4 augustus 2025, 21:38:11

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Caroline

Jeetje, hoe kom je eraan hè??

Hopelijk blijft het bij deze 3 slachtoffertjes.

En de hogedrukreiniger maakt wel goed schoon maar ontsmet niet, daarvoor heb je inderdaad net zoiets als Dettol nodig.  ::)

Sterkte verder.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Rianne

Heel veel sterkte met deze vervelende uitslag.

Wat je eventueel met de hogedrukreiniger zou kunnen doen, is een sopje van Dettol of een ander ontsmettingsmiddel maken, want normaal kun je dat ook via een hogedrukreiniger sproeien.

Sterkte.

Mara

Anja

Hoi Rianne,

:censuur  :censuur  :censuur toch ppgz.

Hoe zijn ze er dan besmet mee geraakt? Of kan dat niet meer achter haald worden?

GroetjeS Anja

Kirsten

Hoi Rianne,

toch wat je gedacht had,. in ieder geval wel zekerheid, maar logisch dat het hard aankomt.

Ik zou in eerste instantie met de bekende eucalyptus reiniger de ontlastingen weghalen, je kan het namelijk inspuiten even laten weken en daarna met de hoge druk voorzichtig wegspoelen, hierna zou ik de dettol of halamid doen, hierna nog een keer na met eucalytus reiniger omdat dit voor valken geen kwaad kan.

Sterkte meid, ik denk aan je,.
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Zo blij ik voor je ben dat Rhody "clean" is, zo verdrietig ben ik voor je dat de PPGZ bevestigd is.

Je weet nu wel wat en kan daar naar handelen, maar toch ...... het is heel verdrietig.

Heel veel sterkte ermee Rianne.

Rianne

Ik had het niet vermeld maar was wel van plan om iets als Dettol of Halamid te gaan gebruiken hoor!
Eerst een paar dagen kuren, dinsdag wordt hier de afvalbak voor het groene afval gereinigd dus zou in principe de voliere dan al leeg kunnen, zij het niet dat ik afhankelijk ben van mijn vriend die alleen het weekend tijd heeft...

Anke

Hoi Rianne,
Oh nee... toch ppgz :(
Hopelijk blijft het bij deze twee gevallen en kan de rest van de valkjes profiteren van de antibiotica en de vitaminen!!!
Veel succes met het ontsmetten van de voliere!
Ik duim voor je dat het verder goed blijft gaan.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Citaat van: Rianne op  7 december 2007, 19:54:03
Ik had het niet vermeld maar was wel van plan om iets als Dettol of Halamid te gaan gebruiken hoor!
Eerst een paar dagen kuren, dinsdag wordt hier de afvalbak voor het groene afval gereinigd dus zou in principe de voliere dan al leeg kunnen, zij het niet dat ik afhankelijk ben van mijn vriend die alleen het weekend tijd heeft...

Ooohw,als ik dichterbij had gewoond,was ik je zo komen helpen.  :-\
Het zal behoorlijk veel tijd ingaan zitten om alles goed en grondig schoon te maken en te ontsmetten.

Sterkte met dit alles.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Hoi Rianne,

Ik heb heel het verhaal wel gevolgd, maar tussendoor niet gereageerd. Alles  wat ik had willen zeggen was al gezegd door de andere meiden.

Jammer van Dusty en Tinco, vooral Tinco. :'(  Het was toch je eerste valkje.
Misschien waren dit de "zwakste" vogels in je groep en zijn ze daarom bezweken.
Hopelijk blijft het bij deze valkjes en wordt de rest weer gezond.
Ik heb wel een vraagje, blijven zij nu drager van ppgz ?

Om te ontsmetten zou ik toch wel proberen om iets sterkers te pakken te krijgen dan Dettol.
Misschien dat je via Feld iets kunt krijgen.

Denk je ook om jezelf ?

Succes,
Marlies ;)

•=Bonnie=•

8 december 2007, 00:20:23 #3129 Last Edit: 8 december 2007, 00:22:49 by Bonnie
Bah... ik duim dat ze er allemaal goed doorkomen.

Ik zou je aanraden te ontsmetten met halamid, en gedurende de kuur met de Doxy mogen je vogels geen sepia en andere kalkhoudende toevoegingen hebben.

Sterkte.

Wilma1

Je had het vermoeden al, maar een definitie is toch weer en "klap". Nu aan de bak en dan ook nog héél secuur.... een hoop werk voor de boeg.

Een aanrader voor jezelf, draag een mondkapje tijdens het intensive schoonmaken, er komt toch een hoop rommel vrij tijden dit klusje en je ademd er uiteraard van in.

Blij dat Rhodi niets mankeert! Je helpen schoonmaken, kan ik echter niet doen voor je  :-\ dan leg ik zelf "het loodje".

Sterkte Rian  :-* je weet in ieder geval nu zéker wat het is geweest.

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

natacha

Hallo Rianne,

Ik weet dat je een druk weekend voor de boeg hebt, ik hoop dat het ontsmetten allemaal meevalt en dat je inderdaad snel van je valkjes kunt genieten.

groetjes
Natacha

Kaatje

Hoi Rianne,

Mijn mond valt werkelijk open, toch PPGZ ! Onvoorstelbaar, verder ben ik echt sprakeloos, lees dit bericht ook net pas terwijl ik wel om een notificatie heb gevraagd  :( Namens mij ook ontzettend veel sterkte en pas inderdaad goed op jezelf !!

Groetjes Karin

Rianne

Met de doxycycline moet de PPGZ helemaal overgaan. Ik zal voor zekerheid nog eens navragen hoe dat zit met het 'drager zijn'.
Dit weekend ga ik nog niet aan de voliere, eerst een paar dagen kuren. Wel moet ik nog op pad om ontsmettingsmiddel te halen en nieuwe beukensnippers. En een mondkapje uiteraard.
Noa's neus zat weer helemaal dicht. Heb het er af gepeuterd en ze moest meteen niezen. Er kwam snot uit haar neusje dus het lijkt bij haar nog niet zo aan te slaan. Heb haar de Doxy direct in de snavel gegeven. Leuk vind ze het niet dat ik haar vasthoud, gelukkig lukt het me, want anders was het echt een probleem geweest.

Ik zal de sepia en gritjes verwijderen Bonnie, klopt ook wel dat dat eruit moet want *iets* gaat zich aan de kalk hechten, weet alleen niet meer wat.

Heb voor zekerheid ook maar de melding gedaan op onze website. Kan me voorstellen dat als mensen hier lezen, dat ze zich zorgen gaan maken om hun jonge valkje. Gelukkig lopen zij geen gevaar, de valkjes van mijn moeder zijn pas lang na het kweekseizoen hier gekomen.

Agnes

Gut Rianne, wat kl :censuur

Ik kan niet meer doen dan je heel veel sterkte wensen met de kuren en de 'grote schoonmaak'

Ik weet dat Halamid een goede desinfectant is, maar het is troep!
Gebruik inderdaad een mondkapje en huishoudhandschoenen als je met die rommel aan de werk gaat.

Veel sterkte!

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.