19 juli 2025, 13:23:49

9 jonkies in 1 blok!

Gestart door daan, 24 september 2005, 12:31:43

« vorige - volgende »

Christine

Daantje hoe is het met de 9ling??

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

daan

Hoi allemaal,
Vandaag minder goed nieuws. Er lagen er 2 dood in het blok. Ze waren helemaal plat gewalst. De 4 oudste die zijn nu al zo groot geworden (niet normaal) en die kleintjes redden het zo niet. Dus die andere 3 kleintjes heb ik net een voeding gegeven. Want de 4 oudste hadden een krop zo vol, en de andere 3 kleintjes helemaal nix. Dus ik heb ze ff bijgevoerd. Maar de allerkleinste had ik al bijna dood in mijn handen. Verdorie. Maar toen hij eenmaal door had dat er voer uit de spuit kwam. Werd hij weer iets beter.
Maar og wel zwakjes hoor. Ik heb weer nieuwe foto's gemaakt. Maar die zijn nu aan hat laden op de pc, dus die komen zo. Ik hoop dat die 3 ienimini's het wel gaan redden, ook al moet ikd an 1 per dag ff bijvoeren.

Ja ik kan ze ook nog ff nergens bij leggen. Ik heb nog een koppel mijn bonte witmasker en cinnamon bonte witmasker die hebben nu 3 kleintjes, maar die zijn nog zo onervaren en doen het ook niet super goed, dat ik dat niet aan durf.
Wel moeten er van het weekend weer eitjes uitkomen, dus misschien dat ik ze daar dan straks bij kan leggen.
Maar dat moet ik ff bekijken.

Liefs daan

daan

Hier dan de foto's

Dit is 1 van de 4 oudste.

En dit is 1 van de 3 kleinste.
Ze wogen maar 1 gram.

En hier nog 2 groepsfoto's

Liefs daan

Riny

Hoy Daantje
Wat jammer nu,maar je kon het eigenlijk wel verwachten met zo'n groot nestje.Vindt je ook niet?
Meer als het heel goed in de gaten houden kun je niet.
Ik wens je heel veel succes!
Groetjes Riny :D :D :D

trienke

hoi daantje

Woog die maar 1 gram????? of is het een typ fout en moest het 10 gram zijn, wel jammer van die 2, maar dat komt door een te groot nest.

De oudsten zien er goed uit hoor.

Groetjes Trienke

daan

Hoi Hoi,

Bij mijn vader heeft zelfs een koppel (dus met z'n 2en) een nest van 8 groot gebracht dus het kan wel.
Dit zijn helaas ook allemaal onervaren valkjes.Een eerste ronde en dan zo groot.
Het was nu alleen het probleem dat de groei van de oudste te hard gingen van de kleinste te langzaam. Als het een beetje gelijk op gaat dan zijne r geen problemen. Gelukkig is dit niet normaal, zodat we altijd deze problemen hebben.

Sorry dat was een typfout het moest 10 gram zijn.
Morgenochtend ga ik gelijk kijken hoe de kleintjes het nu doen, met een gevuld kropje van de pleegmama. hihii

Liefs daan

Lin

Hey,

Wat jammer dat het is misgegaan mete en paar. Ik hoop dat het hierbij blijft. Je zegt dat ze onervaren zijn, eerste nestje? Of zijn ze nog erg jong?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

daan

Hoi Hoi nieuwe foto's. Het gaat goed met ze. In het blok zitten er nog 4. De vier grootste en oudste, en de rest heb ik onder verdeeld bij pleegouders, die ook kleine jonkies hebben. Of waar er daar helaas 1 van was overleden. Zo heb ik het nu mooi kunnen ondre brengen. Heb wel een paar dagen met de hand moeten voeren, maar gaat nu goed.
Die 4 in het blok heb ik vandaag foto's van gemaakt de rest komt waarschijnlijk morgen wel.
Ik twijfel alleen wat de mutaties zullen zijn, ik bedoel of er geparelde tussen zitten, en de wildkleur krijgt een gele kuif.
Ja ik kweek weinig wildkleur, meestal witmasker mutaties, dus ik heb geen idee wat de kleur van de kuifjes zijn bij de wildkleur jonkies hihihiih

Liefs Daan

margreet

hallo Daan,

Ze zien er goed uit op de foto's, wat fijn dat de andere jonkies het ook goed doen bij de pleegouders. toch wel verassend als je niet precies weet wat de mutaties worden, blijft het spannend. veel succes verder.

groetjes Margreet

Riny

Hoy Daantje
Wat een mooikes heb je.
Valkjes met een geel kuifje en onder het snaveltje wat geel zijn bijna altijd bont.
Sommige wildkleurtjes (ik heb ze ook bijna nooit)hebben een grijs kuifje in het begin.
Naderhand kleurt dat kuifje geel.
Goed dat je er wat kleintjes uit gehaald hebt en in een ander nestblok hebt gedaan.
Heel veel succes Riny :D :D :D

daan

Hier weer nieuwe foto's !!!!
Het onderwerp klopt niet helemaal meer, want het zijn er helaas geen 9 meer.
In de buitenvoliere zitten er nu nog 4.
Dit zijn ze, ze groeien zo vreselijk hard.
Dit is de cinnamon, ik denk toch niet bont.

En als verrassing zit er een witmasker geparelde tussen.

En dan nog een witmasker.

En nog een witmasker.

Dan heb ik ook op zolder nog jongen liggen.
Het past wel niet helemaal in het onderwerp maar ik wil toch de foto's ff laten zien.
Dit is de kleine die ook uit het blok van 9 jongen komt.
Moet je nagaan dat tie 2 dagen jonger is als de foto's hierboven van zijn broers en zussen.

En die is dus geadopteerd door Calvin en Bailey.
En die hebben ook zelf nog 2 jongen allebei bonte witmaskers.

Mooi he dat witte kuiffie hihiii.

Dit is nog een bonte witmasker.
En dan nu nog de allerkleinste en de laatste jongen van dit jaar. Deze 2 zijn van kuiffie en Pepsi. De witmasker met de Albino.

Zo jullie zijn vast weer blij met zulke foto van de kleintjes, weer ff zwijmelen. Het blijft mooi, ook al heb ik er inmiddels al 100 in mijn haden gehad.

Liefs daan

Christine

wat zijn ze lief geworden! zo moooooi vooral die met die hele witte kuif :o de wildkleur jonkies hebben gewone grijze kuif en de geparelde wildkleur hebben gele kuiven!! :-* :-* :-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

hoi

Wat goed dat het nu goed gaat met die jonkies zeg, ze zijn echt gegroeit en zien er  mooi uit. voor al die bonte witmaskers ;)

Groetjes Trienke

Jaimy_en_Viggo

oeeeeh!!! die met dat witte kuifje!! wat heerlijk..en die met die onwijs grote ogen!!  :D ;D Echt lief!! Wat groeien ze allemaal ontzettend hard..Ze zien er goed uit joh! Een mooie verzameling bij elkaar :)

Groetjes Jaimy

Christine

Alles goed met de 9ling?? zijn ze al volgroeid?? :-*