23 mei 2024, 05:37:43

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Ik durf het bijna niet te zeggen, want ik ben bang dat het morgen ineens omslaat  ;D, maar het gaat geweldig met de drukspookjes ! Ze zitten alledrie heel ontspannen bij ons, lekker overal aan knabbelen, rekken-strekken-poetsen. Zul je zien dat ze van de week ineens om slaan, hahahaha. De twee oudste zijn al uit het broedblok geweest en gingen meteen op stol zitten, wat knap ! Normaal zitten ze de eerste dagen alleen maar op de grond. Ik het weer foto's gemaakt, maar die laat ik van de week wel zien, druk-druk  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag waren beide bontjes uit het blok. Ze stapte heel netjes op mijn vinger ( * stomverbaasd *  :o ) en zijn samen met het pareltjes weer mee naar beneden geweest. Dat moet ik met de jongen van dit koppel er dus in houden  ;D Wel is de oudste ( die heet Poemba ) na 10 minuten gaan vliegen en hij viel van verbazing achter de kooi van Cuba, hahaha. Toen ik ze naderhand op de foto zette ( nou ja, Marcel dan hè  ;D ) zag je nog gewoon zijn verbazing op zijn bekje.

Het tweede bontje is inmiddels ook besproken. Die gaat Goofy heten en komt in een kamervolière met 2 valkjes en 1 grasje. 1 valkje is gekoppelt met het grasje en het andere valkje zit dus alleen. Na tig mensen "afgekeurd" te hebben dus toch nog een baasje gevonden. Je valt om van verbazing wat voor reacties je krijgt op advertenties, ook mensen die denken dat valkjes gratis zijn en dan verbaasd zijn als je er toch geld voor wilt  ::)

Een jong wat bij mij vandaan komt ( inmiddels 15 maanden ) heeft gedragsproblemen : KLIK HIER Ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden en anders mag ze terug komen zodra de jongen weg zijn. Kijken of ik haar kan heropvoeden. Ze is supertam én gepareld ( een kind van mijn geweldige koppel Dizzy en Jazzy waarvan Jazzy er helaas niet meer is ) en een volle zus van Summer dus ik vind er vast wel een baasje voor.

Cuba is vanavond verhuisd naar de vogelzolder. Morgen mag hij voor het eerst daar los vliegen onder begelijding. Ik ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Wat fijn dat het zo goed gaat met alle jongen  :D Ik had ook eerlijk gezegd niet anders verwacht  ;)

Heb je nu een baasje voor alle jongen?

Want jammer van het jong van Jazzy en Dizzy  :-\
Ik weet wel dat Whooshy ook altijd overal aan zit te plukken... Vooral aan mijn moedervlekken  ::) 8)
Ze zit ook altijd aan mijn haar te frunniken en in mijn neus te bijten... maar niet tot vervelends aan toe. Ik denk dat ze het valkje te ver hebben laten gaan zonder op te treden.

Ik hoop dat je haar weer in het gereel krijgt. Vooral als ze zo tam is  :)

Groetjes,
Monky

Diaantje

Mooi dat het laatste bontje ook is gereserveerd.
Wat kunnen mensen inderdaad vreemd zijn over dat het nog geld kost.. lijkt me logisch.. ik denk dat als je er echt graag een wilt het niet uit maakt wat ie kost als ie maar goed is opgevoed en goed wordt verzorgt..
Vreemde mensen..Het lijkt dan net of ze het over een oject hebben en dan niet over een dier.

Vervelend joh van het jong van Dizzy en Jazzy.. lijkt me super irritant als een valkje dat doet...
ik hoop dat je haar kan heropvoeden... en dat het dan weer goed gaat...



Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

Misschien moet je gewoon een pruik in de kooi zetten... ze wordt het dan misschien wel beu ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Citaat van: Marc - Vijf Kuifjes op  4 april 2007, 22:08:45
Misschien moet je gewoon een pruik in de kooi zetten... ze wordt het dan misschien wel beu ;D


hahahaha :D
;D ;D ;D

Karin

Hahaha, nou, ik kan dat met die pruik uit gaan proberen want ze komt terug  ;) Zodra de 3 jongen van Dazzle en Chico weg zijn komt ze terug. Ga ik haar proberen te heropvoeden en dan te herplaatsen. Ze hebben het van begin af aan afgestraft maar helaas heeft dat niet geholpen. Daarnaast vind ze het andere popje wat ze hebben helemaal niet lief en die wil juist zo graag knuffen. Zo zielig ! Helaas voor hun was net het bontje besproken anders hadden ze die graag willen hebben, maar waarschijnlijk hang ik volgende maand bij mijn 2 bijzondere koppels een broedblok op en wie weet zit daar wel een lief valkje voor ze bij  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Zo, en dan nog even snel een fotoupdate  ;)
Drie op een rij :





Het oudste bontje, Poemba :



Het middelste valkje Goofy :



En het pareltje, heeft nog geen naam :

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara


Anja


Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara


eefje nieuwenburg

hoi Karin,

je hebt weer prachtige jongen!
en idd wat marc zegt hij lijkt idd heel erg op skippy!
bizar hoe dat soms kan he.
ik wil trouwens even mijn complimenten maken naar jou toe,gewoon omdat jij altijd met zulke mooie valkjes kweekt(groot) heb ik nu van balou ook 3superstevige jongen,dat vind ik echt heel fijn!

groetjes eefje

Mandy

Jeetje die lijken inderdaad op elkaar. :o
Ze zien er weer toppie uit. ;)
Vervelend dat er en valkje terug komt, maar hopelijk lukt het heropvoeden. :)
Dus over een poosje toch nog een kweekronde proberen? ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Citaat van: eefje nieuwenburg op  9 april 2007, 19:33:09
hoi Karin,

je hebt weer prachtige jongen!
en idd wat marc zegt hij lijkt idd heel erg op skippy!
bizar hoe dat soms kan he.
ik wil trouwens even mijn complimenten maken naar jou toe,gewoon omdat jij altijd met zulke mooie valkjes kweekt(groot) heb ik nu van balou ook 3superstevige jongen,dat vind ik echt heel fijn!

groetjes eefje


Bedankt voor het compliment ;) En het kan zijn dat Skippy lijkt op Goofy, ze hebben dezelfde opa  ;D Nessa en Dazzle zijn halfbroer - halfzus van elkaar.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves