3 mei 2025, 00:38:11

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

Rob S

Hoi allemaal,

Het 1e ei is helaas al gesneuveld, ik was vandaag even aan het kijken bij de vogels en ik zag dat er al een gat in zat. Maar niet getreurd, er zullen er nog wel meer komen.

Mijn bonte mannetje fluit de longen uit zijn lijf om een popje te versieren, maar het lukt hem nog niet. Ik hoop dat de bont geparelde witmasker pop straks wel interesse gaat tonen als de geparelde lutino en de cinnamon geparelde pop druk zijn met het nest...

Hoi Margreet,

Dan zullen het wel kauwen zijn, hier in het dorp zit ook een hele grote kolonie en wij hebben ze heel af en toe in de tuin zitten, maar die worden direct weggejaagd door de eksters...

Groetjes

Rob S

Hallo,

En het 2e eitje is gelegd, en de 3e zit er ook aan te komen. De cinnamon geparelde pop heeft alweer een knik in de staart. Het 1e eitje heb ik maar weggehaald, daar zat echt een gat in.

Groetjes

Rob S

En weer een eitje erbij, dit maal van het koppel gepareld split bont x witmasker cinnamon primrose :)

Ook zijn net de 3 duifjes opgehaald die ik nog over had. Zo ben ik gelukkig toch nog alles op tijd kwijtgeraakt :D

Groetjes

Rob S

Hallo

Inmiddels zijn er al 3 eitjes, 2 bij de cinnamon geparelde en 1 bij de witmasker cinnamon primrose. Ook ga ik vanmiddag een nieuw valkje ophalen...foto's zullen snel volgen hoop ik ;)

Groetjes

Ivy

Heeee Rob.
Een nieuwe valkje erbij, leuk zeg. Wat heb je nou gevonden? Je zocht nog een partner voor je primrose als ik het goed onthouden heb, is dat gelukt?
Gefeli met je eitjes, ben heel benieuwd naar je primrose kleintjes :D
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Saar

Hoi Rob
ik ben benieuwd naar je nieuwe valkje :D
Groetjes Saar :-*

Rob S

Hey Ivana,

Ja dat is zeker gelukt, ik weet niet of hij een primrose is maar hij is in elk geval wel heel zwaar bont. Ik zal hem wel even beschrijven, want de batterij van de digi camera is leeg. Hij is bont cinnamon gepareld. Hij heeft geen donkere veren op zijn kop, rug en buik. Hij heeft in vergelijking met mijn andere primroses wel veel bont op de schouders, maar is niet symmetrisch. Ook heeft hij 2 donkere staartveren. Hopelijk zijn de batterijen snel vol en kan ik een foto maken.

En de eitjes schieten lekker op:
Lutino gepareld split cinnamon x cinnamon gepareld hebben 3 eitjes. De eerste daarvan zal uit moeten komen op 1 april.

Gepareld split bont x witmasker cinnamon primrose hadden 2 eitjes, helaas zat in het eerste eitje ook een gat dus die heb ik maar weggehaald. Het eitje dat overblijft zal uit moeten komen op 3 april.

Bont split cinnamon, gepareld en witmasker x witmasker bont gepareld hebben 1 eitje, dat vandaag gelegd is. Dit eitje zal uit moeten komen op 5 april. Ik hoop dat het nestje gaat lukken, want het mannetje is nog niet eens een jaar oud. Hij weet in elk geval al wel heel erg goed hoe hij moet paren ;) :D!

En de splendid parkietjes zullen ook binnenkort een blok krijgen, zodra deze gemaakt is.

Groetjes Rob

Rob S

En er zijn weer eitjes gelegd. De cinnamon geparelde heeft er nu 4, de witmasker cinnamon primrose 2 en de bont geparelde witmasker 1.

Groetjes

margreet

hallo Rob,

En Pasen moet nog komen, maar iedereen heeft al eitjes, leuk hoor.
Zelf heb ik een bont cinnamon opaline split witmaker popje, echt heel lief, ze zit nu met een bonte cinnamon man. Hij probeert al te paren, minder leuk want ze zijn nog te  jong.
Uit mijn koppels komen, opaline popjes en wildkeur mannetjes en opaline popjes en wildkleur (geslacht onbekend) uiteraard met verschillende splits. Niet spectaculair maar ik heb ze altijd nog kunnen verkopen. Mensen die een tam valkje willen kiezen niet perse voor een kleur. Kwekers wel. Maar mijn 3e koppel geeft wel mooie jongen.
Ik heb maar 3 koppels omdat ze in de huiskamer zitten.
Dat is net goed te doen. Want het moet allemaal wel proper blijven :D
Veel succes met je eitjes

groetjes Margreet

•=Bonnie=•

Hey gefeli met je eitjes en je nieuwe valkje :)

Mandy

Gaat goed met de eitjes, hopelijk ontwikkelen ze zich ook goed en heb je binnenkort mooie valkjes! ;)
Fijn dat je laatste vogels net op tijd verkocht zijn. Ik zat ook nog met een aantal valken maar gelukkig ook op tijd verkocht. Dan is er weer plek voor nieuw moois. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rob S

Hey Mandy,

Ja ik was er echt heel blij mee dat ik er uiteindelijk toch af ben gekomen. En het mooie nieuws is er al, maar ik heb nog steeds geen mooie foto's kunnen maken :(

Hey Bonnie,

Dank je :D

Intussen zijn er weer eitjes gelegd. Vandaag heeft de witmasker cinnamon primrose een eitje bijgelegd en daar staat de teller op 3. Bij de bont geparelde witmasker staat nu de teller op 2, ook zij heeft vandaag een eitje bijgelegd.

Groetjes

Rob S

Er zijn weer eitjes bijgelegd, maar helaas is er ook 1 gesneuveld. De teller staat nu op 12 eitjes van 3 koppels.

Lutino gepareld x cinnamon gepareld: 4 eitjes, de eerste moet uitkomen over 5 dagen.

Gepareld x witmasker cinnamon primrose: 3 eitjes, helaas is er weer 1 kapot...

Bont x witmasker bont gepareld: 5 eitjes

En de splendid parkietjes hebben ook een nestblok bezocht, dus ik denk dat daar ook binnen 2 weken wel eieren liggen.

Groetjes

Rob S

28 maart 2007, 18:53:03 #433 Last Edit: 28 maart 2007, 19:30:58 by Rob S
Hallo allemaal,

Hier een foto update, werd ook wel een keer weer tijd ::)

Mijn nieuwe aanwinst, een bont geparelde cinnamon man ;D:

Nog een keer!

Geparelde man met zijn witmasker cinnamon primrose pop op 3 eitjes.

Splendid mannetje, die al steeds beter op kleur komt.

Splendid popje.

En allebei bij elkaar ;)

Witmasker bont geparelde pop, die helemaal alleen op 5 eitjes broed. Zodra deze zijn uitgekomen worden ze allemaal overgelegd.

Geparelde lutino man met 4 eitjes.

Bonte man met de splendid pop gezellig samen op de foto :P

Er zijn verder geen eitjes meer bijgekomen sinds gisteren, de splendids bezoeken wel steeds vaker het broedblok. Dus wie weet binnen een paar dagen/week zullen zij misschien ook wel eitjes hebben.

Groetjes Rob

Mara

Hoi Rob

Ja, het werd weer eens tijd  ;)

Mooie foto's, die splendids zijn ook supermooi

mara