De verhalen van Pipo, foto update

Gestart door Mara, 9 april 2006, 19:52:44

« vorige - volgende »

Mara

Hey S&S,

Jullie zijn alleen thuis? Gezellig hoor. En hoe is het met de grijze vriendjes? Hier zit Punky, die geel-grijze ook buiten. Jah, boven op zijn eigen kooi die ik dus ook als speelplaats gebruik. En tja...die vond het dus niet leuk dat ik daar kom. Ik zit nu in mijn eigen kooi me mooi te maken, laat die Punky maar daar zitten....

Snaveltje

Pipo

Carin

Haai Pipo,

Alleen thuis zijn is wel leuk, maar we zijn blijer als vrouwtje er wel is.. Is er meer leven in de brouwerij. Gisteravond hebben we weer heerlijk gevlogen door de kamer heen en onze grijze vrienden ook. Sal gaat gewoon tussen Cali en Modo inzitten, wordt bijna gesandwiched, maar goed!

We hebben een leuke foto van jou gezien samen met Punky!

groetjes S&S

Mara

Hey S&S

Ja, hier zitten ook twee van die grote monsters maar Punky is de enigste die er zo nu en dan uitkomt. Is echt een zeldzaamheid. Dan is hij ook een dag van slag hoor, zit hij best wel rustig op zijn stokje. Maar het was wel leuk hoor. Echt wel!

Gelukkig is vrouwtje weer thuis. Wanneer mag ik jullie weer bewonderen?

Pipo

Carin

Hoi Pipo,

Vrouwtje heeft beloofd ons op de foto te zetten!

Gisteren is er een kapje van een bakje gesneuveld, dus vrouwtje had die niet meer op het eetbakje gezet. De grijze rakkers moesten eten en daarna waren wij aan de beurt. Wat deed Sal? Die ging via zijn eetbakje gewoon de kooi uit. Vrouwtje kwam thuis van boodschappen doen en schrok heel erg. Daarna mocht ridder Modo eruit en toen de rest. Modo moet geholpen worden!

Groetjes S&S

Mara

HOi S&S

Wat leuk dat vrouwtje een foto zou plaatsen, nou, ik ben heel erg benieuwd hoor. Ik zit te wachten totdat vrouwtje me er uit laat, zal dadelijk wel zijn. De buitendeur staat nog open en anders vlieg ik misschien weg.

Ben je er uit gekropen Sal zonder dat vrouwtje thuis was? Jij durft zeg! Ik kan niet uit mijn kooi zonder vrouwtje...Die moet de kooi eerst openzetten.

Liefs

Pipo

danielle

Dag Pipo,

Ik ben ook een grasparkietje, ik heet Gijsje en ben een vrouwtje. Ik vond het leuk om je dagboek door te lezen, maar ben hier nog niet helemaal klaar mee, want mijn oogjes begonnen een beetje moe te worden. Ik vind jou een mooi grasparkietje!
Ik ben zelf het oudste vogeltje in huis, ben nu iets ouder dan twee jaar. Ik heb nog een 'vriendinnetje': Sammie, die is nu driekwart jaar. Het is echt de grootste ondeugd ooit. Ze plaagt mij altijd en dan wordt ik boos. Het is een beetje een haat liefde verhouding tussen ons  ::). Maar ze is wel een beetje gemeen hoor, ze vliegt altijd naar mij toe en dan met zo'n vaart dat ik van schrik naar de grond vlieg.
We hebben nu drie maanden een nieuwe vogel erbij, het is een hele rare... het heeft zulke rare haren op z'n kop. Ik trek me ook niets aan van dat rare ding. Sammie plaagt hem alleen maar. Die probeert op hem te landen en bijt ook en dan gaat die andere terug blazen. Dat rare ding blaast ook naar mij, terwijl ik nooit iets doe  ???.

Ik ga nu slapen.

:-* Gijsje

Carin

Hoi Gijsje,

Welkom bij onze parkietenclub.. En ook voor Sammie natuurlijk!

Hoi Pipo,

Ik ben er uitgekropen zonder dat de kooi open was.. Vrouwtje had gelukkig wel het raam dichtzitten hoor.. Maar ik kan mijn vriendjes Spikey en Calimero echt niet missen.
Vrouwtje heeft nu de bak afgeplakt met plakband, vandaag zou bij de dierenwinkel de nieuwe bakjes weer binnenkomen. Dus kan ik niet meer ontsnappen.
Vrouwtje is ook haar simmetje van de camera kwijt, nu kunnen we nog niet op de foto. Ze droomt al tijden stiekum van een Canon EOS.. Wij vinden dat ze die gewoon kopen moet.. Komen we er wel heeel mooi op te staan!

We gaan weer mais eten, want vrouwtje heeft dat in onze kooi gezet... Jammie de pammie.. Ridder Modo zit er ook bij, maar met eten zijn wij de dikste vriendjes met hem. Anders niet, dan waggelt Modo achter ons aan als we Calimero willen helpen met plekjes zoeken. Eten verbroedert zullen we maar zeggen!

Snaveltje van Sal en Spikey!

Mara

Hoi Gijsje

Wat leuk dat jij hier ook komt. Gezellig hoor! Ik vind het wel fijn dat er meer grasjes hier komen kijken. Zul je een foto van jezelf plaatsen, dat lijkt mij maar ook Sal en Spikey ook erg leuk vinden!

Hoi S&S

Mais, ik weet niet of ik dat eet. Allemaal dat gekke spul dat vrouwtje me wilt voorzetten, nee dank je wel hoor. Ik eet het liefste mijn eigen voertje. Ik ga nu tegen Ivanka brabbelen, die is een beetje verdrietig, waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien omdat het haar nog niet altijd lukt zich om te draaien.

Pipo

Carin

Hoi Pipo,

We zijn aan het vliegen nu en zitten de grijze duivels een beetje te pesten! Vrouwtje gaat zo eens een filmpje voor ons opzetten en dan zelf koken!

Hoe was het met Ivanka?

snavel S&S

Mara

Hey S&S

Met Ivanka ging het heel goed....Wat kan zo'n klein mensje toch geluid maken. Ik was straks ook los en vrouwtje heeft foto's gemaakt. Ik ga zo eens vragen of ze die wil plaatsen. Welke film gaan jullie kijken?

Pipo

Carin

Hoi Pipo,

daar waren we weer.. we zijn even stil geweest, want vrouwtje was errug druk.. maar we hebben wel veel op balkon gestaan en lekker genoten van ons badje!

Vrouwtje zet altijd dingen van parkieten op youtube op.. die grijze rakkers reageren meer dan wij!

Doeg!

Sal en Spikey

Mara

Hey S&S

Ik ben er een paar dagen ook niet geweest, en ik ben er al een paar dagen niet meer uitgeweest. Maar vanmiddag mag ik er weer lekker uit en ik zit nu te wachten totdat de deur tijdelijk dicht gaat. Jippie!

Hier gaat alles zijn gangetje. Rustig en normaal. Het was wel warm hoor...zweten joh!

Pipo

Mara

Hoi iedereen

Wat foto's van mij van vandaag toen ik lekker los was.

Zonder flits.

Met flits.

Ik ben nieuwsgierig

Op de lamp.

En kijk eens wat ik lees.

Pipo

Sally

Wat een leuk grasparkietje,
Mooie kleurtjes!

Groetjes Sally

Mara