5 augustus 2025, 07:16:26

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Rianne

Ow wat vervelend voor je moeder. Heel veel sterkte gewenst met die vervelende uitslag.

Maar ik wil wel even zeggen dat ik de reactie van je vriend helemaal super vindt, zowel voor jou als voor je moeder.

Heel veel plezier met de verbouwing van je voliere en heel veel sterkte met dit te verwerken. Ook voor je moeder.

Mara

♥Debby♥

jemig wat zal je moeder verdrietig zijn zeg.. lijkt me zo onvoorstelbaar moeilijk..

veel sterkte en ik hoop dat de voliereverbouwing voorspoedig verloopt en alles weer snel in een wat rustiger vaarwater komt.

Sterkte!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Lauwers

Hoi,

Dat is inderdaad heel jammer voor je moeder... Leuk dat de valkjes eigenlijk in de familie ook blijven zo en dat je vriend zo lief is :)

Hopelijk is de verbouwing snel gedaan ook :)

Groetjes,
Davina

Rianne

M'n moeder is er kapot van, ze loopt al een half jaar met ademhalingsklachten en heeft toen ook al opgenoemd dat ze vogels heeft... dat er toen niet eerder bij iemand een belletje is gaan rinkelen :-\
Wilma komt morgen op visite, zij begrijpt als geen ander hoe zoiets is. Gelukkig is voor mijn moeder de oplossing al gevonden, vind maar weer eens een nieuw tehuis voor 2 koppels en 1 losse valk.
De buurvrouw van Lin had wel interesse in de cinnamon geparelde witmasker, dus dat is ook weer opgelost.

Wilma1

Hoi Rianne en Margreet..... zoals ik al per smsje vertelde, weet ik maar al te goed hóe het voelt  :-\

Net alleen de benauwdheid  :-\ maar erger nog   :'( .... je dieren moeten wegdoen  :'( waar je van houdt en zeker voor je moeder...gezelligheid geven!!!!

Ik was er even stil van en kippevel voelde ik opkomen.... je lijkt het steeds vaker te horen en nu op dit furum, wordt het (gelukkig)  sneller herkend door de ervaringen er inmiddels mee.... de signalen geven een griep gevoel weer, maar als er vogels zijn is het verstandig, meteen in te grijpen, op verder onderzoek!!!

Ik hoop dat er  goede huisjes gevonden zijn als voor mijn "kroost" vorig jaar, waaronder dus de 3 die bij jouw moeder nu zijn en naar jou toegaan!!

Super dat er besloten is de voliere aan de jouwe te plaatsen.... ze kan dat net als ik zo af en toe haar vogels nog zien e.v met mondkapje voor .... nu worden het ineens voor háár én mij "onze" gewezen vogels   :-\ en worden we "oma's" voor ze  ::)

Morgen zie ik jullie!!!  ;)

:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Bedankt voor de lieve reacties allemaal :)

Hey Wilma,

heel stom maar ik had direct al een voorgevoel. :-\ Al vrij in het begin heb ik gezegd, dat ze de huisarts moest vragen voor een allergie test. Maar je gaat er echt niet van uit dat dat het is. We waren vrij opgelucht toen ze zeiden dat het een soort hyperventilatie is, waarbij de balans tussen zuurstof en koolstofdioxide (dus zuurstofrijk en zuurstofarm bloed) niet goed is. Ze zou op ademhalingscursus moeten en daar zou het mee over gaan. Maar goed dat ze die CT scan nog gedaan hebben, anders was het lang niet over gegaan.

Sja, dan ga je ook over jezelf nadenken. Stel dat ik het nu ook krijg? Dan zit ik met 14 valken, 2 cathi's en 4 kwartels die weg moeten. :-\

Wilma1

Als er in de fasmilie benauwdheid voorkomt, is de kans groter.... in mijn familie komt astma voor, maar mijn moeder had het al enige níet, mijn zoon echter weer wé  ???

IK draag het dus blijkbaar wél over en schijn toch óók aanleg te hebben...bij een allergietest én longfunctie test + uiteraard de foto's en CT scan kwam de ziekte eruit!

NU nóg bij elke verkoudheid, lijk ik "restverschijnselen" te hebben, want heb ik het plots benauwd. Ik dacht van alleen het NOP waar ik ben geweest, dat doet natuurlijk geen goed, maar ook een verkoudheid duurt langer en díe combinatie heb ik er veel last van gehad de laatste 2 weken.

Ik heb SYMBICORT in huis en mag/moet het gebruiken zo gauw ik benauwdheid voel, om erger te voorkomen. Momenteel ben ik weer zonder, maar heb het alweer een aantal xren gebruikt.

Ook als ik met veel valkjes te lang in aanraking kom merk ik het snel, dus héél apart, want ik heb ze ruim 3 jaar zelf gehad en nooit enig "last" ondervonden, dacht ik  ??? .... ik moest wel héél vaak mij keel schrapen (de bekende kikker in mijn keel) dát was al een waarschuwing van mij lichaam voor de longziekte! Maar ja, dát moet je maar net weten  ::)

;) Wilma.

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

♥Debby♥

Kan me voorstellen dat je daar nu wel van schrikt Rianne.. wat als...

Zijn alle vogeltjes nu weer in een goed huisje terecht gekomen? of zijn er nog valkjes waar je geen plek voor hebt?

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rianne

De valkjes en cathi's en kwartels komen naar mij toe, op 1 cinnamon gepareld witmaskertje na, en die gaat naar de buurvrouw van Lin. :)

Mara

Hoi Rianne

Ik heb net gevraagd in 't Valkje hoe het met dat ene valkje zat, maar nu lees ik het.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Mara

Wilma1

Het was erg gezellig bij Margreet, Rianne was er uiteraard ook en we hebben lekker bijgebabbeld :P De valkjes zitten zo mooi en zo jammer dat ze er nu weg moeten, maar ze heeft (net als ik) weinig keuze.

Haar bevindingen en symtomen komen geheel overeen en zelfs in een nóg sneller tempo dan bij mij... hoe bizar!!!

Gelukkig kan ze zich er "aan overgeven" dat ze naar Rianne gaan en dat geeft een heel goed gevoel, ze weet waar ze in terecht komen en kan ze toch nog zo af en toe zien, zonodig met een mondkapje.

Een super gezellig huisje heeft ze!! Het kwebbelen gaat ons tweeën goed af, Rianne kwam er zo nu en dan nog tussen  ;D

THX voor de gezellige middag Margreet en Rianne!!!

:D :-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anke

Hoi Rianne,
Bah wat een naar nieuws over de gezondheid van je moeder :(
Gelukkig hebben haar valkjes nu een goed onderkomen gevonden.
Als je je zorgen maakt over je eigen gezondheid, kan je dan niet erop getest worden? Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Veel sterkte!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Rianne,

Heel veel sterkte met je moeder. Wilma weet als geen ander hoe het is en ik neem aan dat jullie ook veel steun aan haar hebben gehad.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Rianne,

Het was dus erg gezellig vandaag met Wilma op visite? Mooi toch. En fijn dat je moeder er toch een goed gevoel bij heeft dat de valkjes naar jou toe gaan.

mara

Tjerk

Hey,

Jammer voor je moeder, zeker nu met het nieuwe valkjes enz :(... We dachten hier eerst ook een poosje dat m'n zusje ervoor allergisch was, dan voel je de bui inderdaad flink hangen.

Wel leuk dat je vriend er zo positief op reageerde :).

Groeten Tjerk