14 augustus 2025, 07:58:54

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

Karin

Heb je hem zelf in je nek gezet ? Want dat heeft hij hier ook een keer gedaan, toen bleef hij een half uurtje zitten, maar dat was de laatste keer dat hij uit de kooi durfde. Ja, ik vind het ook errug  :censuur :censuur :censuur   ;D ;D ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ja hij komt niet naar ons toevliegen want hij stort neer maar als ie op onze handen zit dan kruipt ie zelf naar onze nek en hij kruipt ook helemaal tegen onze kin aan,kroelen tja dan valt ie gewoon in slaap,het is een schatje en we zijn helemaal gek van hem.

Truus had trouwens weer een ei dat eraan kwam vandaar dat ze zo zielig zat te zijn vanmiddag,weer in de voerbak en daar heb ik nu dus maar nepeitjes neergelegd want anders blijft ze bezig.
het echte ei ligt bij Sjaan en stitch.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

nou Balou is wel op zijn gemak geloof ik,zit lekker te slapen en is vanmorgen er nog even uitgeweest,hij wilde alleen meevliegen met de andere vogeltjes en dat kan niet :o
hij stortte dus weer neer en toen heeft ie een nageltje gebroken maar gelukkig is dit heel snel weer dicht gegaan.
hij zit nu lekker te suffen in de kooi,alleen eten wil ie niet echt,ik moest hem het bakje voor houden want zelf gaat ie er niet naar toe.

sjaan en stitch broeden stug door,gaat hartstikke goed,ben echt verbaasd want het is de eerste keer en dat blijft toch spannend of ze het wel snappen.

dazzle en Luna hebben nog niet echt stappen ondernomen om een nestje te beginnen,ben benieuwd of die er nog wel zin in hebben ;D

en met de grasjes gaat alles goed,balou zijn kooi staat bij de grote spiegel en daar gaan de grasjes graag even kijken en dan zichzelf voeren(spiegelbeeld) vooral miepje vind zichzelf erg aantrekkelijk ;D

Sunny gaat toch verhuizen,maandag gaat ie naar Marianne,ook in Katwijk wonende,en daar gaat ie naar de buitenvoliere.
Hij blijft ontzettend bang en zelfs als ze apart zitten met een blok(was om uit te proberen) blijft ie stil in een hoekje zitten,hij is zo bang dat ie niks van zijn hormonen laat zien(hij fluit niet,hij kroelt niet,hij speelt niet,hij zit maar stil te zijn)ik vind dit gewoon zielig en ik denk niet dat ie gelukkig is of word hier bij ons,hij gaat daar naar buiten waar het rustiger is en dan krijgt ie allemaal wilde vriendjes dus kan ie zich misschien beter ontwikkelen.
heel jammer want het is een prachtig valkje maar niet op zijn plekje hier. :'(
maar hij krijgt het goed bij Mar,ik heb er nu 2 vogeltjes vandaan en ik weet hoe ze het krijgen daar dus dat komt wel goed.

groetjes eefje

Karin

Sunny gaat het vast heerlijk hebben in de buitenvolière hoor. Sommige valkjes kunnen gewoon niet aarden, dat kan.

Arme Balou, zijn nageltje. Gelukkig zullen zijn veertjes al weer snel aangroeien, want hij zal wel over een maand of 2 in de rui gaan. Eten komt vanzelf wel. Hang een voerbakje bij zijn stokje. Hij is zo onder de indruk van alles dat hij vergeet te eten  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

ja de bakjes hangen allemaal al bij de stok waar ie altijd zit maar echt veel trek lijkt ie niet te hebben :-\
komt wel,hij zal zichzelf vast niet verhongeren.
en anders kan ik snowey er natuurlijk wat eerder bij zetten die helpt hem wel :)
vanavond is er vuurwerk bij ons aan de overkant van het water,ik ben benieuwd wat de vogeltjes gaan doen.

groetjes eefje

Karin

Heeft hij zich niet volgevreten aan de trosgierst  ;D ;D ;D Daar is hij dol op.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

nog niet naar om gekeken maar ik heb teun er even bijgezet,die is tenslotte al tam en nu zit balou zich dus wel vol te vreten aan de trosgierst ;D
hij was gewoon eenzaam ;)

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

teun zwaait tegenwoordig naar ons ;D

en stitch versiert zichzelf graag ;D

alle foto's zijn een beetje bewogen of niet scherp maar dat komt omdat het toch wel een beetje feest is hier ;D

groetjes eefje

Karin

Zit Teun nu bij Balou in de kooi ?  ;D Hé Teun, ik heb nog een gaatje in mijn vinger van jou !  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Teun zat er even bij ja om balou te laten eten maar ze gingen bekvechten(teun wil natuurlijk eigenlijk helemaal geen andere in zijn buurt) dus die hebben we er weer uit gehaald,balou had gegeten en daar ging het mij om.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

Nou gaat hartstikke goed hier,
stitch en sjaan doen het uitstekend,de eitjes groeien lekker door,nog 10dagen en dan moeten ze ongeveer uitkomen.
de eitjes van truus zijn niet bevrucht(die liggen onder sjaan) maar dat dacht ik al.

dazzle en luna zijn ook begonnen aan een nestje,luna zit er nu in dus ik denk dat ze een ei gaat leggen.

Sunny is gister verhuisd :'( jammer hoor maar wel beter.
ik hoop dat Mar er een leuke vogel aan krijgt en wellicht hele mooie jongen.

Balou gaat echt heel goed,zit elke dag even bij ons en eet gelukkig ook goed nu,ik ga hem nu op dieet zetten wat trosgierst betreft want hij eet alleen maar daarvan dus nu maar weer gewoon eten wat de pot schaft. ;D

groetjes eefje

Mara

Hey Eefje

Je hebt hele mooie grasjes en ook schitterende valkjes. Ik wens je veel succes met de eitjes.

Groetjes

Mara

eefje nieuwenburg

ja ja luna heeft ook een ei.
ben benieuwd of deze ook bevrucht is maar  goed ik moet geduld hebben.

er liggen nu dus 5eitjes
4bij sjaan en stitch waarvan 2 bevrucht
en 2 niet bevrucht(die komen bij truus vandaan)
en 1 bij Luna maar die is net begonnen dus daar zullen er nog volgen.

balou is oranje gestemd,hij is vanmiddag in de pan met macaroni gevlogen(gelukkig al koud geworden) :o
hij zat op de kooi een beetje te dutten en ineens springt ie op en vliegt zo de keuken in hij vond het vast lekker ruiken ;D

lekker beestje is het ook,hij gaat nu een beetje fluiten eindelijk want hij is vanaf vrijdag al stil,moest erg wennen denk ik.

tis ook wel druk hier met al die kwetterende vogeltjes en een hondje.

Sunny is bij Mar al op inspectie in de broedblokken dus die heeft het wel naar zijn zin geloof ik,ik ben daar heel blij mee :D

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ja luna heeft weer een eitje gelegd,gaat goed hierzo ;D

verder niet zo veel te melden.
de heren maken lekker herrie,hebben allemaal een goede bui door het mooie weer.

de grasjes zitten in de voliere,hebben ze de hele dag de ruimte om te vliegen en te spelen want ja nu onze vakantie weer over is kunnen ze  niet meer de hele dag uit de kooi.
ze hebben het er prima naar hun zin en de valkjes vinden ze ook wel heel erg leuk geloof ik. ;D

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ik heb nieuws en voor ons zelfs groot nieuws want dat wat we niet meer verwachtte is gebeurd,Teun heeft een vriendin ;D kijk maar,

verder gaat alles prima,ik heb zo'n bal waar je hooi in kan doen gevult met gras(staat bij ons in een bak op het balkon speciaal voor de vogels) opgehangen in de kooi en vito en zazou hebben zich kostelijk vermaakt.

ook de grasjes doen het goed

beppie,zij kan niet zo goed vliegen dus het is voor haar nu veel makkelijker om te klimmen,gaat toch beter als in zo'n kooi.

miepje,zit af en toe eens per ongeluk ;D met zazou te kroelen

de heren zoeken alleen maar naar eten de hele dag :D

met de broedende koppels gaat ook alles goed,ik ga vanavond voor de laatste keer de eitjes bekijken van sjaan en stitch want ze moeten volgende week ergens een keer uitkomen,spannend hoor kan bijna niet wachten.

groetjes vanuit het zonnige katwijk aan zee