De verhalen van Pipo, foto update

Gestart door Mara, 9 april 2006, 19:52:44

« vorige - volgende »

Carin

Hoi Pipo,

Wat ben je mooi!

Groetjes S&S

Mara

Monky

Hi Mara,

Ik denk dat Pipo een opaline geelmasker hemel- of kobaltblauw is.
Ik twijfel een klein beetje tussen de twee blauwkleuren, omdat hij soms een lichte en soms een donkere kleur lijkt te hebben. Ik neig wel iets meer naar hemel dan naar kobaltblauw. Ik zou hem dan eigenlijk even in het echt moeten zien, of een foto waar geen flits is gebruikt, maar waarbij er wel genoeg licht is... dus bijvoorbeeld als hij in de zon zit of zo.

Er zit een duidelijke groene waas over hem. Dus ik zou bijna geneigd zijn hem een regenboogparkiet te noemen, maar ik kan niet een echte duidelijke omschrijving ervan vinden.

Hij is hoe dan ook erg mooi  :D 

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Wil je ook nog eens kijken naar mijn andere grasjes? Misschien dat je daar iets meer uit haalt.

Ik weet het echt niet. Ik vind Pipo ontzettend mooi, echt heel erg mooi.

Mara

Monky

Hi Mara,

Daar was ik al aan begonnen.

Ik geloof dat hij Snoetje heet... Dat is een hemelblauwe grasparkiet (is Pipo lichter of donkerder dan Snoetje?)

Die andere weet ik niet uit mijn hoofd.

Ik kom daar nog wel op terug  :D Je hebt niet duidelijke foto's van al je grasjes of wel?

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Ik zal eens even gaan zoeken. Snoetje is een Engelse grasparkiet. Maar ik zal zo even foto's voor je opzoeken.

Groetjes

Mara

Monky

Ik weet al de blauwe kleur van Pipo!!! Het is Mauve!!!
Het is de blauwkleurige tegenhanger van de olijfgroen!

Ik kon de blauwe kleur gewoon niet plaatsen omdat er zoveel groen doorheen leek te zitten...maar dat zijn die dubbele donkere factoren  :D

Dus nu is het definitief!

Pipo is:
Opaline geelmasker mauve!

Ik zal nu even de anderen opzoeken.

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Ik heb even wat foto's gezocht.

Dit zijn Snoetje (diegene die aan het blok hangt en dit is een Engelse grasparkiet) en Citroentje (de gele die in de ring zit).

Dit is Prinsje.

Het wit met grijze grasje is Debbel, de vriendin van Prinsje.

Dit zijn Prins en Debbel samen.

Dit is een zoon van Prins en Debbel.

Dit is het broertje van de bovenstaande grasparkiet en de zoon van Debbel en Prins.

Dit is Kleine Blauw.

Dit is Pasteltje.

Dit is Pipa, de dochter van Pastel en Kleine Blauw.

Het albino zusje van Pipa en de dochter van Kleine Blauw en Pasteltje.

Dit is het broertje van bovenstaande grasparkieten en de zoon van Kleine Blauw en Pasteltje.

Dit is Kop Toe.

Hoi Monique

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Mara

Mara

Hoi Monique

Dank je wel. Dan weet ik in elk geval de mutatie van Pipo. Ik vind het best wel leuk om dat te weten en ik ben blij dat jij de moeite neemt om me uit te helpen. Ik heb ooit ook een mintgroene grasparkiet gehad. Die was ook waanzinnig mooi.

Mara

Monky

Hi Mara,

Geen probleem hoor. Ik vind het wel leuk om te doen.

Ok... hier komen de mutaties van je grasjes:

• Prins: witvleugel opaline hemelsblauw

• Debbel: grijs dominant bont

• zoon 1: opaline grijs

• zoon 2: opaline grijsvleugel grijs

• Pasteltje: witpen geelmasker hemelsblauw dominant bont

• kleine blauwe: hemelsblauw

• zoon: kobaltblauw

• Kop Toe: kobalt blauw

• Snoetje: hemelsblauw

• Pipa: witpen geelmasker hemelsblauw dominant bont

• Citroenje: ?

Van Citroentje moet ik eigenlijk een scherpere foto van de vleugel hebben.

Dit is natuurlijk allemaal van foto's gedaan dus ik kan er misschien naast zitten bij sommige, maar ik denk dat de hoofdlijnen wel kloppen.

Je bent weer even op weg geholpen  :)

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Dank je wel!! Ik zal eens kijken voor een duidelijke foto van Citroentje's vleugel, want ik meen dat ik die moet hebben.
Heel hartelijk bedankt!

Mara

Carin

Hoi Pipo,

Vrouwtje heeft ons op de foto gezet! We staan in ons eigen boekje! Hoe is het met je? Mooie foto's hoor van jezelf en je vriendjes!

Groetjes S&S

Mara

Hey S&S

Met mij is alles goed. Mag er vandaag wel niet uit want er is een verjaardag en er komt bezoek. Maar ik ben er al elke avond lekker uit geweest. Heerlijk koekjes gegeten bij het vrouwtje.

Ik ga nu gauw naar jullie foto's kijken!!

Pipo

danielle

Hoi Pipo,
Ik wou weer eens gedag zeggen. Hoe gaat het met jou? Je bent een hele mooie vogel!
Ik was kwaad op mijn vrouwtje, ze gaf me opeens heel vies eten, allemaal bruine korrels  >:(. Ze heeft me honger laten leiden. Toen was ik heel erg boos. Maar toen mocht ik bij haar zitten en toen had ze een lekker papje gemaakt, waar ze zelf ook wat van at en toen heb ik er ook maar van gegeten. En toen mocht ze me helemaal knuffelen, terwijl ik helemaal geen knuffel vogel ben.

:-* Gijsje en groet van mijn vriendinnetje Sammie.

Hoi Mara,
Wat een mooie voilere met vogels heb je! Ik ben heleamaal jalours op je. Later als ik een eigen huisje heb met tuin, dan wil ook een voilere met allemaal grasparkieten en een paar valkparkieten. Dat is echt een droom van me  :).
Dat papje wat ik aan Gijsje en Sammie heb gegeven zijn ook pellets. Ik heb ze een dag geen eten gegeven en ze eten nu al pellet pap, alleen nog geen droge pellets, maar dat komt wel.
Morgen zal ik wat foto's van mijn grasjes plaatsen. Ik zit nu op de verkeerde computer.

Danielle

Mara

Hoi Danielle

Met mij is alles goed hoor. Dank je wel voor je complimentje. Het overstappen op pellets zou ik meer via het stappenplan doen, de eerste dag 25% pellets en 75% voer en zo verder afbouwen met de zaden. Hier krijgen ze dus zaadmix en geen pellets. Verder krijgen ze ook nog eivoer, trosgierst, kiemzaad, kruiden en groenten en fruit.

Groetjes

Mara

Hoi Gijsje en Sammie

Ik snap dat jullie boos waren. Mijn vrouwtje doet zoiets niet. Maar ze doet wel eens de speeltjes vervangen en dat vind ik niet zo leuk. Met mij gaat het verder allemaal goed. Ik hoop dat jullie gauw weer lekker kunnen eten.

Pipo