13 augustus 2025, 17:09:53

dit verhaal mag op slot!

Gestart door eefje nieuwenburg, 27 juni 2005, 14:26:07

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

25 april 2006, 21:29:54 #465 Last Edit: 25 april 2006, 23:34:41 by eefje nieuwenburg
ik heb vandaag Luna en Dazzle apart gezet met een blok,ik heb de brio kamervoliere in 2e gedeeld(in het midden een bodemplaat) en nu kunnen er dus 2koppels broeden.
ook heb ik de 2eitjes van Stitch en Sjaan geschouwd en het lijkt wel of er toch iets van leven in zit,ze zijn er in de 1e dagen de hele nacht vanaf geweest dus ik dacht eigenlijk dat het niks zou worden maar krijg toch weer hoop,ben benieuwd.

ook heb ik nog een kweker van grasparkietjes gesproken over Henkie en Miepje en deze zei idd ook dat ze allebei volwassen zijn en popjes dus ik ga de dierenwinkel even bellen dat ze de boel flessen of de kweker van de vogels natuurlijk maar dat dat niet eerlijk is tegenover de koper,verder maakt het mij niet uit,Henkie(of henkelientje ;D ) blijft gewoon bij ons maar moet toch even me gram halen hoor >:(

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

nou ik heb de dierenwinkel gebeld waar henkie vandaan komt maar ze blijven erbij dat de kweker betrouwbaar is en dat ze echt zo uit het blok komen.
ze had het ook over zwarte snavels enz waaraan je kan zien wat de leeftijd is,nou ja eindeloze discussie mij maakt het niet uit want ik ben er blij mee,het zijn supermakkelijke vogeltjes en ze blijven gewoon lekker hier.

tis alleen sneu als ze niet tam worden omdat ze al te oud zijn terwijl ze verkocht zijn als jong maar goed dat is nu niet meer mijn pakkie aan.

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

ja hoor ik ben overstag gegaan,we hebben er 2mannen bij,omdat iedereen er van overtuigt was dat de grasjes popjes waren heb ik me laten verleiden door 2mannetjes,een groene en een blauwe,henkie heet nu beppie en dan hebben we dus Miep,Bep,Gijs en Dirkie.

Stitch en Sjaan broeden nog steeds trouw

zazou speelt de hele dag door,gouden aankoop is dat speeltje geweest.

stitch is lekker in bad geweest

groetjes eefje

Saar

je nieuwe grasjes zien er echt goed uit hoor :D
Misschien kan je als het klikt tussen de grasjes dit jaar nog kweken als je zou willen.

groetjes saar

Carin

Hoi eefje,

Gefeliciteerd met je 4 grasjes!

Heel erg leuk!

groetjes Carin

eefje nieuwenburg

ja maar laat ze eerst maar eens uitvechten wie de baas in huis is want daar zijn ze nog niet helemaal uit geloof ik.
de groentjes kunnen het wel al heel goed vinden,die voeren elkaar en hebben al gekroeld maar de blauwtjes tasten wat meer af,veel bekvechten enz.

ik vond vanmorgen in de voerbak in de voliere een ei en ik weet nu natuurlijk niet van wie,ik heb het weggehaald want als het van truus is zou het bevrucht kunnen zijn(die heeft alle mannen al gehad hier ;D )en ik heb dus het ei maar bij stitch en sjaan gelegd dan mogen die verder broeden.
ben benieuwd :D

groetjes eefje

Caroline

Spannend, ik heb buiten een kanarie die uit een eitje is gekomen die ik in de voerbak had gevonden en bij een broedend koppel had onder gelegd.

Het eitje lag in de mannenkooi, ik had me dus vergist er was dus 1 popje, alleen wie pa is geweest ben ik nooit achter gekomen.  :D

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

eefje nieuwenburg

ja ik ben ook wel benieuwd of er wat uit gaat komen,truus is nog erg jong dus ik weet niet of het bevrucht zal zijn en er zit nu wel wat tijd tussen het laatste ei van sjaantje zelf en dit ei maar goed niet geschoten is altijd mis.

we zijn vandaag naar de dierentuin geweest,ouwehands dierenpark,ik moet nog even kijken of er leuke foto's bij zitten en dan zet ik er misschien wel een paar hier neer.
ze hebben daar zo'n mooie aravoliere dat vind ik zo gaaf!
die beesten zitten je ook echt te bekijken.
en ze hebben nu een kaketoe die hadden ze eerst nie volgens mij maar die begon tegen ons te brabbelen en kwam helemaal aan de tralies hangen leuk man maar wat een snavel en wat een nagels,ik kijk wel uit waar ik mijn handen hou ;D

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

het aquarium

lekker luieren

van heel dichtbij gezien

heb ik al beet?

zoekplaatje

ijsbeerdrieling

wat zegt de buurman?

zakkenroller

en dan als laatst even de 2nieuwe mannen in huis

groetjes eefje

Karin

Mooi foto's ! Zal wel gezellig zijn geweest  ;D

Nog een paar uurtjes wachten en dan......

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

dan komt baloutje ;D
ben heel benieuwd,moet nog even kijken in welke kooi we hem zetten,we hebben bij geon een papagaaienkooitje gekocht,vierkant en daar kan ie makkelijk in en dan straks samen met snowey maar er zitten van die grote voerbakken in,beetje onhandig maar goed ik verzin wel wat.

ik heb 2bevruchte eitjes van sjaan en stitch,leuk want er kunnen bontjes uitkomen dus ben heel benieuwd.
ze doen het ontzettend goed voor de eerste keer,stitch zou haar iets meer af moeten lossen want ze word wel mager,ze kan niet zo veel eten maar als ze eet zit ze echt te bunkeren.
spannend hoor.
nou dazzle en luna nog maar die vinden het niet zo leuk op de benedenverdieping geloof ik. ??? ::)

groetjes eefje

Saar

mooie foto's hoor:D
en je nieuwe grasjes zien er ook goed uit!!

groetjes saar

eefje nieuwenburg

ja balou is er,
en hij is denk ik heel erg onder de indruk want hij mag met vingers gekroeld worden en komt er zelfs om vragen als je stopt en hij stapte ook al op,heel bizar dit :o

beetje slechte kwaliteit foto's maar goed je kunt wel zien wat er gebeurt,zelfs toen ie op mijn vinger zat bleef ie kopjes geven om te kroelen.

groetjes eefje

Karin

Nou jááááá ! Vuil  :censuur :censuur :censuur beest  ;D ;D ;D Mij ff in mijn hemd zetten  ;D ;D ;D  Ik hoop zóóó dat dit niet eenmalig is en hij dit blijft doen en dat het niet alleen is doordat hij zo onder de indruk is. Zou geweldig zijn als hij bij jou wel lekker een knuffeltje wordt  ;) Ik heb dit met Jipper gehad die "de pitbull" werd genoemd. Die was ook flink onder de indruk toen hij bij mij kwam en gelukkig is dat ook zo gebleven ( alhoewel alleen als hij wil ). Hopelijk gaat hij zijn mooie witte vriendinnetje ook helemaal te gek vinden  :-* :-* :-*

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

hij was net tijdens een kroelbeurt ontsnapt en heeft heerlijk bij ons gezeten,hij heeft lekker bij huig in zijn nek gezeten en hartstikke rustig dat ie is,super voor ons maar ik vind het ook wel een beetje lullig voor jou .

groetjes eefje