3 mei 2025, 14:53:29

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Hallo allemaal,

En er is een donsje bijgekomen, weer een geparelde lutino die misschien cinnamon is ;D!

Verder zijn de duifjes ook druk aan het werk om een nestje te bouwen :)

Groetjes Rob

♪ Marlies

Hoi Rob, ;D

Het gaat goed daar bij jou.
Ik hoop dat het hier ook snel gaat beginnen met jongen. ::) :P

Groetjes Marlies ;)

Saar

Ik wens je fijne paasdagen :D

Groetjes Saar :-*

Mara

Mandy

Hoe is het nu met de eitjes die afgekoeld geweest zijn?
Ik heb hier weer eitjes die het gered hebben, ongelooflijk hoor. :D
Gefeliciteerd met de 3 donsjes. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rob S

Hoi Mandy,

Vandaag zou daar het eerste eitje van uit moeten komen, maar vanmiddag om half 2 was er nog niets. Van het koppel bont x witmasker cinnamon primrose zou ook het 1e eitje vandaag uit moeten komen, maar daar lag vanmiddag ook nog niets.

Vanmiddag heb ik geprobeerd om de jongen te ringen, maar dat was nog geen succes. De ringen gleden er zo weer af, dus morgen maar weer proberen.

Maar er is ook goed nieuws, het nieuwe bont geparelde cinnamon mannetje heeft de witmasker cinnamon primrose pop weten te verleiden. Vanmiddag zaten ze allebei in het broedblok ;D ;D ;D!
Ook zijn de duifjes aan het broeden, daar liggen 2 eitjes. De kwartels zijn ook aardig aan de gang, er wordt heel wat af gewipwapt en er lag ook al een ei. Maar die is na 2 dagen spoorloos verdwenen.

Groetjes Rob

Ivy

Hoi Rob.
Gefeliciteerd met je donsjes...
Ik hoop voor je dat de eitjes toch nog uitkomen, ik ben zo benieuwd naar je primrose jonkies  :D
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

•=Bonnie=•

Als ze koud zijn geweest ontwikkelen ze langzamer, dus nogniet wanhopen. Mijn wonder eitje piept en kan elk moment uitkomen nu :)

Rob S

Citaat van: Bonnie op 10 april 2007, 17:59:40
Als ze koud zijn geweest ontwikkelen ze langzamer, dus nogniet wanhopen. Mijn wonder eitje piept en kan elk moment uitkomen nu :)

Maar dat doe ik ook niet hoor, ik wacht rustig af. Wat anders doen kun je toch niet :P. Ik ben wel erg benieuwd naar de jongen, vooral hoe de bonttekening vererft. De man is namelijk split bont, en uit het vorige nestje kwam een mannetje die alleen gele vleugelpennen heeft en wat vlekjes op de borst.

Groetjes Rob

Rob S

Ik heb vanmiddag even de 2 oudste jonge valkjes geringd, wat een hels karwei is dat zeg. Nu maar hopen dat de ringen blijven zitten, en ik niet nog een keer moet.

Verder heeft een kwarteltje ook een ei gelegd, maar ze legt ze nog heel verspreid door de voliere, dus ik denk niet dat het voorlopig een nestje wordt.

Ook zijn er nog geen eitjes meer uitgekomen, ik wacht af ;)

Groetjes

Rob S

De ringen blijven gelukkig goed zitten :). Maar de ouders gaan wel steeds vaker van het nest af, terwijl de oudste 2 nog maar 9 dagen oud zijn. Ik hoop dat dat goed blijft gaan.

Verder is het koppel gepareld split bont x witmasker cinnamon primrose van de eitjes af. Vanmorgen waren ze alweer druk bezig met nieuwe eitjes verwekken. Ik hoop dat dat beter gaat dan de eerste ronde.

Groetjes

Ivy

Hoi Rob.
Dat deden ze hier ook, het laatste jong was zelfs nog jonger. Zodra alle eitjes uitkomen, zie je ze steeds vaker samen uit...
Maar de jonkies kunnen elkaar al wat warm houden dus het zou goed moeten komen, zolang je ouders goed blijven voeren.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

♪ Marlies

Vaak zie je de kleintjes ook echt in het midden zitten.
De temperaturen buiten zijn overdag ook vrij hoog, dus daar zou ik me niet echt zorgen over maken.

Groetjes Marlies ;)

Rob S

12 april 2007, 18:23:57 #478 Last Edit: 17 april 2007, 17:46:21 by Rob S
Ze voeren heel goed, de kropjes zitten bijna continu vol ;D!

Ik heb weer even wat foto's gemaakt, werd wel weer tijd:

Het oudste jonge valkje, nu 9 dagen oud en lutino gepareld

Jong valkje 2, ook 9 dagen oud en lutino gepareld

Het allerjongste valkje, 6 dagen oud en wederom lutino gepareld

Alle 3 jonge valkjes bij elkaar

De witmasker cinnamon primrose pop die bij de nieuwe man zit.

Hier de man die bij de witmasker cinnamon primrose pop hoort.

De cinnamon geparelde pop, mams van de 3 donsjes

Lutino geparelde man, paps van de 3 donsjes

De bont geparelde witmasker pop.

De bonte man, die hopelijk ooit de man gaat worden van de bont geparelde witmasker pop.

En zo broeden mijn duifjes ;D

Of op deze manier ;D

Groetjes Rob

margreet

hallo Rob,

Mooie fotoserie van je valken.
En lieve jonkies, maar wat me wel opvalt is dat ze zo weinig dons hebben. Maar dat komt vast wel goed met de echte veren.

groetjes Margreet