4 mei 2025, 12:42:47

verschrikkelijke krijzer

Gestart door vito., 8 september 2005, 10:18:59

« vorige - volgende »

vito.

hallo allemaal, ik heb een probleempje,
we hebben al een paar maanden twee valkjes wildkleur
waarschijnlijk twee mannen, het ging altijd goed, tot ik
op een gegeven moment een (pop) voor hun erbij gedaan heb
maar zij wil denk ik meer met een van de mannetjes als dat hij wil, en begint nu te krijzen als een maf, daar wordt ik dus
gestoord van en denk er aan om de (pop) er maar weer uit te
halen,als zij zijn aandacht probeerd te trekken door apparte
geluiden te maken en gaat bukken op de stok vind hij er toch
niks aan .wat denken jullie?? pop eruit halen, of zal ik mischien leuke jonge valkjes krijgen!!!

patty_dordtse valkjes

Hoelang heeft u het popje al?
en heeft u ze gelijk erbij gezet?
vertel iets meer erover leeftijd etc.

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

vito

hallo patricia, de twee wildkleur valkjes hebben we een
maand of 3 en dat popje hebben we we verleden week
gekocht, wij dachten leuk jonkies.
het popje is 4 jaar oud, zeggen ze in de dierenzaak,
en de twee wildkleur weten we niet die hebben we verlost uit een klein kooitje en nu hebben ze de ruimte.
maar over dat gekrijs van de pop even terug te komen
man ik wordt er gestoord van ik zit er over te denken haar weg te doen. de mannen willen toch niks van haar weten. ::)

Riny

9 september 2005, 17:04:34 #3 Last Edit: 9 september 2005, 18:01:35 by Riny
Hallo Vito
Je kunt eigenlijk niet van je valkjes verwachten dat ze in een week tijd aan elkaar gewend zijn.
En eigenlijk mag je ze niet eens gelijk bij elkaar zetten.
Het is veel verstandiger om ze eerst in quarantaine te zetten,je nieuwe valkje kan wel een ziekte onder de leden hebben en de andere ook besmetten.
En daarna moet je ze langzaam aan elkaar laten wennen.
Groetjes Riny :D :D :D

~Natas~

Hallo,

Mag ik 1 ding hierover zeggen.
Waarom zou je je pop wegdoen?
Je hebt haar nu toch, dus waarom zou je haar weg doen dan?
Dat vind ik gewoon zielig voor het popje en een dier is geen verkoopproduct   :(
Je kan je popje ook appart zetten en de mannen bij elkaar laten, wie weet in de toekomst klinkt het nog eens tussen de valkjes  :)

Groetjes,

Natas

Riny

Hallo Vito
Ik vindt dat natasja gelijk heeft.
Dan heb je ook de kans om ze rustig aan elkaar te laten wennen.
Je zult zien dat ze zich dan anders gaan gedragen.
Misschien heeft het popje zich ook wel niet op haar gemak gevoeld bij die 2 mannen omdat alles vreemd was.

Mariska

Hoi Vito,

Ik ben het met Riny en Natasja eens. Je zegt wel erg gemakkelijk dat je haar weer weg wil doen. Misschien had je je wat beter moeten voorlichten voordat je er aan begon. Het gaat niet allemaal van een leien dakje hoor. Je moet er wel wat moeite voor doen.

Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

~Natas~

Hai,

Pff gelukkig ben ik niet de enige die hier zo over denkt.
Maar ja sorry ik kan mij dan niet inhouden om er niets over te schrijven.
Er wordt al zoveel gesjouwd en gesjoemeld met vogels, en vind dat gewoon zielig  :'(
Ik hoop echt dat Vito er eerst heel goed over nadenkt voordat ze het popje weer weg doet, want das inderdaad wel erg makkelijk.

Groetjes,

Natas

Mariska

Hoi Natas,

Ik ben ook blij dat wij er hetzelfde over denken en ik kan ook me mond niet houden. Dit maakt me zo kwaad. Ik kan er niks aan doen. Wat bij mij in huis komt blijft bij mij tot hun dood. Wat er ook gebeurd. En ik heb ook genoeg problemen gehad en het is aan mij om die zo goed mogelijk op te lossen. Ik heb ervoor gekozen om ze te nemen en dan zal ik er ook voor moeten zorgen in voor en tegenspoed. Maar het is meestal voorspoed hoor. Ben gek op ze en zou ze nooit wegdoen.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Mariska en Natasja
Als de meeste mensen zich er eens van bewust waren dat zo'n beestje van hun afhankelijk is en zij de verantwoording dragen.
Ze zeggen wel eens familie kun je niet kiezen.
Sta er maar eens bij stil dat een dier ook niet kan kiezen bij wie die terecht komt.

Mariska

Hoi Riny,

Dat bedoel ik dus. Ik vind het zo erg hoe sommige mensen met dieren omspringen. net of het een stuk speelgoed is. Ik trek me dit soort dingen heel erg aan. Misschien een beetje te, maar zelf vind ik dat juist een goede eigenschap.

Groetjes Mariska

Inger m

Hoi,
Het doel om dieren te houden is voor de meeste mensen om er plezier aan te beleven. Wanneer een dier last veroorzaakt, is het plezier hieraan ook een stuk minder (zowel voor eigenaar als uiteindelijk ook het dier). De vraagsteller probeert hier een oplossing te vinden voor een probleem.

Zonder verder veel te weten of de achtergrond van deze vraagsteller, wordt er op een erg negatieve manier over gesproken. Ik vind dit jammer, want op die manier blijven vraagstellers uiteindelijk weg.

Ikzelf kom ook in situaties terecht, waarin ik dieren verkoop om diverse redenen. Een jonge haan is dit jaar weggegaan, toen hij ging kraaien, om burenoverlast te voorkomen. Natuurlijk wil niemand zo'n beest hebben...

Mogelijk is deze vogel geen goede match voor de andere twee valkparkieten (is het zeker weten een pop?) of de eigenaar. Geef de vogel nog wat tijd en laat ze eerst in aparte kooien aan elkaar wennen.

Succes!

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mariska

Na een week al praten over wegdoen noem ik geen oplossing zoeken. En als die vraagsteller hier door wegblijft kan ik daar ook niks aan doen. Wij zijn tot op bepaalde hoogte vrij om onze mening te uiten.

Groetjes Mariska

~Natas~

Hai,

Sommige denken inderdaad dat valkjes een soort speelgoed zijn, nemen ze in huis en verkopen ze daarna weer door aan andere.
Ik kan mij daar ook erg  >:( over maken en zo ga je niet met mensen en ook niet met dieren om.
Ik hoop wel dat Vito terug komt en ons dit niet kwalijk neemt, want we bedoelen het niet zo  :-[
Alleen ik vind wel dat ik hier iets over mag zeggen "toch"
Iedereen heeft rech op zijn eigen mening.

Natasja

Christine

ik wil ook ff iets kwijt ik heb ook een valkparkiet weg gedaan omdat het geen popje was en omdat ik er toen geen plaats voor had voor drie valkjes dit is iets wat ik nooit meer zal doen ik heb er toen enorm veel verdriet door gehad echt waar laat het popje nog lekker een weekje of twee zitten bij de twee mannetjes en kijk dan wat je kan doen

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**