Het broedseizoen is weer begonnen. veel nieuwe foto's 1-10-06

Gestart door trienke, 9 april 2006, 11:13:48

« vorige - volgende »

trienke

Foto's tijd

Dit waren de kleintjes een aantal weken geleden

En dit zijn ze nu:
De oudste, een mooie geparelde jong.

De middelste, een mooie cinnamon geparelde split bonte jong???

En de jongste, een mooie cinnamon geparelde split bont?

Dit jong is zelfstandig

Wie is lucky, en wie zijn de kleintje ;D

Lucky lekker aan het brood eten :D

Lucky lekker aan het kroelen, wat is ze toch een kroelkont.

Binkie voor het raam, als je goed ziet, zie je donkere plekjes in zijn masker, dus split bont? aangezien er ook een bonte jong in zijn nest zat, en een lutino ???

Binkie nog eens voor het raam. Hij zit graag voor het raam, maar nu we nieuwe kozijnen hebben, is het stukje wat smaller en lukt het hem niet goed om daar te zitten.

En dit is een lekkere smullertje:

Dit waren wat foto's, helaas kan ik niet foto's van vandaag plaatsen, omdat de programma van de camera niet op deze pc werkt. Deze pc zal eens leeg moeten.

Ik heb nog wat leuk nieuws. Ik heb een piepei van poekiewoekie en luti ;D, ik denk dat dit het enigste jong word.

Groetjes Trienke

Christine

Prachtige foto's Trienke!!
Ik heb er weer enorm van genoten!
Feli met je piepeitje!
Ik hoop dat ik hier ook nog een piepeitje krijg :-\

Groetjes
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Gerda

Hoi Trienke,

Mooie jonkies, een geparelde en twee cinnamon geparelde!! Ik weet niet of de tweede bont is.

Hier zie je twee van mijn jongen, de rechtse is een bonte cinnamon geparelde:

Leuk dat piepei!! We hopen dat alles goed gaat!!!

Liefs, Gerda

trienke

Hoi gerda

Met het 2 jong zat ik ook wat te twijfelen. of ie nou bont is of niet, Heeft wel een hele gele kuif ;D

Ik hoop ook dat het goed blijft gaan met het piepei.

Groetjes Trienke

margreet

hallo Trienke,

Leuke foto's van prachtige jonkies, denk zelf dat de 2e gepareld is, zijn kuifje is wel geel maar net niet genoeg.
Maar zo'n expert ben in nou ook weer niet, alleen hebben geparelde over het algemeen ook veel geel in de kuif, meer als wildkleurtjes.
Maar het blijven schatjes. Succes met het piepende eitje.

groetjes Margreet

trienke

Hoi margreeth

Het 2e jong heeft een grijs veertje zeg maar door de kuif heen, als teken dat ie cinnamon is.

Wel heeft ie een geel plekje op de achterhoofd, net als de 3e jong.

Het zijn inderdaat beauty's ;D.

Met het piepeitje gaat het nog goed, het piept, en zag hem net draaien in het ei, en met zijn pootjes trappelen ;D

Groetjes Trienke

trienke

Hallo allemaal

Het jonkie is uitgekomen. Maar weet niet of het zal blijven overleven. Het is echt heeeel erg klein, en voelde een beetje koudig aan. Ik heb het zaagsel even hard aangedrukt en samen met het andere eitje in het kuiltje gelegt.

Ik kan nog geen foto's plaatsen helaas. Maar zal hem eens gaan proberen wegen.

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Houden de ouders het kleintje dan niet warm?
Ik duim voor je dat het goed blijft gaan.
Groetjes Riny :D

trienke

Dat weet ik nog niet.
Ik weet niet waneer het jong geboren was, of het nog maar net of al een paar uur geleden.

De moeder moethet wel kunnen, die heeft al eens jongen gehad bij een ander, ik kocht ze als koppel. Maar toen vloog de man weg, das al 2 jaar geleden. Nu heeft ze dus een andere man, en voor de man is het de 1e keer.

Groetjes Trienke

trienke

Ik ben het jonkie eens gaan wegen

schrik niet, maar het jonkie weegt maar 2 gram :-\

Groetjes Trienke

Gerda

Hoi Trienke,

Ik hoop dat de ouders het goed doen, en het kleintje opgroeit zonder problemen!! Twee gram is niet echt veel, maar je weet maar nooit!!

Ik kom wel regelmatig hier even buurten om te zien hoe het gaat!!

Groetjes, Gerda

Riny

Hoy Trienke
Dat is wel heel erg weinig.
Houd het goed in de gaten en geef het jonkie anders een druppel water met druivesuiker.

trienke

Ik druf kleintjes niet meer van 1 dag water met druivensuiker tegeven  :-\. Het is me 2x gebeurd dat zo'n jong daarna dood was. Het kan nu nog teren op zijn eigeel een dag.

Groetjes Trienke

Christine

Ik hoop dat de ouders het gaat eten geven zodat de kleine een dikkertje kan worden!!

Veel geluk!
Christine :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Trienke
Ik bedoel ook niet dat je het nu direct moet doen, maar als het  jong tegen de avond nog geen eten gehad heeft van de ouders.
Sorry ik had me beter uit moeten drukken.