7 mei 2025, 15:04:25

9 jonkies in 1 blok!

Gestart door daan, 24 september 2005, 12:31:43

« vorige - volgende »

daan

23 oktober 2005, 13:29:24 #30 Last Edit: 23 oktober 2005, 13:38:14 by daantje
Hoi allemaal,

Met alle jonkies gaat het heel goed, vandaag is de eerste in de voliere uitgevlogen, de cinnamon.
Ik heb van alle jongen een foto gemaakt, niet alleen van de voliere jonkies.
Deze is dus vandaag uitgevlogen.

En dit zijn dan de 3 die in het blok nog zitten.

De geparelde en 1 witmasker nog ff apart op de foto.

Dan de 2 bonte witmaskers.
Dit is de oudste.

En dit is de jongste.

En deze geparelde zit bij de bonte witmaskers in het blok, wordt helaas wel geplukt.
Deze hoort dus eigenlijk bij de groep uit de voliere, is dus 2 dagen jonger als die in dat blok zitten met z'n drietjes.
En erge achterstand dus, maar doet het wel goed veders.

En dan nog de 2 kleinste van alles, deze zijn van Kuif en Pepsi. De witmasker en de albino/.
De oudste is zowiezo een geaprelde, de kleinste kun je nog niet zien, de kleinste heeft een nieuwe ring om van 2006 de rooie ring.

Zo dit waren weer alle foto van het kleine grut.

Morgen ga ik weer de eerste vogels opkooien voor de eerste tentoonstelling van volgende week.
Dus ben benieuwd hoe we dit jaar weer gaan draaien.
Ook wil ik graag meedoen met de wereldkampioenschappen die dit jaar in nederland worden gehouden.

Liefs Daantje

Christine

Wat leuk dat het zo goed gaat! ze zijn prachtig geworden verwen jij je valkjes maar lekker! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

angel310

Citaat van: daantje op 23 oktober 2005, 13:29:24

ik ben verliefd, deze is om te  :-*
maar helaas mag ik geen valkjes er meer bij van mijn man(hij ziet me aankomen)  :-\

de rest ziet er ook goed uit
ik ben blij dat het zo goed is gegaan
groetjes angelique

lINDA

Nu ik dit zit te lezen, komt het me bekend voor!! Ik had 2 prachtige poppen, bijde nog "vrijgezel" en toen kwam er van de zomer ineens een wildkleur valkparkiet aangevlogen, een mooie forse man! Ik heb deze na 2 dagen weten te vangen met voer en een hele rompslomp er naast. Hij had t stik naar zijn zijn in de voliere. Maar het vreemdste was dus dat deze meneer zich erg aangetrokken voelde tot mijn 2 "vrijgezelle" damens!! nog geen 2 weken later lagen er ineens 5 eitjes in 1 blok. En ik snapte er nix van!! Tot ik er achter kwam, deze lagen dus ook met zn 3e te broeden, zowel 2 poppen als man en pop! IN totaal zijn er 7 eitjes gelegd en zijn er 6 uitgevlogen!  Het vreemdste vind ik nu dus, dat dit trio is gescheiden, want 1 van de poppen is met een andere wildkleur uit de voliere gaan paren, en die is aan komen vliegen zit nog steeds met zn vaste Partner van het 1ste nestje!
Dit is overigens wel erg veel vindt ik hoor 9 jongen!! wel prachtig mooi!!