Het broedseizoen is weer begonnen. veel nieuwe foto's 1-10-06

Gestart door trienke, 9 april 2006, 11:13:48

« vorige - volgende »

Wilma1

Aaaaach wat jammer nou  :-\ je hebt je best gedaan en helaas de natuur beslist vaak anders dan jij zou willen...
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

Jazeker, dit jong wou ik zelf houden. maar helaas is de natuur hard :'(

Groetjes trienke

trienke

Hallo allemaal

Het gaat hier goed

Het was hier vandaag enorm warm. De jongen van beatle en juice hadden er ook erg last van, ik heb de jongen er uit gehaald en op de bodem van de voliere gezet, dit vonden ze heerlijk en de oudste ging zelfs op onderzoek uit.

De ouders voerden hen ook gewoon op de bodem van de voliere.

De jongen van knabbel en babbel voer ik 1x bij smorgens. Dit doet hun goed, en ze smullen er echt van, verder voeren ze de jongen redelijk goed.

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Een hele tijd neit gereageerd weer. Dit kwam omdat niemand het echt intreseerde.

Maar nu wou ik toch even laten weten, dat de 3tal al 1,5 week uitgevlogen zijn. Ik heb ze binnen om verder tam te maken. De jongste van de 3 is al 2 dagen zelgstandig ;D. DE andere 2 die krijsen echt alles bij elkaar, en eten nog maar weinig zelf :(.

De agaatjes. Er is 1tje van doodgegaan vorige week :'( Het had een te grote achterstand. Ik papte hem al 3x daags bij met druivensuiker. Daar knapte hij wel wat van op, maar helaas op een middag lag hij uit het broedblok lang uit :-\.
Helaas worden de jongen ook erg geplukt, en hebben alleen nog wat veertjes op de koppies, vleugels, en staart. De buik en de rug is dus kaal.

Op dit moment zitten er 1 koppel op eitjes, die al uit moesten zijn. Helaas, 3 van de 5 waren goed bevrucht, maar denk dat ze er eens af zijn geweest, en de eitjes koud zijn geweest. Voor het mannetje was dit de eerste keer, en zie ook hoe onhandig hij nog is. Het vrouwtje heeft al eens eerdere nesten gehad.

Nog een koppelzitten op eitjes. Romeo en Julia, maar als dat wat word is vraag 2. De eitjes zijn wel bevrucht tot nu toe.

Met binkie en lucky gaat het goed, alleen vinden ze het minder leuk dat de aandacht verdeeld moet worden.
Binnenkort ga ik het met hun proberen, al zien ze er nog lang niet uit als een koppel. Maar wie weet als het broedblok erin zit ;)

Ps Binnenkort foto's van de kleintjes ;D

Groetjes Trienke

Gerda

Hoi Trienke,

Hoewel ik niet zo vaak reageer, lees ik je dagboek wel, hoor!!
Ik heb zelf ook een dagboek (bij verhalen) en daar reageren ook niet heel veel mensen, maar ik schrijf het voornamelijk voor mezelf. Vooral nu ik jonkies heb zodat ik later nog eens terug kan lezen!!
Hoewel ik het natuurlijk erg leuk vind als mensen komen lezen en de foto's komen bekijken en een berichtje achter laten.
Dus ik snap je wel een beetje hoor  ;)

Fijn dat het goed gaat met het drietal. Jammer van de onbevruchte eitjes en van de bevruchte waar ze niet goed op gebroed hebben. Maar je hebt in ieder geval drie jonkies!!

Ik ben benieuwd hoe het in de toekomst gaat met Lucky en Binkie.

Liefs, Gerda

Mara

Hey Trienke

Ik kom niet meer zo vaak om meerdere redenen maar meestal kletsen we wel bij over de vogeltjes op msn. Dus ik wist het al van je agaatje en dat vond ik erg spijtig. Maar wee wel dat ik altijd je dagboekje lees, ook al reageer ik niet. Maar ik ken je gevoel, dat heb ik ook bij mijn eigen stukje, er wordt niet zo vaak gereageerd....Maar heb dan ook alweer een tijd niets geschreven.

Groetjes  :-*

Mara

trienke

Jah dat si waar

Nu heb ik weer een beetje gevoel dat het toch nog gelezen word ;)

Weten jullie leuke namen voor de 3tal???

Groetjes Trienke

Mara

Leuke namen voor een drietal? Ow jee, heb nog niet eens namen voor die van mij.....

Zal eens denken...

Groetjes

Mara

Riny

Hoy Trienke
Ik kan alleen voor mezelf spreken , maar ik heb me altijd voor jou en je vogeltjes geinteresseerd.
Ik durfde alleen niet veel meer te vragen want je had zoveel pech in het begin van het broedseizoen, dat ik me gewoon schuldig voelde dat hier alles zo goed ging.
Ook had ik de indruk dat je graag even rust wilde hebben, van alle problemen die je de laatste tijd hebt gehad.
Een dikke knuffel voor Binkie en Lucky.
Liefs Riny :D

marilyn

hoikes trienke

ik schaam me dat het zolang geleden is dat ik nog in je dagboekje ben geweest  :-[
maar idd ook wat riny zegt is het moeilijk om de juiste woorden te vinden bij iemand die zoveel pech heeft zoals jij in het begin van het seizoen . ik beloof dat ik vanaf nu wat meer bij je langskom  ;)

groetjes marilyn

margreet

hallo Trienke,

Ik volg je op de voet hoor, ook ik reageer niet altijd omdat ik daar gewoon weg de tijd niet voor heb. Al je problemen van vorig jaar met je jonkies. Ik vind het hartstikke leuk dat je nu  3 gezonde jonkies hebt.
Ik mis wel meer mensen plotseling op het forum ??, Naar de reden vraag ik niet.
Ben benieuwd naar je foto's, en niet zo lang meer wegblijven hoor.

groetjes Margreet

trienke

Dankje allemaal, jullie woorden doen me echt goed  :-*

Hoi Mara

Ja namen bedenken is moeilijk he :D, maar me voorkeur gaat ook een beetje uit naar het eindigen op ie of y

Hoi Riny

Ik heb inderdaat een tijdje even uit mijn verhaal gezet, om ook even tot rustte komen. Maar je maga ltijd vragen hoor hoe het hier gaat ;). Dat vind ik vaak wel fijn. ;D

Hoi marilyn

Jij moet je nergens voor gaan schamen, je hebt de laatste tijd erg druk gehad, en dat kan ik begrijpen hoor.

Hoi margreet

Leuk dat je mijn verhalen volgt. Ik zal beloven wat meer tijd hier in te proberen steken, en wat vaker foto's te plaatsen.

Groetjes Trienke

Christine

Ik sluit me bij een deel van Riny aan!
Jij had in het begin zoveel tegenslagen dat ik me ook schuldig begon te voelen omdat het hier telkens zo goed ging! Bij jouw liep het dan wel eens enorm fout! Daarmee dat ik voorzichtiger was! We hebben elkaar altijd al zitten steunen op msn en op het forum en dat zal altijd zo blijven!
Trouwens feli met je drie zelfstandige ;D!
Ga je ze houden of wat ga je er mee doen??

Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Christine

Citaat van: trienke op 14 augustus 2006, 09:35:34
1 zelfstandige  ;D, nog 2 krijsertjes :-\

Dat komt wel nog hoor!
Maar als er eentje zelfstandig is komen de andere ook wel aan de beurt ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**