7 mei 2025, 16:19:59

9 jonkies in 1 blok!

Gestart door daan, 24 september 2005, 12:31:43

« vorige - volgende »

daan

24 september 2005, 12:31:43 Last Edit: 24 september 2005, 12:53:30 by daantje
Hoi allemaal,

Ik heb in de voliere nu een blok met daarin 9 jongen. Ze worden groot gebracht door 3 valkjes. Witmasker man en Witmasker pop en nog een Witmasker geparelde pop.
Ze zijn verdeeld over 4 dagen geboren. Ze doen het alle 9 super goed. Maar nu is het mooie er zijn zowel witte als gele donsjes geboren. Dus wie de aanstichter van de gele donsjes is dat weet ik dus niet. Maar ik ben erg blij dat alles goed gaat.
Dus alle bevruchte eitjes zijn uitgekomen.
Hier 2 foto's van het kroost.

Groetjes daan

Lin

Jeetje, wat veel! Waarom heb je niet de andere 4 eieren eruit gehaald? Stel je voor dat een stopt met voeren dan heb je wel een probleem. Ik hoop dat het goed blijft gaan!

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Hoi Daantje,

Ha ha leuk is dat he?
Dat probleem zal ik in de toekomst ook wel krijgen. Alleen heb ik maar 2 mannen dus dan is het niet zo moeilijk ;)
Maar mooi aantal, 9. En super dat ze het allemaal zo goed doen. Maar als je straks weet wat er precies uitkomt kan je dan niet omgekeerd terug rekenen om erachter te komen van wie ze zijn? Snap je wat ik bedoel?
In ieder geval gefeliciteerd met je kroost.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

daan

Ik kon net mijn bericht niet afmaken, dus heb ik net weer verder getypt en 2 foto's erbij gezet.

Nee sorry ik heb geen eitjes weg gehaald. Eerst gekeken hoeveel eruit kwamen, ik had nooit verwacht dat ze allemaal uit zouden komen. Tja dat is gelukkig wel gebeurt. Ik zit er niet zo over in dat het niet goed komt, ze zijn metz'n drietjes en het si wel vaker goed gekomen met een koppel die er 7 had.

Ja Marsika, ik kan idd omgekeerd rekenen, maar er zitten er 15 in de voliere, dus het wordt lastig, maar dat maakt niet uit.
Groetjes daan

Mariska

Hoi Daantje,

Ja dan wordt het lastig als je er 15 heb.
Daar kom je dus waarschijnlijk niet meer achter.
In ieder geval succes met de kleintjes.
ik duim voor je dat ze het zo goed blijven doen.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Christine

ik vind het wel lief eigenlijk ik wist nooit dat er twee popjes en één mannetje een nestje kon grootbrengen zelfs die foto vind ik enorm prachtig met al die jonkies daar bij hou je ons op de hoogte hoe het verloopt want ben benieuwd :o :D

veel succes met dit nestje :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

daan

Ja ik hoi jullie zeker op de hoogte van het `troitje`met de jonkies haahaha.
Ja het is ook best bijzonder, ik vond het al zo vreemd 9 bevruchte eitjes van 1 popje, totdat ik er dus achetr kwam dat er verschillende popjes zaten te broeden. Dus die man heeft het goed voor elkaar met zijn 2 vrouwtjes hahahha

Liefs daan

Christine

hoi daan je hebt dat echt wel geluk is het niet dat twee popjes vechten samen of is dat niet het geval?? ik weet er eigenlijk niet veel van. het is wel ook normaal dat ze uitstekend gevoerd worden met drie valkjes in één nestje ik denk dat de jongen nooit tekort aan voer zullen komen! :-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

daan

Ja het gaat dus heel goed met 2 poppen en 1 man, ik zie of hoor gene knokpartijen gelukkig. Wel merk je dat alle valkjes ff in het gaatje komen kijken, omdat ze allemaal piepgeluidjes horen en de meeste worden dan ook wel ff weg gestuurd.
Ik heb net weer ff snel een paar kiekjes genomen en gelijk nog ff geteld hahahaa. Moeilijk tellen hoor, ze zitten allemaal in elkaar gedraaid.
De kleinste is du vandaag geboren.
Hier een fotootje

En hier weer het hele hoopje bij elkaar.

Het zijn dus 3 witmaskertjes en 6 gele, ik denk wildkleurtjes, verrassing.
Ik ben wel blij dat ze het grootste blok hebben uitgekozen, want als ze straks gaan groeien dan zal het druk worden met z´n allen.

Groetjes daan

daan

En hier nog ff een fotootje van de goed gevulde krop van 1 van de jongen.

Oja op de foto´s hiervoor zag je dat de kleine nog geen kropje had, dat klopt, dus morgen ff kijken of tie hard genoeg om eten kan schreeuwen, dat tie niet wordt vergeten of vertrapt.

En hier nog ff 2 jonkies samen op de foto.
Ik heb van allemaal een foto genomen, maar om ze nou alle 9 te plaatsen hahahaha
Liefs daan

Christine

ze zijn zo prachtig vooral de gevulde krob is wel lief en die twee saampjes op de hand! je hebt je werk er vlug mee met het nestblok kuisen! :P :-*

Bianca

Wauw wat een leuk donzig gedoetje daar bij jou!
hihihihi, 9 is wel heel veel hoor!
de paps en de mamsjes mogen wel hun best gaan doen om die allemaal te voeren.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

daan

Hoi allemaal,
Het gaat nog steeds super met alle kleintjes, zelfs de kleinste doet het goed, die had ook een klein kropje.
Het is wel mooi hoe de ouders dat doen met z'n drietjes, eerst krijgen de grootste eten en dan schuift ze gewoon de grootste ff opzij, en dan zoekt ze de kleintjes op om die te voeren, ik heb gister een half uur met mijn neus boven het blok gehangen en kon precies zien hoe goed ze voeren. Ze vonden het geen probleem dat ik ff kwam kraamen ahahaha.
Ik zal snel weer foto's maken.

Liefs daantje

Riny

Hoy Daantje
Dat zal me daar een drukke bedoening worden als die kleintjes aan het groeien gaan.
Ik verheug me nu al op je foto's en om te horen hoe alles verder gaat.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Daantje,

Goed nieuws dat het zo goed gaat.
Dat horen wij graag.
Zal straks wel een lekker vol blok zijn als ze gaan groeien.
Maar gelukkig hebben ze de grootste uit gezocht.
Maar er word met smart gewacht op je nieuwe foto's.

Groetjes Mariska