5 mei 2025, 14:57:38

kontje kroelen......

Gestart door kiwi, 5 september 2005, 22:15:54

« vorige - volgende »

kiwi

Nu ik hioer toch ben  even iets tja hoe zal ik het zeggen.......

Die vogel van ons gaat op je vinger zitten, met zijn hol tegen je andere hand, of tegen een kussen en dan.....................

begint hij (denk ik) als een idioot met zijn ho, heen en weer te gaan sneller en sneller en sneller, dan gaan zijn vleugels wijd staat ( geheel gestrekt en dan moment supreme, heb je een natte vlek(kje)op je hand of op het kussen.

Is dit normaal en is het wat ik denk dat het is........... een zelfbevredigende valk???

Ken iemand dit verschijnsel, ohh ja hij gaat tijdens het bewegen zachtjes in je hand bijten.

mvg sven

~Natas~

Hoi Sven,

Het is inderdaad zelfbevredeging van je valkje.
Hij ziet jou of je kussen als een soort nestje, en dan gaat hij inderdaad kippetje spelen  ;D
Dat hij in je hand bijt is niet iets om je zorgen over te maken.
Dat doen ze altijd na hun bevredeging, en das een soort afsluiting voor hem.
Is je valkje een man of een pop?

Groetjes

Natas

kiwi

het is wat ik he gelezen en zover ik zijn gedrag zie een echt mannetje.........dus het komt wel meer voor??

sven

~Natas~

Hoi,

Ja hoor het komt vaker voor.
Vaak hebben valkjes zulke periode's en dan is het maar voor tijdelijk.
Ik heb zelf ook een valkje, die dat ook geregeld doet.
Maar die doet het met z'n stok en niet op mijn hand hoor (nog niet)

Groetjes,

Natas

Rianne

Je valkje ziet jou als partner. Als je niet van dit gedrag gedient bent, kun je hem het beste meteen wegzetten als hij dit weer gaat doen.

Mariska

Hoi Sven,

Het is inderdaad wat jij denkt. Zelfbevrediging ;D! Ben ik ook pas sinds een paar dagen achter, want Binky van mij doet het ook en ik wist ook niet wat ik er mee moest. Of wat ik er van moest denken. Bij mij wijst ook alles erop dat hij mij als zijn popje ziet. Is ook wel een compliment, maar soms is het wel vervelend. Ik hoorde van Riny dat zij haar papegaai heeft kunnen aanleren dat hij er na 1 keer mee stopt en dat probeer ik nu ook, want anders gaat hij de hele dag door. Binky geeft ook zaadjes uit zijn krop op. op mijn hoofd!! en nog meerdere keren per dag ook. Maar popjes voeren ze ook dus lijkt het erop dat hij mij als zijn popje beschouwd. Doet die van jou dat ook?

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

sven

nee hij "voert"me niet, maar vervelend is het niet echt, want daarna is hij zo kroelerig als de pest en gaat hij hand in hand kameraden fluiten...................kicke......

gr sven

Mariska

Hoi Sven,

Ik zou zeggen als jij het verder niet vervelend vind maak je er dan niet druk om en laat hem lekker gaan ;D. Het is echt niet raar.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

~Natas~

Hoi Sven,

Wat jij zegt is helemaal waar.
Als Joepie van mij het heeft gedaan, dan is hij helemaal vrolijk en kan ik alles met hem doen  ;D
Wat gaaf en leuk dat hij het FEYENOORD CLUBLIED fluit.
Dat wil ik mijn vogel ook leren, hoelang ben je ermee bezig geweest  ;)

Groetjes,

Natas

anja hopman

hoi sven

mijn valkje doet precies hetzelfde en in het begin dacht ik ook wat is dit nu maj door deze site kom je veel te weten ;)
hij doet het nu elke avond zodra die en hij doet het al een paar maanden hoor maar ik vind het niet erg zolang hij er plezier in heb :)