4 mei 2025, 08:33:34

Visite

Gestart door Carin, 11 september 2005, 23:00:39

« vorige - volgende »

Carin

11 september 2005, 23:00:39 Last Edit: 11 september 2005, 23:08:06 by Carin
Hallo allemaal,

Ik ben in het gelukkige bezit van twee grasjes en twee valkjes. Nu had ik afgelopen vrijdag visite van een vriendin van mij, die ook bleef slapen. Ik had uit voorzorg mijn vogels in de kooi gehouden, omdat ik niet wist hoe zij op rondvliegende en lopende vogels zou reageren. (normaal mogen zij in principe altijd uit de kooi)

Zij was tegen 18.00 uur bij me en op een bepaald ogenblik vroeg ik haar of de beesten eruit mochten. (rond 19.00 uur) Ze vond de vogels niets, maar ze mochten er wel uit van haar! Ik zet de kooi open en alle beesten bleven strak in de kooi zitten en haar aankijken. Grasjes die er normaal als eerste uit zijn, deden niets en de valkjes ook niet. Kooi gewoon open laten staan, iedereen bleef zitten waar hij zit.
Op een bepaald ogenblik wilde ze binnen roken, wat ik niet wil voor mezelf en de valkjes en de grasjes. is ze op het balkon gaan staan en toen zijn de kooideuren ook dicht gegaan!

De volgende morgen heb ik de kooideuren weer opengezet. Vogels kwetterden en floten ook! Vriendin sliep nog, gelijk alle vogels eruit. Als vanouds kwamen ze eruit.. Lekker gek doen en rondjes maken..
Vriendin stapt de kamer binnen en ze zijn stil, gaan in de kooi zitten en willen er niet uit..
Op een bepaald ogenblik ging ze weg en kwam dus niet terug. Allemaal er weer uit.. Ik vond het zo typisch. Hebben de vogels het door als iemand ze niet mag?

Riny

Hallo Carin
Zeker voelen ze aan als iemand ze niet mag,maar dat ze dan op deze manier reageren heb ik nog nooit meegemaakt.
Wel dat ze dan die persoon blijven treiteren.
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Misschien zijn ze het niet gewend om uit de kooi te zijn als er een vreemde is?

carco

Hoi

Dit is inderdaad heel vreemd gedrag, ik merk bij mij juist als de persoon in kwestie niets van de valkjes moet hebben:gaan ze er juist bij zitten.
Zou het jaloersigheid kunnen zijn omdat ze minder aandacht kregen??
Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!

Carin

Hoi,

Ze zijn er weleens meer uitgeweest als ik visite had van mijn ouders, zusje, andere vriendinnen en mijn schatje. Nooit geen problemen, gaan er gewoon uit, vliegen en laten zich oppakken en bij mijn liefje gaan ze ook gewoon zitten.(haren en schouder)

Jaloersigheid denk ik niet. Ik praatte ook gewoon tegen ze wat ik normaal ook doe. (ontlokte mijn vriendin de opmerking dat ik niet zo achterlijk moest doen).

Kolkkie

Hoi Carin,

Het is idd erg vreemd. Toen ik bij jou was en later ook met mijn pa samen was er niets aan de hand.
Ik kon zelfs Spikey zo vastpakken, ik vind het echt vreemd.

Bij mij mag Coco een hoop mensen niet, die bijt hij of gaat hij lopen sarren.

Erg vreemd.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006