Het broedseizoen is weer begonnen. veel nieuwe foto's 1-10-06

Gestart door trienke, 9 april 2006, 11:13:48

« vorige - volgende »

Mara

Hey Trienke

Wat jammer van het ene jong. Maar ik zal voor je duimen dat het met de rest beter gaat.

Dikke knuffel

Mara

trienke

Hallo allemaal

Ik zou vandaag mijn vriend even een misvormt eitje laten zien van kanbbel en babbel. Maar tot mijn verbazing hadden ze 3 jonkies.
Ik dacht wat is dit? De eerste moet toch maandag uitkomen ???

Maar goed Ik ben wel blij dat ik nu ook 3 jonge agaatjes heb ;D, van wanneer die jongen zijn weet ik niet, maar zal denk rond donderdag zijn.

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Flip en Flippie (bewezen koppel die ik het laatst had aangenomen) heeft nu 1 jong ;D. Een wit donsje
Ik hoop dat het een witmasker falow word, die is zo mooi.

Ze hebben nu nog 3 eitjes, waarvan 1 zowiezo niet uitkomt.

Met de jongen van beatle en juice gaat ook goed, alleen ben bang dat die wat te weinig voer binnen krijgt, ik kijk namelijk 2 x per dag even, en hebben ze vaak niet veel voer in hun krop. Verder zijn ze lekker levendig, en hoor je ze wel eens bedelen als je even buiten zit ;D, wat hoort dat lief ;)

De agaatjes, hadden vanmorgen voer in hun krop, dus die gaan ook wel goed.

Ik ben blij dat het ik het eindelijk zo ver heb gekregen ;D

Oja Tjacko en zijn nieuw popje (agaatjes) hebben nu 4 eitjes, of ze bevrucht zijn weet ik niet. heb nog neit na gekeken.

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Ik hoop dat het goed blijft gaan.
Je hebt tegenslag genoeg gehad.
Groetjes Riny :D

Mara

Nou nou, ben ik een dag niet online en er gebeurt bij jou vanalles. Ik wens je heel veel succes meid en hou me op de hoogte.

Liefs

Mara

trienke

Hoi Riny

Dankje.

Hoi mara
Ja zeker, en bedankt. Ik zal je zeker op de hoogte houden.

Groetjes Trienke

trienke

hallo allemaal

Er is weer een jonkie geboren bij flip en flippie, en zag dat het net al voer in het kropje had.
Het is denk ik een fallow als het goed is. Het heeft namelijk rode ogen, niet erg velle ogen, maar je ziet duidelijk verschil tussen zwartoog en roodoog.

Ik heb nu dus 5 baby valkjes en 3 babyagaatjes. ;D

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Het gaat hier redelijk goed.

De jongen van beatle en juice gaan goed, ik heb ze in deze 3 dagen geringt. Ze hebben alle 3 hun oogjes open, en blazen wat ze naart me doen ;D.

De jongen van flip en flippie gaan ook goed. 1 is een witmaskertje, e 1 fallow ;D.

De jongen van de agaatjes knabbel en babbel, ik ben een beetje bang dat hun niet goed gevoerd worden, en zal er over na denken om hun bij te gaan voeren, ze groeien ook niet zo snel.
Er was ook een jong die wou uit het eitje, maar kon er niet uitkomen, ik hem hem geholpen, maar hij is wel erg zwak :'(. Ik heb hem bij de ouders neer gelegt, in de hoop dat hij het wel red.

Verder is er een nieuw koppel valkjes gevormt.
Poekiewoekie (wildkleur splits onbekend)
luti ( lutino splits onbekend, denk wildkleur of witmasker).
Ze zijn druk aan het paren.

Nu heb ik nog 5 vrijgezellen, en die ga ik denk ik
verplaatsen naar binnenhok, en dan romeo en julia daaruit, omdat die daar niet goed kweken. Romeo en julia weer naar de voliere toe, en de luiken kunnen dan weer open.

Groetjes Trienke

trienke

Helaas is het babyagaatje overleden :(
Maar wist dat het heel zwak was.

Groetjes trienke

trienke

Hallo allemaal

Ik heb een beetje slecht nieuws.
Er is een witmaskerjonkie dood gegaan van flip en flippie. Het was een week oud.

Ik weet denk de reden ook al, ze worden niet gevoerd. het falow jong heb ik daarom ook overgelegt naar het andere broedblok van beatle en juice.

Groetjes Trienke

trienke

Ik heb die kleine even wat bijgevoerd, en toch maar terug gelegt bij de ouders, de ouders houden het jong namelijk wel warm. De andere 3 jongen zijn al erg groot vergeleken met dat ukje, en ben bang dat hij dan vertrapt word.

Groetjes Trienke

aad

hoi trienke

Om warm te blijven heb je wel het weer gelukkig mee .
En ik weet wat het is een ukkie, vergeleken bij de rest , maar uiteindelijk is het met bijvoeren goeg gekomen  ;)
Dus houd moed he meid!!

Groetjes en  :-*   Aad

trienke

Ik denk dat ik hem maar om de 3 uren bij ga voeren, dat heeft hij/zij wel nodig

ik heb de kleine even gewogen en weegde 7/8 gram, dus ietsje afgevallen.

Was de kleine maar iets groter, dan ging het bijvoeden wat makkelijker, ik heb echt de angst, dat hij zich verslikt. Heb ik vorige jaar veel mee gemaakt bij 1 nest van 4 jongen :(, Maar denk dat dat aan de jongen zelf lag.

De agaatjes voer ik ook wat bij, die hebben het ook nodig. De kleinste vooral, die blijft echt klein. Wat vreemd is bij hun, het lukt me niet om ze te ringen, het lijkt wel dat ze dikke pootjes hebben.

Groetjes Trienke

Wilma1

Ups en Downs bij jou zeg....hoop voor je dat het vanaf nu goed gaat....een hoop werk om de 3 uur voeden, maar wat nodig is moet gebeuren en als je er leventjes mee kan redden, heb je het er voor over...toch ???

Succes meisje....
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

Helaas is de kleine fallow vanacht doodgegaan :'(

De kleine had gister bruine tot zwarte ontlasting.

Groetjes Trienke