4 mei 2025, 03:17:42

Sallandse Valkparkieten

Gestart door Rob S, 5 mei 2006, 14:24:21

« vorige - volgende »

♪ Marlies

1 maart 2007, 19:57:14 #405 Last Edit: 1 maart 2007, 19:59:26 by Marlies
Hoi Rob,

Dat was bij ons vorig jaar ook zo. Vaak zijn kwekers ( ik ook  :-\  ) nog op zoek naar een bepaalde vogel. Vooral als ze dan al broedrijp zijn ben je er toch nog wel snel vanaf.

Mooie splendids heb je gekocht. Ik heb een paar jaar geleden ook een koppeltje gehad, maar de man begon achter de valkjes te jagen. Daarom heb ik ze weg gedaan.

Gaan bij jou de blokken er al bij ?

Groetjes Marlies ;)

*Esther*

Haaaah
Dat bied hoop!
Ik ben zelf ook bang dat ik met te veel valkjes blijf zitten.

Je splendids zijn erg mooi. Hoe zijn die verder kwa karakter en geluid?

gr Esther

Rob S

Hey Esther
;D, dat bied zeker hoop! Ik was er ook een tijd bang voor, maar ik ben er gelukkig vanaf morgenavond...

Splendids zijn neophema's, dus erg rustig. Net zo als valkjes ;). Daarom zouden ze ook prima samen moeten gaan. En geluid maken ze nauwelijks, tot nu toe heb ik alleen maar zachte piepjes gehoord. Dat was op de terugweg van de vogelmarkt, ik moest zelfs de radio zachter zetten omdat ik ze slecht hoorde :P.

Hoi Marlies,

Ik hoop dat dat hier niet gaat gebeuren, ik zie wel. Ik heb nog geen idee wanneer ik de blokken op ga hangen. In ieder geval moet de voliere eerst nog een grondige schoonmaakbeurt hebben en er moet nog een laag zand bij in. Ook wil ik nog een paar extra beschutte plekken creëren voor de kwartels. En aangezien ik weinig tijd heb kan dat nog wel ff duren. Ik wil wel voor half april alles klaar hebben, maar verder heb ik er niet echt veel haast mee. Dan maar iets langer door in september, afgelopen najaar bleef het ook erg lang warm dus op zich moet dat kunnen.

Groetjes Rob

Rob S

Hallo allemaal!

De 4 valkjes zijn opgehaald, wel voor weinig geld maar dan ben ik er in ieder geval vanaf.

En vandaag kreeg ik onverwachts vrij, dus ben ik maar even met de voliere aan de gang gegaan. Die even een grote schoonmaak gegeven, en de blokken opgehangen ;D! En wat zijn die toch machtig interessant. De vogels zaten nog geen 10 minuten in de voliere en het eerste popje ging al kippetje zitten :D. Nu zitten de cinnamon geparelde pop, de witmasker bont geparelde pop, de lutino geparelde man en de bonte man in de voliere. Ook de splendids en de duifjes zitten er in. En nu maar hopen op veel en mooie jongen :D!

Groetjes

•=Bonnie=•

Rob S

Hoi Bonnie,

Ja dat heb ik, en ik weet dat het vroeg is. Maar dat komt omdat ik verwacht dat ik niet snel weer tijd heb om alles schoon te maken en te ontsmetten. En de eerste jonkies worden toch niet voor begin april geboren, dus daar ben ik niet zo huiverig voor.

Groetjes

•=Bonnie=•

Nou voor jou hopen dat het niet te koud wordt snachts dan... hoewel ik voor mezelf eigenlijk nog heel graag een laag ijs en een flink pak sneeuw zou hebben...  ;)

Rob S

Ik ben er niet zo bang voor, ik heb er wel vertrouwen in. Er zitten trouwens maar 2 koppels buiten, en 2 binnen.

Het koppel witmasker cinnamon primrose x gepareld zit binnen, en dat gaat van een leien dakje. Ik verwacht dat er met een week toch al wel eieren zijn. Er wordt volop gepaard en het broedblok wordt bijna continu bezocht.

Het andere stelletje, dat nog een koppel moet worden is de wildkleur (misschien bleekmasker) met een witmasker cinnamon primrose. Deze zitten ook binnen, maar dat schiet nog niet echt op. Ik zie vanzelf wel wat dat gaat worden.

De vogels in de voliere zijn lekker aan de gang, af en toe wordt er wat gewisseld van partner. Maar dat komt wel goed denk ik.

Groetjes

Rob S

En het 1e ei van het seizoen is gelegd! Het koppel lutino gepareld x cinnamon gepareld heeft daarvoor gezorgd ;D!

Rianne

Saar

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ivy

Hoi Rob.
Leuk, en wat snel al!
Hopelijk blijft het weertje net zo lekker als vandaag en kan je zonder zorgen genieten van je jonkies...
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mara

Hoi Rob

Gefeliciteerd met het eerste ei!

Mara

margreet

hallo Rob,

Gefeliciteerd met je 1e ei, dat het maar een vruchtbaar seizoen mag worden.
Even jouw vraag bij mij, het zijn beslist eksters en kraaien of misschien kauwen, die zijn geloof ik wat kleiner. Als het me lukt zal ik een foto maken. Maar ze zijn nogal schrikkerig.
Ook heb ik altijd 2 vlaamse gaaien, vast een koppel, die schrokken hele pinda's met dop naar binnen, en niet 1 maar meerdere.
Vind het wel jammer dat die grote vogels in mijn tuin zitten.
Volgens mij jagen ze de kleintjes weg.
Ik woon vlak naast het duingebied, daar zitten nogal veel eksters.

groetjes Margreet