4 augustus 2025, 23:19:01

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Peggy

Dank je wel voor de uitgebreide update Rianne.  Hoop ook zo dat Dr Feld snel wat meer duidelijkheid kan brengen.

Gr Peggy

Nogmaals sterkte !

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

carco

Gelukkig dat het met de rest van je valkjes goed blijft gaan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Dierenfreackske

Wilma1

Hopelijk vandaag dé uitslag, anders gaat en nog een héél weekend overheen en dát duurt zó lang  ::) :-\

Ik had zelf ook niet aan Rhodi gedacht, dat díe het zou hebben....juist omdat Noa toen al "snotterig" was en er e.e.a aan "broeien" was in je voliere, waarvan je op het eerste oog niets merkt.

Naar om steeds te horen, of zélf te zien als er een valkje ziek wordt en erger nog, overlijd...zeker omdat je er ook 1 heb weggegeven waar dan óók "vreemde" dingen gebeuren....het maakt je even moedeloos.

Je hebt in ieder geval de kwekers op de hoogte gebracht, meer kun je nu niet doen Rian... je vogels worden al behandeld.... je bent zó goed bezig!!! Alleen nu afwachten  :-\
meer "ijsberen".

:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

•=Bonnie=•

Hopelijk weet je snel meer en zo te lezen slaat de AB ook goed aan. Als jij je niet ziek voelt, geen hoofdpijn, geen koorts en niet kortademig hoef je jezelf niet te laten testen lijkt me.

Eng he met je binnenvogels? Ik was destijds ook zo bang voor mijn grijsjes binnen :(

ManjaV

Hoi Rianne,

Gelukkig gaat alles nog steeds goed met je binnenvogeltjes. Ik hoop dat je de uitslag snel krijgt.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Dokters assistente net gesproken. Goed om mezelf denken, komen er klachten, dan direct contact opnemen.

En dat geldt eigenlijk ook voor de binnenvalkjes. Zolang zij nog geen ziektebeelden tonen is preventief AB geven eigenlijk meer schadelijk dan dat het goed doet.

De buurvrouw, zij had een valkje laten testen maar die bleek het niet te hebben. Maar volgens de assistente, die wij beiden hebben gesproken, zegt dat helemaal niets. Je kan 2 kooien naast elkaar zetten, en in de ene kooi zit een ziek valkje, dan betekend dat niet meteen dat de andere vogels ook meteen ziek zijn. Het hangt nu dus nog een beetje af van wat er uit de kweek komt, bij dr Feld.

Ik ga nu eerst eens boodschappen doen, m'n telefoontjes zijn gepleegd dus moet ik me nu maar weer op het dagelijkse leven storten ;)

Rianne

Duidelijk dat het leven verder gaat, kom ik net beneden, staat Nevada me daar toch een beetje kippetje te doen voor Tiaro! :o Maf beest ::)

♥Debby♥

Sterkte vandaag.. ik hoop dat je wat afleiding kunt vinden..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rianne

Daarnet de kliniek van Feld gebelt. Alles wijst er naar dat het PPGZ is geweest. Vanmiddag ga ik Doxycycline (AB) ophalen en dat moet ik 3 tot 4 weken door het drinkwater geven. Ook moet zo snel mogelijk de voliere ontsmet worden, nu hebben we een hogedruk reiniger maar de valkjes moeten er dan wel uit... Ik denk dat zo'n hogedruk spuit meer stress geeft als even uitgevangen worden.
Na de AB kuur wordt aangeraden een vitamine kuur te geven.

Nou, hopelijk is hiermee het verhaal af en kan ik weer van m'n vogels gaan genieten... Volgend jaar op zoek naar een nieuwe cathi en een pale fallow... En dan beide maar laten testen...

carco

Dus toch?

:censuur zeg, hopen dat het nu snel goed behandeld wordt en je er vanaf bent. En natuurlijk dat je zelf geen klachten gaat krijgen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi  hoi

He,wat  :censuur dat het dat toch is geweest. :-\

Is het nu dan niet zo dat je alle vogels moet gaan laten testen ??
Er kan er nu toch 1 bij zijn die de drager van ppgz is ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Rianne,

Het is goed dat je nu de uitslag weet.
Weet je nu ook van welk valkje het vandaan is gekomen? Of maakt dat niet meer uit als ze allemaal zijn behandeld?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Gerda

Hoi Rianne,

Hoewel het geen beste uitslag is, weet je nu tenminste wat het is en kun je gericht gaan behandelen.
Dat moet wel wat rust geven!

Liefs, Gerda

♥Debby♥

Och Rianne, dus toch bevestigd..  :-[ wat een verdriet..

Ik hoop dat met de behandeling nu je de ziekte de kop in gaat drukken en de rest van je valkjes goed gezond blijft.

Heb je nu ook een idee wie de ziekte verspreidt heeft?

Succes met ontsmetten.. Dettol is echt goed spul..  misschien voor de stokken, plankjes en voerbakjes??

Jemig zeg..

Pas je ook goed op jezelf?? sterkte!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.