9 augustus 2025, 06:30:11

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

Wow, dit is geweldig, nu pas voor het eerst dat ik een gaatje zie en een kuikentje hoor piepen.
En niet zo zachtjes ook.

Ik wil het dolgraag volgen, maar mag dat? ik zou wel willen helpen met pellen, heb eigenlijk ook stiekum een heel klein stukje met me nagel eraf gehaald.
Ik zie het kleintje zitten, opgerold.
De anderen groeien goed, de kleinste heet nu Sky, we vonden Schrikkel niet zo leuk.
Alleen nu dat ik de oudste 2 zie, denk ik weer dat de jongste zo iel is, maar ja dat hoort zo he, op volgorde.
Hier nog even wat foto's.
Snowy

Stormy

Sky

daan

Hoi Trudie, niet gaan mee helpen als het niet nodig is he.
Goed uitkijken hoor, ik weet het dat je het zo snel mogelijk ziet geboren worden, maar niet onnodig helpen. Want voordat ze het ei uitkomen nemen ze een dooier op de laatste voedig uit het ei en om genoeg kracht te hebben om uit het ei te komen en het is tevens de voeding voor de 1e 24 uur.

Ja dat verschil met mijn 4 kleintjes is ook best goed te zien vooral de oudste en de jongste natuurlijk.
Ik ga nu naar mijn werk ik lees vanaaf of tie geboren is.

Groetjes Daan
En wel geduld hebben hoor

Speedy

2 maart 2004, 15:08:16 #662 Last Edit: 5 maart 2004, 14:12:28 by Speedy
Wow, niet te geloven, mijn gevoel was goed, ik ging net ff kijken in het blok, waar Punky nu in zit al de hele ochtend.
Ja hoor een ei, ze bleef zowaar erop zitten, alsof ze in trans was.
Het eitje zelf is wel aan de puntige kant hoor, heel anders als die van Nikita.
Wat zal dit worden. hahahaa leuk hoor.
Ik hoop voor haar wel goed, ze was er wel aan toe, maar ja of het bevrucht is weet ik nog niet.

1e eitje     02-03-2004 kapot
2e eitje     04-03-2004

Speedy

Alleen durf ik nu nog niet blij te zijn, omdat ik dus zelf gepulkt had aan het eitje....grrr....en dit mag helemaal niet.
Het jong ziet er op het eerste oog goed uit.
Druk baasje.
Ik zal vanavond wel een beter verslag kunnen geven hier over.
Deze heeft de naam Sunny.
Ook een witte.

Mandy

Gefeliciteerd met het ei van Punky! ;D

En met het 4e jong. :)

Maar ga alsjeblieft niet meer pulken, want de volgende keer gaat het fout! Ik heb het helaas ook eerst moeten ervaren, ik dacht dat het jong er niet uit kon, maar hij was nog niet zover, de eidooier stak nog half uit z'n buik en het vlies was nog niet ingedroogd en een bloedvaatje ging open en bloeden, dat jong heeft het niet overleefd, misschien wel als ik er met m'n tengels vanaf was gebleven... :-/
Dus dat doe ik nooit meer hoor, als het jong het niet lukt is het vaak te zwak en zou het toch niet overleven, laat de natuur z'n gang gaan... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hoi Trudie,

en is het eitje al uit gekomen?
Ik ben een beetje nieuwsgierig hihihi

Groetjes Daan

Speedy

2 maart 2004, 23:33:47 #666 Last Edit: 2 maart 2004, 23:35:26 by Speedy
Ik heb nog niet kunnen kijken hoe het met de kleine Sunny is, ik kan er niet bij, omdat Nikita in het blok zit en zij het niet toelaat, ze gaat stampen.
Vanmiddag zag het er goed uit, ook het voeren doet Angel heel goed, misschien te goed? want ik zag zowaar bij Snowy het groene andijvie in de krop zitten. :-/
En ook gaf hij een beetje uit zijn snavel aan de kleine Sunny, zo lief.
Ik hoop het zo snel mogelijk te kunnen zien, of alles nog goed gaat met ze, want ik was er toch niet zo gerust op na het lezen van de teleurstellingen van sommige hier.
zucht)))
Hier de laatst genomen foto's.

Hier zie je dat Angel de kleine Sunny voert.

En hier zie je het kropje van Snowy, de helft zit met andijvie. :-/

En het 1 eitje van Punky, beetje vreemde vorm, maar ok.

Speedy

Yessss het is me gelukt, maar je moet niet vragen hoe.
En of de ring nu ook blijft zitten is een 2e.
Pffff viel niet mee hoor, om hem zo aan zijn pootje te moeten trekken, want hij spartelde flink tegen.
Het is een bijdehandje ook nog.
De ring zat om het pootje en hij wilde het eraf hebben, ik keek nog eens goed en zag dat ie verkeerd om zat, grrrrr Dan nog een keer eraf en opnieuw erop.
Wel een druktemakertje hoor.

Met de kleinste Sunny, gaat alles goed, gelukkig. :-*  :) :-* :-*
Het is het een ieltje bij de anderen vergeleken hoor, jeetje wat groeien die snel zeg.
Precies zoals ik altijd bij jullie op de foto's heb kunnen volgen, maar het gaat in werkelijkheid dus ook zo snel allemaal.

En Angel is echt een trotse pa hoor.

Wat is ie mooi geworden he! :-*

daan

Hoi Trudie, mooi dat alles goed gaat met de jongen, jeetje heb je al geringd, ik hoop dat tie bliijft zitten.
Hoeveel jongen heb je nu 3 of 4 is het ene eitje nog uitgekomen, dat kon ik niet uit je verhaal halen.

Groetjes Daan

Speedy

Hoi Daan,

Ja gelukkig is alles goed gegaan met het kleintje, ik had dus aan het eitje zitten pulken, omdat het zo aan het piepen was en er al een klein gaatje in zat.
Het kleintje was er later die dag toch uitgekomen.
Alles was goed.
En ik heb er nu dus 4.
Alle eitjes zijn dus uitgekomen, leuk he?
Behalve dan dat kleine skittle eitje, dat was niet bevrucht.
Er zijn nu 3 witte donsjes en 1 gele.
Snowy is wit, Stormy is wit, Sky is geel en Sunny is ook wit.
Ja ik ben maar begonnen met het ringen hoor, je kan nooit weten he, straks ben ik er te laat mee.
hihi maar of ie blijft zitten vraag ik me ook af hoor.
Snowy is nu 6 dagen, en ik las dat je het tussen de 6 en 10 dagen kan proberen, dus ach....

pona

Hoi Trudie,

Misschien een beetje laat, maar gefeliciteerd.
Leuk hoor, dat het gelukt is en dat het ook zo goed gaat.
Ga je ook nog jongen zelf houden?
En hoe is het met je kwartel eitjes, is dat nog wat geworden?
Ik blijf het volgen hoor, tis zo leuk om die kleintjes te zien opgroeien.
Mooie foto trouwens dat Angel Snowy aan het voeren is.

Succes er mee

Groetjes Ilona
grtjs Ilona

Marianne

Hoi Trudie,

Schitterende foto's van de papa met zijn kleintjes.
Wat lief zo'n hummeltje met een ringetje aan.
Het is je dus toch gelukt om ringen te bemachtigen.
Hoe heb je dat gedaan en waar?
Succes met de kleintjes en met het eitje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Trudie,

Ik had altijd begrepen dat je tussen de 8 en 10 dagen moest ringen.
Ik had mijn vorige nest met 10 dagen geringd en dat ging nog net maar de tweede van een halve dag jonger ging weer veel makkelijker.
Ik had de laatste met 9 dagen geprobeerd maar daar viel de ring zo weer vanaf dus die heb ik een dag later met meer succes gedaan.
Ik kan me voorstellen dat het lastig ging met ringen maar met een valkje van 10 dagen gaat het nog veel enger om dat laatste teentje door de ring te krijgen je denkt al snel dat je ze pijn doet :-(
Als ze blijven zitten is het goed natuurlijk maar je hebt ook kans dat ze er morgen naast liggen :-)
Dan gewoon opnieuw eromheen doen.
Maar echt hele mooie jongen met dat witte dons met geel gemengd :-)

Groetjes, Paul

Speedy

Nou ik heb Speedy weer terug in de voliere, omdat Kobus en Punky nu met broedblok in een andere kooi zitten.
Deze kiepert om, dus heb ik wat op moeten verzinnen wat wel gelukt is.
Het eitje van Punky is kapot, al het struif lag in een kuiltje.
Ik heb alles schoongemaakt.
Hoe het gekomen is, weten we niet, wel zaten ze er met zijn 2en in vanmiddag,
Het was een groot gevecht met Kobus en Angel, dit was niet leuk meer.
Nu hoop ik dat het zo goed gaat.
Speedy is nu wel heel nieuwsgierig wat er in het blok van Nikita en Angel gebeurt en kijkt er steeds in.
Hij knaagt ook aan het blok.
Angel heeft hem nog niet weggejaagd, wat moet ik nu doen? is dit wel goed?
Ik word er nu wel een beetje nerveus van hoor.

Het ringetje lag er inderdaad af, hahahaha ik was er misschien wel te vroeg mee.
Morgen nog een keer proberen of overmorgen, want het jong groeit wel snel hoor.

Speedy

Omdat Nikita bijna niet in beeld komt, hier dan toch nog een mooi plaatje van haar, die ik vanmiddag van haar heb gemaakt, ze zit nog onder de pap, want ze had net haar jongen gevoerd.