4 mei 2025, 05:13:23

verschrikkelijke krijzer

Gestart door vito., 8 september 2005, 10:18:59

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Christine,

Mij werd pas geleden ook aangeraden om Binky van mij weg te doen en daar waren ook wel goede redenen voor, maar de gedachte alleen al maaktte me letterlijk en figuurlijk ziek.
Ik was ook heel erg bang dat ik spijt zou krijgen en heb dus ook besloten om het niet te doen. En daar ben ik nu zo blij om. ik heb op dit forum veel goeie adviezen gehad en daardoor heb ik inmiddels een heel ander vogeltje.
Zo zie je maar dat je die beslissing niet zo maar moet maken. Ik had het op dat moment heel moeilijk en dat maakte mij ontvankelijk voor dat idee. Dat zou anders nooit gebeurd zijn.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

vito

hallo boze mensen, hier ben ik weer, ik heb het allemaal
een beetje verkeerd uitgelegd denk ik wand ik ben een
onwijze dierenvriend geloof me, en het (popje) kon ik terug brengen als het niet zou klikken met de andere, ik zou nooit
zo maar een dier in huis nemen en als vuil weer buiten de
deur zetten nooit. ik help nog liever een dier, en over het popje terug te komen, ik heb haar eigenlijk uit een rot situatie
gehaald dus....het kon voor haar alleen maar beter .

Mariska

Hoi Vito,

Maar als zij uit een rotsituatie komt zou ik haar zeker niet gterug brengen naar naar waar ze vandaan kwam. En wij zijn niet boos hoor, maar vogels weg doen ligt bij sommige mensen wel heel gevoelig. Zoals bij mij. Ik vind persoonlijk dat er heel wat moet gebeuren voor je een dier weg doet.
Maar dat is mijn mening.

Maar hoe gaat het nu? Ben heel benieuwd!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

vito

hallo daar ben ik nog een keer.
beste mariska, het valkje terug brengen naar waar zij
vandaan komt zal ik zeker nooit doen, maar mijn broer
is ook gek op vogels en heeft ook valkparkieten,
en die vind haar erg mooi, maar we denken er over om
een mannetje binnen in een kooi te proberen, waarschijnlijk
is dat het jongste mannetje die niks van de andere twee
meer wil weten, en zo krijgen de pop en de andere man
meer tijd voor mekaar en dan weet je maar nooit, het popje lijkt erg jaloers als het mannetje tegen mij begint te fluiten
en kan nog behoorlijk gillen.
maar om nog is terug te komen over makkelijk een dier weg
te doen, ik vind het al jammer dat sommige dat van mij
dachten, maar dan had ik beter uitleg moeten geven
maar ik durf mezelf een echte dierenvriend te noemen.
in ieder geval de groetjes van vito ;)

Riny

Hallo Vito
Weet je wat ik denk dat er niemand is die jou geen dierenvriend vindt,maar dat er gewoon in het algemeen gesproken is over hoe sommige mensen met dieren om gaan.
Dat is natuurlijk voor jou heel verwarrend over gekomen,en dat is ook heel normaal.
Ik hoop voor je dat je nu begrijpt dat niemand jou aan heeft willen vallen.Mijn bedoeling is het in ieder geval nooit geweest.
Groetjes en veel succes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Vito,

Mijn bedoeling was het ook niet om jou aan te vallen. Zoals ik al zei, het omgaan met dieren kan weleens gevoelig liggen en we spraken ook in het algemeen. Alleen was jou bericht de aanleiding daarvan. Maar ik maak uit je andere berichten duidelijk op dat je erg van dieren houd en er goed over nadenkt hoe jullie het op kunnen lossen. vind ik hartstikke goed ;)! Ik wens je dan ook heel veel succes en als je vragen heb ben je natuurlijk altijd welkom.

Groetjes Mariska