonge kwarteltjes zijn dan zo klein en huppelen al direct door de voliere heen, dat is echt geweldig!

Hoy Rob
Let je dan wel op de mazen van je volieregaas?
Ze kunnen overal doorheen, het zijn net hommels.
Groetjes Riny

Rob S

Dat klopt, daar weet ik van. Daarom zal ik in de voliere een of andere bak neerzetten waar ze dan in kunnen met de moeder erbij in.

Groetjes

•=Bonnie=•

Hey Rob, tot mijn stomme verbazing had ik gisteren, op 1 april dus al wel twee jongen. Ik verwachte ze pas zo rond vrijdag de eersten :)

Bij jou gaat het nu ook niet lang meer duren. :)

Rob S

Hey Bonnie,

Ja ik las het net in je dagboekje! Leuk man!
Ik heb bij mij de datum bepaald via de kweekkalender hier op de site, maar die gaat uit van 19 dagen broeden. Dat klopt dus niet. Vandaar dat er ook nog geen ei is uitgekomen ;). Als ik van 21 dagen broeden uitga moet morgen het 1e eitje uitkomen, dus het wordt spannend...

Groetjes Rob

•=Bonnie=•

Nou bij mij klopt het wel zo'n beetje, als ik reken dat ze vanaf dag 1 zijn gaan broeden kom ik al op slechts 18 dagen!

En, piept er al wat bij jou of is de eerste er al? :)

Rob S

Dan heb ik een verassing, er zijn er al 2 ;D ;D! Toen ik net van school weer kwam heb ik gekeken en het 2e donsje kroop net uit het ei. Het zijn allebei geparelde lutino popjes en mogelijk ook cinnamon.

En er is trouwens weer een eitje kapot bij het koppel gepareld x witmasker cinnamon primrose, dit is het 3e eitje al dat kapot is >:(

Groetjes Rob

•=Bonnie=•

Hey gaaf, gefeli met je jongen, prachtige mutatie vind ik dat opaline-lutino :)

Dat koppel wiens eitjes stuk gaan, misschien kan je een wat zachtere bodemvulling gebruiken en de kast wat hoger opvullen zodat ze niet zover naar beneden moeten?

Rob S

margreet

hallo Rob,

Gefeliciteerd met je jonkies, en zo'n mooie mutatie.
Bij mij komen ze al uit het blok, gaat zo snel.

groetjes Margreet

caro

Hoi Rob,

Gefeliciteerd met je donsjes. Gelukkig niet ineens zoveel als bij mij ;D :D.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Rob S

Bedankt allemaal!

De jonkies worden goed gevoerd, ik heb net weer even gekeken en de kropjes zaten keurig vol :D. Verder zijn er nog geen donsjes bijgekomen.

Groetjes

Rob S

De bont geparelde pop lijkt er ook de brui eraan te geven. Ik heb gister haar eitjes overgelegd, 2 naar het koppel met de 2 jongen en 3 naar het koppel waarvan de eitjes sneuvelen. Dit had ik al gedaan uit voorzorg omdat ze al steeds vaker van het nest was. En nu zit ze bijna niet meer op het nest. Afwachten wat er van de eitjes terechtkomt. Ik verwacht er niet al te veel meer van, want ze zijn onderhand wel regelmatig koud geweest denk ik.

Groetjes

Riny

Hoy Rob
Jammer dat er weer eitjes kapot zijn bij je mooie koppel, witmasker cinnamon/primrose.
Ik duim voor je dat de eitjes toch nog uitkomen van de bont geparelde pop.
Groetjes Riny

•=Bonnie=•

NIet te vlug opgeven die eitjes, lees dat verhaal maar eens in mijn dagboek of onder "kweken" over de eitjes van Schnippie en Mokka. T' is nog niet verloren :)

Rob S

Ik heb het net gelezen, ik hoop dat het ook zo bij mij gaat ;D

Verder geen veranderingen hier. De splendids hebben trouwens wel een kuil gemaakt in de hoek van het broedblok, misschien belooft dat wat ;)

Groetjes